اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  ورزش بین الملل

جیانلی: می‌خواهم طلای المپیک را تجربه کنم/ معروف و موسوی را تمام جهان می‌شناسند

پاسور تیم ملی والیبال ایتالیا گفت: می‌خواهم در المپیک توکیو همراه با تیم ملی کشورم کسب مدال طلا را تجربه کنم.

جیانلی: می‌خواهم طلای المپیک را تجربه کنم/ معروف و موسوی را تمام جهان می‌شناسند

به گزارش خبرگزاری فارس، سیمونه جیانلی سال 1996 در بولتسانو متولد شد. او خیلی زود توانست پیشرفت کند و به تیم ملی کشورش برسد. جیانلی جوان این روزها به یکی از ستاره‌های والیبال کشورش به شمار می‌رود.

جیانلی در سال 2015 به تیم ملی ایتالیا دعوت شد. وی در نقش پاسور به همراه دیگر بازیکنان ایتالیا به مدال نقره المپیک ریو 2016 دست یافت؛ درخشش او در جریان مسابقات موجب شد تا جیانلی به عنوان دومین پاسور برتر مسابقات انتخاب شود.

این پاسور ملی‌پوش تیم والیبال ترنتینوی ایتالیا اخیراً قراردادش را تا سال 2023 با تیم باشگاهی‌اش تمدید کرد. ترنتینو قهرمان سابق ایتالیا و باشگاه‌های جهان است. جیانلیِ جوان که 119 بازی ملی هم در کارنامه دارد از سال 2010 عضو تیم نونهالان ترنتینو بوده و تا امروز در همه رده‌ها در این باشگاه ایتالیایی توپ زده است.

سیمونه جیانلی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد تعطیلی رقابت‌های فصل گذشته سری آ و کسر 30درصد از مبلغ قرارداد بازیکنان، اظهار داشت: در شرایط کنونی نگرانی‌های زیادی داریم که خیلی فراتر از جنبه‌های اقتصادی است. فقط امیدوارم سری آ ایتالیا فصل بعد هم زیباترین لیگ جهان باشد، حتی اگر مجبور شود خیلی از ستاره‌های خود را از دست بدهد. به هر حال پس از حدود 4 ماه تمرینات را آغاز کردیم و امیدوارم مسابقات هم به زودی آغاز شود. 

وی درمورد شرایط تیم والیبال ترنتینو برای فصل پیش‌رو خاطرنشان کرد: تیم ما همچون سایر تیم‌های ایتالیایی تغییرات زیادی داشت. فکر می‌کنم بخشی از این شرایط به دلیل شیوع ویروس کرونا بود و برخی هم به دلیل مسائل اقتصادی تصمیم گرفتند لیگ ایتالیا را ترک کنند. با این حال ما شرایط خوبی داریم و تلاش می‌کنیم تا یکی از بهترین فصل‌های خود را سپری کنیم.

پاسور تیم ملی والیبال ایتالیا درخصوص تعویق مسابقات المپیک، گفت: صحبت کردن درخصوص این موضوع سخت است، چون زمان زیادی باقی مانده است. به هر حال این موضوعی است که ما باید خود را مجاب کنیم که واقعیت دارد. یک پاسور و یک ورزشکار همیشه باید آماده باشد تا بتواند در بهترین زمان، بهترین تصمیم را بگیرد. من هم از نظر ذهنی خودم را آماده نگه می‌دارم تا بتوانم یک بار دیگر همراه با تیم ملی کشورم در المپیک بازی کنم. در دوره گذشته مدال نقره را کسب کردم و دلم می‌خواهد امسال کسب مدال طلای المپیک را تجربه کنم.

جیانلی درمورد اطلاعاتش از والیبال ایران، تصریح کرد: واقعیت این است که اخبار را در رسانه‌ها دنبال می‌کنم. می‌دانم که ایران سهمیه المپیک کسب کرد و پس از آن کولاکوویچ راهی لیگ لهستان شد. در رسانه‌ها خواندم که ایران به دنبال مذاکره با آناستازی و آلکنو و رزنده و ... است؛ همه این گزینه بسیار قدرتمند و باسابقه هستند. حضور هر کدام از این نفرات در تیم ملی ایران می‌تواند تیمی فوق‌العاده از ایران بسازد.

وی درخصوص شناختش از ملی‌پوشان ایرانی، عنوان کرد: می‌دانم چند بازیکن ایرانی در سال‌های گذشته در سری آ بازی کردند. فصل گذشته هم غفور در تیم لوبه بازی می‌کرد. ضمن اینکه چهره‌هایی همچون معروف و موسوی برای تمام جهان شناخته شده هستند. 

پاسور تیم ملی والیبال ایتالیا در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید چه زمانی ورزش به شرایط عادی بازگردد، اظهار داشت: دلم واقعاً برای والیبال تنگ شده است. باید شرایط را برای رشته‌هایی همچون شنا و والیبال و ... هم آماده کرد؛ البته در شرایط کنونی مهمترین موضوع سلامتی مردم است. نباید فراموش کرد که والیبال زندگی من است و امیدوارم به محض اجازه دولت بتوانم فعالیت‌های ورزشی خود را از سر بگیرم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول