اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

آغاز به‌کار آزمایشی نخستین نیروگاه زباله‌سوز شمال کشور در نوشهر

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: اکنون در نیروگاه زباله‌سوز نوشهر تقریباً به یک آزمایشی در این مسیر رسیدیم و موفقیت‌آمیز بود و در شمال ایران به ویژه در حوزه پسماندها نیازمند به پاک‌سازی مستمر محیط‌زیست بدون آسیب زدن به آن هستیم.

آغاز به‌کار آزمایشی نخستین نیروگاه زباله‌سوز شمال کشور در نوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر، محمدباقر نوبخت پنج‌شنبه‌شب در سفر به این شهرستان و بازدید از پروژه در حال فعالیت نیروگاه زباله‌‌سوز نوشهر اظهار کرد: پسماندها یکی از معضلات بزرگی که در مازندران و استان‌های شمالی وجود داشت و باعث آلایندگی محیطی‌زیست و رنجش مردم بود.

وی با بیان اینکه در شمال ایران با توجه به وضعیت اقلیمی موضوع پسماند بسیار آلوده کننده محیط‌زیست بود، افزود: امروز آرزوی مردم نوشهر برآورده شد که نیروگاه زباله‌سوز نوشهر، پسماندها و زباله‌های استان مازندران و منطقه را جمع‌آوری و با یک فرایند دانش بنیان تبدیل به برق و آب کشاورزی می‌کند.

معاون رئیس جمهور یادآور شد: البته بخش‌هایی از این نیروگاه نیاز به تکمیل شدن دارد و ظرف روزهای نیازمندی‌های دیگراین نیروگاه را هم اجرایی خواهد شد.

وی عنوان کرد: موضوعاتی پیرامون چگونگی فروش برق و آب کشاورزی تولیدی از این نیروگاه وجود دارد که سازمان برنامه و بودجه به نیابت از دولت برطرف می‌کند.

نوبخت با اشاره به روند پیشرفت فیزیکی نیروگاه زباله‌سوز ساری، تصریح کرد: این نیروگاه نیز تا پایان امسال به اتمام می‌رسد و متعاقب آن انتظار داریم سومین نیروگاه با همین فناوری و کیفیت در رشت احداث شود.

وی  با بیان اینکه اکنون در نیروگاه زباله‌سوز نوشهر تقریباً به یک آزمایشی در این مسیر رسیدیم و موفقیت‌آمیز بود، گفت: در شمال ایران به ویژه پسماندها به خاطر رطوبت بالای هوا و گردشگرپذیر بودن نیازمند به پاک‌سازی مستمر محیط‌زیست بدون آسیب زدن به آن هستیم و بنابراین نیروگاهی مانند نیروگاه زباله‌سوز نوشهر می‌تواند پاسخ‌گوی نیاز ما باشد.

به گزارش فارس؛ نیروگاه زباله سوز نوشهر با فرآوری روزانه  ۲۰۰ تن زباله و اعتبار هزینه‌ای ۱۱۲ میلیارد تومان در مرحله بهره‌برداری قرار گرفته است به طوری که عملیات اجرایی زباله سوز نوشهر از سال ۹۰ آغاز شده است.

انتهای پیام / 86019/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول