اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

رئیس اتاق اصناف ایران: کالاها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای با قیمت غیر واقعی عرضه می‌شوند

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: بررسی های میدانی نشان می دهد که قیمت های غیر واقعی بر بسته بندی برخی اقلام حبوبات در فروشگاه های زنجیره ای انجام می شود.

رئیس اتاق اصناف ایران:  کالاها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای با قیمت غیر واقعی عرضه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از   اتاق اصناف ایران، سعید ممبینی در نشستی با  نمایندگانی از اتحادیه‌های بنکداران مواد غذایی گفت:  اتاق اصناف ایران با توجه به شرایط اقتصاد و تجارت کشور یکی از اتحادیه‌های بسیار موثر در بهبود شرایط به ویژه در خصوص تامین کالا در حوزه تجارت داخلی را اتحادیه بنکداران مواد غذایی می‌داند.

رئیس اتاق اصناف افزود: با وجود اینکه در گذشته مصوب شده بود این اتحادیه به صورت کشوری در قالب کمیسیون تخصصی فعالیت کند اما اقدامات موثری در ایجاد این کمیسیون انجام نشده بود. وی بیان داشت: بنابراین در نشستی که هفته گذشته در محل اتاق اصناف ایران برگزار شد و تعدادی از روسای اتحادیه‌های بنکداران مواد غذایی از شهرستان‌ها در این نشست حضور یافتند. مباحث مختلفی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ممبینی بیان داشت:  از جمله گلایه‌های این صنف مربوط به اقدامات شرکت‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای در خصوص قیمت‌گذاری روی کالا و ایجاد رقابتی ناسالم در عرصه تامین کالا به ویژه مواد غذایی بود. تعدادی از حاضران در این نشست که در صنعت بسته‌بندی حبوبات فعال هستند بر این نکته تاکید کردند و نیز بررسی‌های میدانی ما نیز موید درج قیمت‌های غیر واقعی بر بسته‌بندی برخی اقلام حبوبات در فروشگاه‌های زنجیره‌ای است و اجحافی نسبت به مصرف کنندگان است.

رئیس اتاق اصناف ایران بیان کرد: همچنین از آنجایی که تمامی نمایندگان صنف بنکداران حاضر در این نشست اعلام کردند که توان تامین کالاهای اساسی و همکاری بیشتر با دولت را دارند، مقرر شد به منظور تقویت اقتصادی فعالان این صنف، نقش و جایگاه این اتحادیه‌ها به عنوان تجار قدرتمند در حوزه صنفی هر چه بیشتر برای دولت شفاف و روشن شده و به اطلاع آن‌ها برسد تا در تامین کالاها به خصوص کالاهای اساسی و توزیع آن از طریق شبکه صنفی تصمیم‌گیری شود.

ممبینی تصریح کرد: همکاری نکردن مشتریان با بنکداران مواد غذایی در اعلام کد ملی و شناسه صنفی در اجرای ماده ۱۶۹سامانه انبارها به عنوان یک نگرانی از سوی این صنف مطرح شد. علاوه بر این، حاضران در این نشست، به نمایندگی از کل کشور گلایه‌هایی از جرائم مالیاتی و سود سازمان حمایت حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در مقابل نرخ مالیات مطالبی را مطرح کردند. همچنین موضوعاتی پیرامون سامانه جامع تجارت و سامانه انبارها مطرح و گفته شد که کارشناسان سازمان‌های صمت در استان‌ها آموزش کافی ندیده‌اند و از این رو مشکلاتی ایجاد شده و کار را سخت کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول