اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

برگزاری جلسه هماهنگی طرح قرآنی ۱۴۵۴ / ضرورت درگیر کردن همه اقشار با طرح

دومین جلسه هماهنگی طرح تابستانی فراگیر قرآن ۱۴۵۴ با حضور مدیران مشارکت کننده درطرح در سالن جلسات شبکه رادیویی قرآن برگزار شد.

برگزاری جلسه هماهنگی طرح قرآنی ۱۴۵۴ / ضرورت درگیر کردن همه اقشار با طرح

به گزارش خبرگزاری فارس دومین جلسه هماهنگی طرح تابستانی فراگیر قرآن ۱۴۵۴ با حضور مدیران مشارکت کننده درطرح در سالن جلسات شبکه رادیویی قرآن برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، مجتبی ایزدی مدیر شبکه رادیویی قرآن و دبیر شورای معارف صدا با تشکر از اقدامات صورت گرفته، هدف از تشکیل جلسه را بیان گزارش عملکرد نهادها و نیز بررسی پیشنهادها برای تداوم طرح‌های فراگیر قرآنی اعلام کرد. سپس گزارش عملکرد اقدامات انجام شده در ۴ معاونت سیما، صدا، استان‌ها و فضای مجازی و نیز سایر نهادهای مشارکت‌کننده در ارتباط با طرح تابستانی قرآن ۱۴۵۴ ارائه شد.

در ادامه اعضاء نظرات خود را در باره تداوم طرح در سایر فصول ارائه دادند که به شرح ذیل است.

حجت‌الاسلام حمید محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور بر بهره‌مندی از شرایط موجود و تدوام طرح با محوریت کتاب‌های قرآن مدارس با حضور ۱۵.۵ میلیون دانش‌آموز تاکید کرد و یادآور شد: در شرایط فعلی ناشی از انتشار رویروس کرونا، نقش محوری رسانه ملی در توسعه فرهنگ قرآنی در کشور حیاتی و محوری است.

سپس محمدمهدی عزیززاده مدیرکل تبلیغ و ترویج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر آمادگی کامل وزارتخانه و ادارات کل فرهنگ استان‌ها در راستای همکاری با طرح‌های قرآنی تأکید و آمادگی بهره‌مندی عوامل رسانه‌ای کشور از ۵ استودیوی تجهیز شده صدا در ۵ استان را اعلام کرد.

مهدی قره شیخلو رییس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه هم، داشتن نگاه بلند مدت به طرح‌های سراسری و فراگیر قرآنی قرآنی را یادآور شد و گفت: با یک برنامه ۴ تا ۵ ساله و بلند مدت باید مردم با قرآن مانوس شوند و تا مردم احساس نیاز به قرآن پیدا نکنند، جامعه قرآنی نخواهد شد.

جواد شیخ اکبری مدیر شبکه قرآن و معارف و دبیر شورای معارف سیما هم گفت: نباید از ظرفیت بسیار ارزشمند ایجاد شده برای تابستان امسال، مغفول ماند، طرح‌های فراگیر باید شامل همه قشرها شود و در این ارتباط ظرفیت شبکه‌های سیما برای حمایت از طرح‌های فراگیر بسیار مغتنم است.

مجتبی ایزدی مدیر شبکه رادیویی قرآن هم پیشنهاد داد: طرح‌های فراگیر قرآنی با نگاه بلند مدت در ۳ مقطع از سال برگزار شود. طرح‌های آیه محور مانند امسال در تابستان‌های هر سال طرح‌های صفحه محور در فصل پاییز و زمستان (۵ جزء در هر سال، ۱۰۰ صفحه از قرآن در ۱۰۰ روز، با پرداختن به همه زوایای فنی، هنری، محتوایی و... از طریق رسانه‌های صوتی و تصویری در سطح جامعه گسترش می‌یابد و همچنین طرح حفظ سوره‌های یک تا دو صفحه‌ای در ایام نوروز.

در پایان بر حمایت مالی درون سازمانی (صداوسیما) و نیز برون سازمان بهره‌وری از بودجه قرآنی کشور تأکید شد و مقرر شد برای تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص جلسه‌ای در شورای مشورتی توسعه فرهنگ قرآنی به این امر اختصاص یابد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول