اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

رقابت‌های مخرب‌گونه از آفت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد است

فرماندار بناب با بیان اینکه رقابت‌های مخرب‌گونه از آفت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد استٰ، گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد موتور محرکه توسعه جامعه هستند.

رقابت‌های مخرب‌گونه از آفت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد است

به گزارش خبرگزاری فارس بناب، امین رفیعی در جلسه هم‌اندیشی سازمان‌های مردم‌نهاد شهرستان بناب، این سازمان‌ها را موتور محرکه توسعه جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: مهم‌ترین شیوه بهره‌گیری از مشارکت اجتماعی در روند توسعه کشور سازمان‌های مردم‌نهاد است.

وی اضافه کرد: افزایش تعداد تشکل‌ها از اهداف دولت دوازدهم برای توسعه و پیشرفت همه‌جانبه کشور است.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب با بیان اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد در کشورمان سابقه چند صد ساله دارند؛ تصریح کرد: هیأت‌های مذهبی که در سطح کشور فعالیت دارند، نمونه‌هایی از این سازمان‌ها هستند که در ادامه سازمان‌های مردم‌نهاد در قالب‌های متفاوت به آن اضافه شده‌اند.

به گفته رفیعی، هم اکنون 31 سازمان مردم‌نهاد در بخش‌های مختلف در سطح شهرستان مجوز فعالیت دارند که 12 مورد آن از فرمانداری مجوز گرفته‌اند، چهار مورد از اداره ورزش و جوانان، پنج مورد از بهزیستی و 10 مورد نیز از کمیته امداد امام خمینی (ره) دارای مجوز هستند و دو سازمان دیگر در حال طی مراحل برای اخذ مجوز قرار دارند.

وی تأکید کرد: در کنار قابلیت‌هایی که سازمان‌های مردم‌نهاد دارند، آفت‌هایی نیز این سازمان‌ها را تهدید می‌کنند.

رئیس شورای تأمین شهرستان بناب، خاطرنشان کرد: سازمان‌های مردم‌نهادی که در بحث خیریه فعالیت می‌کنند، شاهد رقابت مخرب‌گونه بین آنها هستیم که لازم است، این سازمان‌ها از تخریب یکدیگر اجتناب کنند.

رفیعی همچنین دوری سازمان‌های مردم‌نهاد از دخالت در مسائل سیاسی را توصیه کرد و گفت: به هیچ‌وجه مأموریت ذاتی این تشکل‌ها سیاسی نبوده و آنها حق ورود به مسائل سیاسی را ندارند و اگر می‌خواهند در بین مردم همیشه جایگاه خود را حفظ کرده باشند، باید از ورود به مسائل سیاسی پرهیز نمایند.

فرماندار بناب در ادامه بیان کرد: دولت به افراد فعال در تشکل‌های اجتماعی به‌عنوان صاحب‌نظر و شهروند توسعه یافته نگاه می‌کند که باید برای رفع مشکلات جامعه راهکار ارائه بدهند تا از این طریق به توسعه پایدار در شهرستان دست یابیم.

رفیعی یادآور شد: آن دسته از سازمان‌های مردم‌نهاد که مجوز فعالیت آنها به اتمام رسیده، حتماً با مراجعه به اداره مربوطه نسبت به تمدید مجوز سازمان خود اقدام کنند و از آنجایی که شفافیت مالی در این مجموعه‌ها ضروری است، لازم است، هر کدام از این سازمان‌ها عملکرد مالی خود را به‌صورت شفاف به نهاد صادرکننده مجوز ارائه کنند.

انتهای پیام/60002/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول