اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

سهمیه آرد 20 نانوایی در کرمانشاه قطع شد

کارشناس مسئول مرکز بهداشت کرمانشاه، از قطع سهمیه آرد ۲۰ نانوایی در این شهرستان خبر داد و گفت: متاسفانه این تعداد نانوایی نکات خطرناک در بحث کرونا ویروس، فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین نکات بهداشتی را رعایت نکرده، به همین دلیل به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند.

سهمیه آرد 20 نانوایی در کرمانشاه قطع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، بهمن خدادادیان امروز در جمع اصحاب رسانه به وجود ۱۰۰ بازرس بهداشت محیط در سطح شهرستان کرمانشاه اشاره کرد و اظهار داشت: حدود ۱۵ هزار مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در سطح شهرستان داریم که کار نظارت بر این مراکز بر عهده این بازرسان است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تا الان در بحث مراکز تهیه و توزیع حدود ۳۲ هزار بازدید انجام شده است،گفت: حدود بیش از ۷ هزار و ۹۰۰ بازدید از اماکن عمومی شامل آرایشگاه زنانه و مردانه، سالن‌های ورزشی، مساجد، تکیه‌ها و...  در این مدت صورت گرفته است.

کارشناس مسئول مرکز بهداشت کرمانشاه به پلمب 442 مکان که سلامت مردم را به خطر انداخته اشاره و بیان کرد: ۱۵۰ نانوایی هم که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده‌اند پلمب شده که بعد از ۴۸ ساعت یا ۷۲ ساعت با اخذ تعهد برای رفع نواقص و شرط رعایت اصول بهداشتی بازگشایی شده‌اند.

وی از قطع سهمیه آرد ۲۰ نانوایی در کرمانشاه خبر داد و گفت: متاسفانه این تعداد نانوایی به تعهدات خود عمل نکرده و در بازدیدهای بعدی نکات خطرناک در بحث کرونا ویروس، فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین نکات بهداشتی را رعایت نکرده، به همین دلیل نامه قطع سهمیه آن‌ها را صادر کرده و به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند.

خدادادیان به فعالیت یک‌هزار و ۶۲ نانوایی در سطح شهرستان کرمانشاه اشاره و بیان کرد: نظارت‌ها از نانوایی در بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین سلامت نان انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: دو مورد از نانوایی‌ها متاسفانه از ماده بلانتیک برای سفیدی نان که بسیار خطرناک و سرطان‌زا است، استفاده کرده که به دلیل تهدید علیه سلامت طبق ماده ۶۸۶ مستقیم به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند.

خدادادیان به نمونه‌برداری‌های صورت رفته برای استفاده از جوش‌شیرین و میزان نمک اشاره و بیان کرد: در بحث جوش شیرین خیلی آمار پایین آمده است.

وی در پایان از شهروندان خواست هر کدام به عنوان یک بازرس بهداشت محیط موارد را با سامانه ۱۹۰ اطلاع‌رسانی کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول