اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

روند رو به رشد اشتغال در فردیس/ طرح کارورزی در فردیس اجرابی می شود

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی از روند رو به رشد اشتغال در فردیس در سال جاری خبر داد.

روند رو به رشد اشتغال در فردیس/ طرح کارورزی در فردیس اجرابی می شود

بهنام بهداروند رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی فردیس، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردیس، به برگزاری دومین نشست  کارگروه اشتغال در شهرستان اشاره کرد و افزود: در این نشست آمار اشتغال دستگاه ها بر اساس سهمیه هر دستگاه رصد می شود که با توجه شیوع کرونا،  توقف و یا کُندشدن آمار اشتغال انتظار می رفت که خوشبختانه آمارها نشان از روند رو به رشد اشتغال در فردیس در سال جدید دارد.

وی یادآور شد: آمار ثبت اشتغال اداره  صمت از ۳ هزار  سهم، از ابتدای سال تا کنون بیش از۹۰۰ مورد استکه در قیاس با مرکز استان و سایر شهرستان ها، آمار مناسبی است.

رئیس اداره کار فردیس به طرح مشکلات مراکز وابسته به دو دستگاه فرهنگ و ارشاد اسلامی  و ورزش و  جوانان اشاره کرد و گفت:  با توجه به شیوع کرونا، تعطیلی طولانی مدت برخی مراکز از جمله باشگاه ها و مراکز آموزشی، فرهنگی، موجب بروز مشکلات اقتصادی برای شاغلان در این حوزه شده است که اینگونه مشاغل باید به سمت دگردیسی و  تغییر بروند.

وی با بیان اینکه احتمال از بین رفتن بسیاری از مشاغل در دوران گذار، وجود دارد، اظهار کرد:  در این راستا  مشاغل سنتی تغییر خواهد کرد و  مشاغل جدیدی در فضای مجازی در حال ایجاد است که جایگزین خواهد شد. قطعا از سوی مسئولان امر در ستاد ملی کرونا برای کاهش آسیب این مشاغل راهکارهای جدیدی اندیشیده خواهد شد.

بهداروند با بیان اینکه ارائه تسهیلات ۱۲ میلیونی کمکی برای اینگونه مشاغل آسیب دیده نیست؛ گفت:  تسهیلات در اینگونه مراکز تعطیل و بدون فعالیت  برای تورم هزینه می شود و باری بر دوش صاحبان مشاغل است.

اجرای طرح کارورزی در فردیس

وی در بخش دیگری از اجرای طرح کارورزی با هدف مهارت آموزی و ایجاد تحرک و انگیزه  در فارغ التحصیلان دانشگاهی خبر داد و بیان کرد: در راستای توسعه اشتغال  اجرای طرح کارورزی از ابتدای امسال آغاز شده اما به دلیل شرایط  کرونایی همچنان  مسکوت مانده است.

به گفته رئیس اداره کار فردیس، طرح کارورزی   برای فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی که در زمان ثبت نام زیر ۳۵ سال داشته باشند، در یک دوره ۳ ماهه اجرا می شود  و تا ۲۴ ماه قابل تمدید خواهد بود.

 وی معافیت شرکت پذیرنده از  حق بیمه و سهم کارفرما و عدم برقراری  ارتباط کارگری بین کارورز و کارفرما را از مزایای این طرح دانست و افزود:  علاوه بر این  طرح کارورزی،  آموزش همراه  با اشتغال است که مهارت و تجربه را برای کارورزان به دنبال خواهد داشت. ضمن اینکه کارفرما می تواند در صورت جذب کارورز به کارگاه پس از پایان دوره ، از معافیت های بیمه ای بهره مند شود.

 رئیس اداره کار فردیس همچنین با اشاره به تخصیص بودجه اشتغال در طرح کارورزی، اظهار کرد: در این طرح  از سوی دولت برای دارندگان مدرک کارشناسی ماهیانه تا۵۰۰ هزار تومان، کارشناسی ارشد ۶۰۰ هزار تومان و دکترا تا ۷۰۰ هزار تومان، پس از پایان دوره مقدماتی و تایید دستگاه هماهنگ کننده به حساب کارورزان واریز و به کارورزان مدرک تجربه داده می شود.

انتهای پیام/م.ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول