اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

قوانین دست و پا گیر باید حذف شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این‌که اگر نیاز به تجدیدنظر در قوانین دست و پا گیر است، شهرداری باید شورا را در جریان قرار دهد، گفت: گاهی با اصلاح یک لایحه مشکل جمعی از شهروندان حل می‌شود.

قوانین دست و پا گیر باید حذف شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا نصراصفهانی صبح امروز در یکصد و سی و ششمین صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به روز خانواده و تکریم بازنشستگان اظهار داشت: بنیان خانواده یکی از بنیان‌هایی که باید مورد توجه باشد و اگر مورد غفلت واقع شود، خسارت‎های زیادی را به بار می‌آورد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر این‌که نهادهای تعلیم و تربیت باید در راستای تقویت و انسجام خانواده‌ها فعالیت کنند، افزود: استحکام و انسجام در خانواده سبب می‌شود که فرزندان مایل به ماندن در کنار خانواده باشند، لازم است آموزه‌های دینی و تربیتی در خصوص خانواده مورد توجه قرار بگیرد.

 امور بازنشستگان باید بیشتر مورد توجه دولت قرار گیرد

وی با بیان این‌که بازنشستگان بیش از ۳۰ سال از عمر خود را برای کشور هزینه کردند، گفت: با توجه به شرایط سخت اقتصادی، امور بازنشستگان باید بیشتر مورد توجه دولت قرار گیرد و به معیشت آن‌ها کمک کند.

نصراصفهانی با اشاره به اهمیت خانه هنرمندان و لزوم توجه به آن بیان کرد: هنرمندان طوماری با هزار و ۵۰۰ امضا جمع‌آوری کردند و در آن خواسته شده بودند که این خانه در اختیار هنرمندان باشد، این خانه امید دل هنرمندان و پناه هنرمندان است و در این راستا اعضای شورا مذاکراتی را انجام داده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ارگ جهان‌نما عنوان کرد: فعالیت افرادی که در ارگ جهان‌نما سرمایه‌گذاری کردند دچار مشکل است و اگر رسیدگی در ارگ جهان‌نما طولانی شود، هیچ‌گاه نمی‌توان این مجموعه را احیا کرد و رونق را به آن بازگرداند، بنابراین هر چه سریع‌تر شهرداری براساس تعهدات خود با سرمایه‌گذاران، مشکلات را رفع کند.

قوانین دست و پا گیر باید حذف شود

وی با بیان این‌که بارها تلاش شده با شفاف‌سازی و حذف موانع دست و پا گیر، امور شهروندان تسهیل شود تا زمینه رسیدگی به درخواست‌های مردم بیش از گذشته فراهم شود، تصریح کرد: امور مردم را باید به پیش ببریم و ابزار آسایش مردم فراهم شود، اما هنوز با مطلوب فاصله داریم و مردم در پیچ و خم اداری درگیر هستند و باید در سازمان‌ها و شهرداری‌ها تسهیل امور را در دستور کار قرار دهیم.

نصراصفهانی با بیان این‌که اگر نیاز به تجدیدنظر در قوانین دست و پا گیر است، شهرداری باید شورا را در جریان قرار دهد، خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها کار مردم را سریع راه نمی‌اندازند، گاهی با اصلاح یک لایحه مشکل جمعی از شهروندان حل می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به همکاری صدا و سیمای مرکز اصفهان با مدیریت شهری بر اساس قراردادی منعقد شده، گفت: صدا و سیما بیش از قرارداد هم می‌تواند خدمت‌رسانی کند و انتظار داریم صدا و سیما مرکز اصفهان خارج از قرار دادها هم اقدام به تهیه خبر کند.

وی با بیان این‌که در دوره های گذشته از جلسات شورا خبر تهیه می‌شد اما مدتی است که این اتفاق رخ نمی دهد، بیان کرد: اخبار شورای شهر اخباری خوشحال کننده‌ای است و هر چه این اخبار منعکس شود امید برای شهروندان اصفهانی بیشتر می‌شود.

 حال و هوای شهر اصفهان محرمی خواهد شد 

نصراصفهانی با بیان این‌که در آستانه ماه محرم قرار داریم، اضافه کرد: از جمعه حال و هوای شهر اصفهان محرمی خواهد شد و اولویت اول در ماه محرم، سلامت عزاداران حسینی و رعایت مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا باشد.

کوروش خسروی، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه جلسه با بیان این‌که بارها در جلسات شورای شهر اصفهان نسبت به آلودگی پلاستیک هشدار داده‌ایم، گفت: آلودگی‌های ناشی از مصرف پلاستیک به شدت محیط زیست شهری را تهدید می‌کند و در آینده اصفهان را با بحران‌های زیست محیطی مواجه می‌کند.

وی با بیان این‌که تاکنون دو مرتبه از کمیته فرهنگ شهروندی درخواست کرده‌ام که فرهنگ نه به پلاستیک را در شهر اصفهان ترویج شود، عنوان کرد: مردم از پویش نه به پلاستیک استقبال کردند و این نشان از فرهنگ بالای مردم دارد بنابراین باید مدیریت شهری توجه ویژه‌ای به این امر داشته باشد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ر۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول