اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

عزاداری محرم با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: اعتقادات را نمی‌توان نادیده گرفت لذا هدف این است که در شرایط موجود مراسم عزاداری با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی اعلام شده پرشور برگزار گردد.

عزاداری محرم با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ناصر خوش‌خبر صبح امروز در جلسه شورای اطلاع‌رسانی خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: نحوه ارائه برنامه‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که انتظارات مردم از دستگاه‌های اجرایی را مرتفع نماید.

وی با تأکید بر نقش روابط عمومی‌های دستگاه‌ها در این زمینه، تصریح کرد: روابط عمومی‌ها مکلف‌اند به‌محض طرح هر گونه ابهام و پرسش از سوی مخاطبین و جامعه هدف سازمان، نسبت به پاسخگویی اقدام نمایند و یک نسخه از  گزارش این موضوع را نیز به دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی ارائه کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد: از وظایف شورای اطلاع‌رسانی این است که در خصوص موضوعات مورد نیاز دستگاه‌ها به بحث و رایزنی بپردازد و مدیران موظف‌اند برای استفاده از این ظرفیت، موارد مدنظر خود را به شورای اطلاع‌رسانی گزارش نمایند.

خوش‌خبر ادامه داد: طرح موضوع در شورای اطلاع‌رسانی بعد از رصد و بررسی به تدوین ملاحظات رسانه‌ای می‌انجامد تا موضوع برای انتشار در سطح جامعه از طریق رسانه‌ها مهیا گردد.

وی با اشاره به در پیش رو بودن ایام هفته دولت، تصریح کرد: مدیران دستگاه‌ها باید در این ایام، اقدامات، طرح‌ها و برنامه‌های خود را به‌گونه‌ای شفاف اطلاع‌رسانی نمایند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه محتوای رسانه‌ای غنی و بدون ابهام می‌تواند در این زمینه مؤثر واقع شود، تصریح کرد: به جهت حفظ حرمت ایام محرم  و براساس سیاست‌های کشور، برنامه‌های ویژه هفته دولت از تاریخ 29 مرداد تا ششم شهریور اجرا می‌شود.

خوش‌خبر حضور مدیران در جمع خبرنگاران و در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی را از الزامات این ایام برشمرد و گفت: ریز پروژه‌ها و برنامه‌های دستگاه‌ها و فرمانداری‌ها باید در اختیار شورای اطلاع‌رسانی قرار گیرد تا رسانه‌ها بدون بتوانند به اطلاعات دسترسی داشته باشند.

وی در ادامه درخصوص نحوه برگزاری مراسم ایام محرم و صفر نیز گفت: برای برگزاری هر چه بهتر مراسم در این ایام باید از همه ظرفیت‌ها به نحو مطلوبی استفاده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: اعتقادات را نمی‌توان نادیده گرفت لذا هدف این است که در شرایط موجود مراسم عزاداری با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی اعلام شده پرشور برگزار گردد.

خوش‌خبر با اشاره به هجمه‌های دشمنان برای سوء استفاده از شرایط موجود، مطرح کرد: هدف دشمن این است که با این هجمه‌ها بین مردم و مسؤولان فاصله بیندازد و تنش ایجاد کند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط پیش آمده، تکلیف رسانه‌ها که به‌نوعی امکان اطلاع‌رسانی دارند و ظرفیت آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی در اختیارشان می‌باشد، این است که از این ظرفیت در تنویر افکار عمومی بهره ببرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی افزود: پیوست رسانه‌ای مسیر را روشن می‌کند تا آسیب‌ها در هر دو زمینه ایام محرم و صفر و هفته دولت به حداقل برسد.

خوش‌خبر بیان داشت: اعتقاد همه ما بر این است که همه مراسم ملی و مذهبی باید به نحو شایسته‌ای برگزار شوند لذا این موضوع، تکلیفی بر دوش رسانه‌ها، صدا و سیما، مبلغان دینی، اهل قلم است تا از ظرفیتی که در اختیار دارند، در این حوزه گام بردارند.

انتهای پیام/3403/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول