اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

از مشکل حفاظت 14 هزار کیلومتر تا علت کاهش عمر راه‌های آذربایجان‌شرقی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: ارزش راه‌هایی که آسفالت شده است، بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان است که باید سالانه ۴ درصد این رقم(۱۲۰۰ میلیارد تومان) را جهت نگهداری راه‌ها بدهند که فقط ۲۵۰ میلیارد تومان اختصاص می‌یابد.

از مشکل حفاظت 14 هزار کیلومتر  تا علت کاهش عمر راه‌های آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اروجعلی علیزاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با حضور در دفتر خبرگزاری فارس تبریز با اعضای این تحریریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

اروجعلی علیزاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: اگرچه انتظارات از ما زیاد اسک ولی در مقابل محدودیت‌های زیادی هم وجود دارد که باید آنها را رفع کرد.

وی با بیان اینکه مردم با مسوولان ارتباط خوبی داشتند و اگر الان فاصله‌ای بین آنها افتاده است به خاطر بی‌توجهی خود مسوولان می‌باشد، افزود: خبرنگاران در کاهش این شکاف و فاصله بین مردم و مسوول نقش پررنگی دارند.

 

کاهش ۶۰ درصدی سفر با اتوبوس در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان به اثرات کرونا در حمل و نقل جاده‌ای استان اشاره کرد و گفت: قبل از شیوع کرونا میزان سطح اشغال صندلی‌های اتوبوس به صورت میانگین بین ۱۲ الی ۱۵ صندلی بود که الان ۶۰ درصد کاهش یافته است و یک اتوبوس با ۴ الی ۵ مسافر حرکت می‌کند.

وی در خصوص وضعیت جاده‌ای استان ابراز کرد: همه ما خانه‌های خود را هر روز، یک روز در میان و سه روز یکبار جارو میکشیم و اگر خانه‌ای یک ماه جارو کشیده نشود در شرایط و وضعیت نامرتبی قرار می‌گیرد و موضوع راه و نگهداری نیز مشابه خانه است و نباید دیدگاه پروژه‌ای به آن داشت.

۲۵۰ میلیون تردد در جاده‌های آدربایجان‌شرقی

علیزاده ادامه داد: سال گذشته ۲۵۰ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده است که یک رقم بسیار چشمگیری است از این‌رو باید روزانه، ماهانه و سالانه حق راه را پرداخت کرد و در مقابل سرویس‌دهی خوب از راه خواست.

وضعیت راه‌های آذربایجان‌شرقی

وی با بیان اینکه ۱۴ هزار کیلومتر راه در استان وجود دارد، توضیح داد: ۱۰ هزار کیلومتر راه روستایی که ۶ هزار کیلومتر آن آسفالت شده است و ۲ هزار کیلومتر دیگر احداث شده و رویه شنی ریخته شده است و همچنین ۴ هزار کیلومتر شبکه اصلی و آزادراه، بزرگراه و راه اصلی با ۱۰۰ درصد آسفالت وجود دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: ۱۸۰۰ روستای استان دارای آسفالت هستند که این میزان از نظر جمعیت ۳ درصد جمعیت روستائیان را شامل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فقط ۷ درصد روستاییان راه آسفالت ندارند که این روستاها، اغلب جمعیت بسیار کمی دارند.

علیزاده با تاکید بر اینکه نُرم جهانی اختصاص ۶ درصد از هزینه ساخت راه برای خدمات راه‌هاست، ادامه داد: سال گذشته وضعیت راه مناسب نبود و مشکلات زیادی داشتیم ولی از همان سال پیش در حدود ۴۰۰ هزار تن آسفالت برای ۴۰۰کیلومتر راه ریخته شد که رقم قابل توجهی است.

وی ادامه داد: در ۵ ماه سال جاری، ۱۵۰ هزار تن آسفالت‌ریزی شده است و تا مساعدت شرایط جوی نیز ادامه خواهد یافت و هدف‌گذاری ۳۰۰ هزار تن آسفالت‌ریزی می‌باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی متذکر شد: ارزش راه‌هایی که آسفالت شده است، بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان است که باید سالانه ۴ درصد این رقم(۱۲۰۰ میلیارد تومان) را جهت نگهداری راه‌ها بدهند که فقط ۲۵۰ میلیارد تومان اختصاص می‌یابد.

وی طرح ابرار برای آسفالت‌ریزی و بهسازی روستایی را مورد اشاره قرار داد و گفت: سهم استان از این طرح بسیار خوب است که با اختصاص سهمیه می‌توان ۱۵۰ کیلومتر را اجرا کرد.

اختلاف دمای فصل تابستان و زمستان آذربایجان‌شرقی علت کاهش عمر آسفالت

علیزاده در خصوص چرایی عمر کم آسفالت در استان گفت: اگر طرح روسازی آسفالت به خوبی انجام گیرد، باید ۸ تا ۱۰ سال جوابگو باشد ولی استان آذربایجان‌شرقی به علت تفاوت دمای فاحشی که در فصل گرما و سرما دارد در آسفالت مشکلاتی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: کرونا در بخش حمل و نقل مسافربری اثرات بدی گذاشت ولی در بخش بار اثر آنچنانی نگذاشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی اذعان داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، همه افرادی که اقدام به مسافرگیری و گرفتن پول دستی از مسافران می‌کردند را حذف کردیم و محوطه‌ای برای مسافرگیری اختصاص داده‌ایم.

وی افزود: در اتوبان کسایی نیز برخی اتوبوس‌ها نگه داشته و مسافرگیری می‌کردند که این مسیر نیز بسته خواهد شد و هیچ اتومبیلی حق توقف نخواهد داشت.

علیزاده با اشاره بر اینکه دو مدل کامیون داریم که یک سری مربوط به ما است که کارت هوشمند دریافت کرده‌اند، افزود: بیش از ۲۴ هزار ناوگان در حوزه بار و ترانزیت در استان داریم.

وی ادامه داد: ۶۹۰  اتوبوس در استان و ۴۰ هزار کارت هوشمند وجود دارد.

علیزاده خاطرنشان کرد: آذربایجان‌شرقی حدود ۱۰ درصد ناوگان‌های کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: از مرداد سال ۹۷ تا مرداد سال جاری بیش از ۳۸۰ حلقه لاستیک توزیع کرده‌ایم که همچنان ادامه هم دارد.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول