اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

160 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ پلدختر لازم است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: 160 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ آسیب دیده از سیل چم مهر، واشیان و چم حیدر شهرستان پلدختر لازم است.

160 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ پلدختر لازم است

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر داریوش حسن‌نژاد روز چهارشنبه در جلسه شورای حفاظت شهرستان پلدختر اظهار داشت: ایستگاه پمپاز روستای چم مهرکه قبل از سیل آماده افتتاح و بهره برداری بود در جریان وقوع سیل فروردین ماه سال 1398 از بین رفت و اما شبکه این پروژه موجود است که برای احداث مجدد آن 17 میلیارد و 400 میلیون تومان با پیمانکار قرارداد منعقد شده است.

وی افزود: 980 میلیون تومان برای تعمیر پمپ‌ها، الکترو موتورها و تابلوهای برق این پروژه با پیمانکار ذی صلاح قرارداد شده و تا پایان خردادماه این تعمیرات به اتمام رسیده و ادوات به پیمانکار جدید تحویل داده می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: این پروژه با آماده کردن 80 درصد زیر ساخت سوله، خرید کابل‌های برق و یکسری تجهیزات دیگر 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به دلیل مستقر نشدن در محل به چشم نمی‌آید و با نصب سوله در شهریور ماه محل مستقر می‌شود.

وی افزود: پروژه ایستگاه پمپاژ چم مهر به 30 میلیارد تومان هزینه نیاز دارد و برای احداث شبکه فرعی یک میلیارد و 300 میلیون تومان با پیمانکار قرارداد منعقد شده و 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حسن نژاد یادآورشد: یک میلیارد و 200 میلیون تومان به پروژه ایستگاه واشیان پلدختر اختصاص داده شده که تمام لوازم آسیب دیده از گل و لای بیرون کشیده، سامان دهی شده و تعمیرات الکترو پمپ‌های آن با پیشرفت 40 درصد در حال انجام است. 

وی افزود: یک قرارداد 8.7 میلیارد تومانی در شبکه آبیاری ایستگاه واشیان داریم که پیمانکار آن مشغول کار و فعالیت است و۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن مورد نیاز است. 

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: با توجه به سیاست گذاری استانداری و شورای فنی استان لرستان گرفتند واگذاری کلیه ایستگاه‌های پمپاژ جهاد و آب منطقه‌ای به بخش خصوصی از طریق ماده ۲۷ است که با بهره برداری از آن جهشی صورت می‌گیرد.

وی افزود: ایستگاه پمپاژ چم حیدر با یک‌هزار و 800 هکتار اداره کشاورزی دارد، شبکه‌های اصلی و فرعی آن آماده بهره‌برداری می‌باشد که دریچه‌های آبگیر آن با 90 درصد پیشرفت فیزیکی و با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تهیه و نصب شده است. 

حسن نژاد یادآورشد: برای بازرسی و تعمیر پمپ‌ها و الکترو موتورها با یک میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه جهت اصطلاحات و تعمیرات لازم طی قراردادی به کارخانه فرستاده شدند.

وی افزود: برای ساخت ایستگاه ایستگاه چم حیدر قراردادی با پیمانکار اصلی با مبلغ ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان منعقد شده که با 20 درصد پیشرفت خوبی دارد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: چهار میلیارد تومان قرارداد خرید لوله برای ایستگاه پمپاژ جایدر منعقد شده است و امسال 12 میلیارد تومان از اعتبارات ملی به این پروژه اختصاص یافته و برای تکمیل مبلغ ۷۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است. 

وی افزود: یک هزار و ۸۹ میلیارد تومان خسارت در جریان سیلاب‌های سال گذشته به تأسیسات آبی این استان وارد شده که شامل 110 نقطه است که شناسایی و برآورد خسارت شده است.

حسن نژاد یادآورشد: از این تعداد پروژه‌ها 51 نقطه اضطراری می‌باشد که اگر این نقاط اجرا نشود، ممکن است برای منطقه واستان آسیب هایی ایجادشود و بازسازی واحداث آن به اعتباری معادل ۴۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: برای تکمیل یک سری پروژه‌های این استان در راستای ایمن‌سازی در برابر سیل و جلوگیری ازخسارات مجدد، حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول