اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

تمام فراز و نشیب‌های سهمیه بوشهر در لیگ نوزدهم/ وقتی ضعف فنی و مدیریت بال‌های شاهین را قیچی کرد

از ابتدا مشخص بود که مصوبه وزارت کشور چالش‌های بزرگی را پیش پای شاهین قرار می‌دهد اما حضور و جابه‌جایی مدیرانی که شاید کوچکترین اهمیتی به فوتبال نمی‌دهند، عامل اول خط خوردن یک سهمیه از منطقه پراستعداد فوتبال ایران شد.

تمام فراز و نشیب‌های سهمیه بوشهر در لیگ نوزدهم/ وقتی ضعف فنی و مدیریت بال‌های شاهین را قیچی کرد

به گزراش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم شاهین شهرداری بوشهر اولین سقوط کننده لیگ برتر نوزدهم به حساب می‌آید. هرچند که این تیم مقاومت زیادی مقابل سقوط به لیگ دسته اول داشت اما نهایتا آنچه که پیش‌بینی می‌شد اتفاق افتاد.

آینده مبهم شاهین در ابتدای ورود به لیگ برتر

شاهین بوشهر در اردیبهشت98 با عبدالله ویسی به لیگ برتر آمد. در حالیکه مصوبه وزارت کشور مبنی بر منع هزینه‌کرد شهرداری در لیگ برتر نشان می‌داد نماینده بوشهر سال پر دردسری را پیش رو خواهد داشتم اما شهردار بوشهر در آن مقطع اعلام کرد با معاون عمرانی وزارت کشور صحبت خواهد کرد. حمیدواعظی معاون شهردار بوشهر و مدیرعامل وقت باشگاه نیز از علاقه شهرداری به حمایت مالی از شاهین خبر داد.

با وجود این شرایط و آینده مبهمی که برای شاهین تصور می‌شد، عبدالله ویسی در خرداد98 با قاطعیت اعلام کرد که تیم چه با شهرداری و چه بدون شهرداری در لیگ برتر می‌ماند اما حدود 10 روز بعد در مصاحبه‌ای گفت؛ تکلیف مدیریت باشگاه مشخص نیست و معلوم نیست در تیم بمانم.

اولین استعفای عبدالله ویسی

پس از این صحبت‌ها، ویسی در تیر98 استعفا داد و اعلام کرد که دو نفر از اعضای شورای شهر در کارش دخالت می‌کنند اما چندروز بعد و پس از جلسه با شهردار، اعضای هیات مدیره و سعیدمسیگر سرپرست جدید باشگاه اعلام کرد که در تیم می‌مانم. سپس در تورنمنت شهدا و در شیراز از تیم جدا شد و به گرجستان رفت تا به انتخاب بازیکن برای تقویت تیم بپردازد که نتیجه این سفر جذب ماکسیم کوویلیتایا و لوکا گادرانی شد. با سفر ویسی به گرجستان، شاهین با هدایت مهردادکریمیان به کارش در جام شهدا ادامه داد و درفینال این بازی‌ها در ضربات پنالتی مغلوب پارس جنوبی با هدایت فرازکمالوند شد.

برنامه‌های 25 و 17میلیاردی سرمربی 

پس از این، ویسی در گفت‌وگویی اعلام کرد من دو برنامه با بودجه 25میلیاردی و 17میلیاردی به مدیران دادم. برنامه 17میلیاردی ما با 12میلیارد تایید شد و تیم را با 8میلیارد بستیم. پس از فینال جام شهدا در تهران که منجر به شکست 3بریک شاهین مقابل سایپا شد، ویسی اعلام کرد مدیران باشگاه باید اجازه بدهند ما کارمان را انجام بدهیم و با حمایت آن‌ها می‌توانیم شگفتی ساز لیگ شویم.

آغاز کار شاهین ویسی در لیگ نوزدهم

کار شاهین در فصل جاری با شکست 3برصفر مقابل سپاهان آغاز شد و ویسی گرمای بوشهر را عامل کم شدن توان بدنی بازیکنان دانست.

سرمربی شاهین پس از باخت در هفته دوم مقابل شهرخودرو گفت صحبت از سقوط بی احترامی به مجموعه شاهین است.

ویسی در هفته سوم پس از تساوی مقابل پیکان اعلام کرد چه من باشم و چه نباشم شاهین در لیگ برتر می‌ماند. اینکه بگوییم پول ندادند و خراب بودیم درست نیست.

او پس از شکست مقابل نساجی در هفته چهارم گفت مستحق باخت بودیم، من روی چیدمان تیم اشتباه داشتم و فکر می‌کردم این بازیکنان جواب می‌ددهند اما این اتفاق نیفتاد. تفکر تیم من لیگ یکی است. من تیم‌های اینچنینی داشته‌ام و توانستم آن‌ها را جمع کنم. الان هم به آینده امیدوارم.

ویسی پیش از بازی با ماشین سازی هرگونه اولتیماتومی را رد کرد و پس از شکست 4بر2 مقابل تیم تبریز گفت؛ بعضی‌ در زمین بدون شرافت بازی کردند. این حد از بی شرافتی را در هیچ بازیکنی ندیدم. دقیقه85 به کاپیتان تیم گفتم بازی را نگه‌دار، دو گل خوردیم. فوتبالی‌ها می‌دانند این طبیعی نیست.

بعد از این صحبت‌های ویسی، مدیران باشگاه از او خواستند به حواشی دامن نزند اما اختیار تام دارد که هرکسی را که کم کاری می‌کند از تیم کنار بگذارد با اینحال ویسی نام بازیکنی را خط نزد.

دومین استعفا و جدایی قطعی ویسی

تا بازی مقابل فولاد تیمی که ویسی بسته بود، 20درصد دریافتی داشت اما بعد از این بازی و باخت یک بر صفر مقابل شاگردان نکونام، طی جلسه با هیات مدیره تصمیم به جداشدن گرفت تا هدایت تیم به مهردادکریمیان برسد.

اولین دوره مهردادکریمیان

شاهین ویسی که در جام حذفی خوشه‌طلایی را کنار زد، با هدایت کریمیان سایپا را هم حذف کرد اما نوار ناکامی این تیم در لیگ برتر پاره نشد. سه باخت متوالی به نفت مسجد سلیمان، پرسپولیس و ذوب‌آهن و همچنین تساوی با گل‌گهر اولین کارنامه کریمیان شد.

میشو وارد می‌شود

در حالیکه اسامی مختلفی مانندامیرحسین پیروانی و مهدی پاشازاده برای سرمربیگری شاهین مطرح بود، در نهایت هدایت تیم به میشو کریستیچوویچ رسید.  اولین کار میشو تساوی مقابل سایپا بود. پس از آن شاهین 3تساوی متوالی دیگر را هم تجربه کرد و درحالیکه همه از بهتر شدن شرایط این تیم با حضور مربی کروات صحبت می‌کردند در بدترین زمان به استقلال عصبانی رسید که سرمربی ایتالیایی خودش را بیرون از ایران می‌دید. شاهین 4بریک شکست خوردو بعد از آن نیز 5برصفر به سپاهان باخت.

شکست مقابل نفت مسجد سلیمان در جام حذفی، این تصور را به وجود آورد که روند تیم بوشهری درست بشو نیست اما بر عکس تصورات دوره خوبی را آغاز کرد؛ تساوی بدون گل مقابل شهرخودرو وسه پیروزی پشت سر هم مقابل پیکان، نساجی و ماشین سازی نشان داد که شاهین روند خوبی را در پیش گرفته و می‌تواند از انتهای جدول جدا شود. با اینحال در آخرین ماه سال98 و در هفته بیست و یکم، در یک بازی نزدیک نتیجه را یک بر صفر به فولاد واگذار کرد تا با شکست راهی تعطیلات کرونا شود.

دوره دوم مهرداد کریمیان

بعد از تعطیلات کرونا دوباره هدایت موقت تیم به مهردادکریمیان رسید. شاید این همان مقطعی باشد که شریفات در موردش صحبت کرد و گفت پاشازادهباید زودتربه شاهین می‌آمد. خود پاشازاده هم در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد قرار بوده پیش از بازی با پرسپولیس سرمربی شاهین شود. در حالیکه مدیران باشگاه منتظر بازگشت میشو بودند اما تیم با یک تساوی و دو باخت دیگر به کارش ادامه داد.

بازگشت مهدی پاشا

کریمیان بعد از باخت 5بریک مقابل ذوب‌آهن کناره‌گیری کرد و مهدی پاشازاده که این تیم را از لیگ دو به لیگ یک رسانده بود، دوباره روی نیمکت نشست. شاهین با پاشازاده هم کارش را با شکست آغاز کرد تا ماه اول تابستان را با یک تساوی و سه باخت پشت یر هم پشت سربگذارد. این روند نشان می‌داد که به این شاهین امیدی نیست. بعد از شکست سنگین 4بر2 مقابل گل‌گهر، تیم پاشازاده دو تساوی و یک برد شیرین را در مقطعی حساس به دست آورد تا هوادارانش دوباره به بقا در لیگ برتر امیدوار شوند. 

آب سرد آبادان بر پیکر خسته شاهین

شاهین با امید زیادی به مصاف صنعت نفت رفت اما در حالیکه یک تساوی هم می‌توانست تنور این تیم را تا آخر لیگ داغ نگه‌دارد، شکست سه بر یک مقابل تیم محبوب آبادان آب سردی بر پیکر خسته شاهین شد تا یک هفته مانده به پایان لیگ سقوطش قطعی شود و بازی آخر این تیم مقابل استقلال تشریفاتی باشد.

همانطور که اشاره شد، از ابتدا مشخص بود که مصوبه وزارت کشور چالش‌های بزرگی را پیش پای شاهین قرار می‌دهد اما از همان ابتدا ضعف مدیریتی، حضور و جابه‌جایی مدیرانی که شاید کوچکترین اهمیتی به ورزش و فوتبال نمی‌دهند، دلیل و عامل اول برای خط خوردن یک سهمیه از یک منطقه پراستعداد فوتبال ایران شد.

حالا دیگر در لیگ بیستم از هلهله بوشهری ها خبری نخواهد بود و بار دیگر هواداران پرشورو حالی شاهینی که یک بار با سقوط تیم اصلی شاهین بی تیم شده بودند اکنون تیمی که قرار بود مدیران شهرداری آن را اداره کنند با سر به زمین خورد تا بار دیگر برای لیگ برتری شدن حسرت بکشند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول