اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

دلخوش: نمایندگان مجلس از عرضه نفت در بورس مطلع نبودند

نماینده صومعه سرا در مجلس با بیان اینکه حرمت سران قوا بر ما واجب است ولی نباید آنها در قانونگذاری ورود کنند، گفت: نمایندگان به هیچ وجه اطلاعی از عرضه نفت در بورس نداشتند.

دلخوش: نمایندگان مجلس از عرضه نفت در بورس مطلع نبودند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی امروز(یکشنبه 26 مرداد) در جلسه علنی و در تذکری در دستور روز، اظهار داشت: مجلس و نمایندگان حدود 20 اصل اختیار و وظیفه دارند که طبق آئین‌نامه داخلی اصول 67 -68 و... حدود اختیارات و وظایف نمایندگان را تعیین کرده است و چون سمت نمایندگی مجلس قائم به شخص است کسی نمی‌تواند آن را واگذار کند. 

وی افزود: با این روندی که مجلس در حال پیش گرفتن است شاهد تعددد جایگاه‌های قانونگذاری زیادی در کشور هستیم این در حالی است که بنیانگذار انقلاب اسلامی فرمودند که مجلس عصاره فضایل ملت است و اما این مجلس در حال از دور خارج شدن است.

نماینده صومعه سرا در مجلس با اشاره به افت شاخص بورس، خاطرنشان کرد: وقتی اقتصاد تمام دنیا رو به پایین است ولی بورس ما بالاست،  نشاندهنده مشکل است که بارها در این باره تذکر داده‌ایم.

دلخوش گفت: حرمت سران قوا بر ما واجب است ولی بنا نیست که آنها در قانونگذاری ورود کنند؛ شورای هماهنگی سران قوا در موضوع بنزین با حمایت مقام معظم رهبری مواجه شدند؛ ولی نبایستی در موضوع اخیر رهبر معظم انقلاب را با فشار دیگری مواجه کنیم. این در حالی است که ما طبق قانون بایستی مسائل برنامه‌ای و بودجه‌ای را در مجلس پیاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ما نمایندگان مجلس هیچ اطلاعی از اتفاق عرضه نفت در بورس در روز یکشنبه نداشتیم.

نماینده صومعه سرا در مجلس خطاب به ملت ایران، گفت: ای مردم ایران بدانید مجلس تاکنون هیچ اطلاع دقیقی از این تصمیم‌گیری نداشته است و نباید مثل بازار بورس شود که بعدا دچار مشکل شویم.

دلخوش در پایان با اشاره به بروز سیل در استان گیلان، گفت: باران و سیل کشاورزی مردم استان گیلان را بیچاره کرد ه و دولت باید در مورد بیمه کشاورزی اقدام عاجل کند.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نائب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر دلخوش گفت: ‌کمیسیون برنامه بودجه مسئول رسیدگی به این موضوع است و بهتر است این کمیسیون در گزارشی که به صحن ارائه می‌دهد این اظهار نظر دولتمردان که می‌گویند از اساسنامه شرکت ملی نفت برای عرضه نفت در بورس استفاده کرده‌اند را بررسی کرده و اعلام کنند که این موضوع قانونی است یا خیر.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول