اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

کمیسیون ویژه باشگاه تحریمی‌ها در مجلس تشکیل می شود/ ایجاد بازار مشترک کشورهای تحریم شده

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیسیون ویژه باشگاه تحریمی ها با هدف دور زدن تحریم ها و تبدیل این تهدید به فرصتی برای افزایش تعامل بین کشورهای مورد تحریم خبر داد.

کمیسیون ویژه باشگاه تحریمی‌ها در مجلس تشکیل می شود/ ایجاد بازار مشترک کشورهای تحریم شده

سیدعلی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در حال حاضر نزدیک به ۲۵ کشور از جمله چین، روسیه، ایران، ونزوئلا و کره شمالی با حدود دو میلیارد نفر از کل جمعیت جهان، تحت تحریم های ظالمانه دشمنان مشترکی چون آمریکا قرار گرفته اند.

وی خاطر نشان کرد: این تحریم ها که در ظاهر تهدیدی برای کشورهای هدف محسوب می شود، در واقع فرصتی ارزشمند است تا بتوان از طریق افزایش تعامل بین این کشور ها، زمینه ای مناسب برای مقابله با تحریم های دشمنان و تبدیل این تهدید به بستری برای افزایش مراودات اقتصادی و تامین نیازهای متقابل ایجاد کرد.
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر همین اساس با رایزنی‌های صورت گرفته با نمایندگان مجلس هفته آینده اقدامات لازم برای تشکیل کمیسیون ویژه باشگاه تحریمی ها انجام خواهد شد تا گامی در جهت افزایش تعامل با کشورهای تحریم شده برداشته شود.

وی تاکید کرد: بازار کشورهای تحریمی با دو میلیارد نفر جمعیت می تواند بهترین انگیزه برای افزایش ارتباط با این کشورها  باشد و در صورتی که بتوانیم باشگاه کشورهای تحریمی ها را ایجاد کنیم، در واقع از یک سو بازاری مناسب برای صادرات محصولات ایرانی به دست آورده ایم و از سوی دیگر ضمن دور زدن تحریم ها شاهد در هم شکسته شدن هیمنه پوشالی کشورهایی چون آمریکا خواهیم بود.

موسوی صادرات 5 نفتکش به ونزوئلا و نیز ایجاد فروشگاه بزرگ محصولات ایرانی در این کشور را نمونه ای از همین رویکرد به موضوع تحریم ها دانست و گفت: این امر نشان داد که کشورهایی که از نظر برخی دولت های متخاصم تحریم شده هستند، می توانند طبق قوانین تجارت بین الملل و بدون توجه به تهدیدهای توخالی دشمنان، با استفاده از ظرفیت های متقابل به داد و ستد و تامین نیازهای خود بپردازند.

انتهای پیام/60001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول