اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بورل: جمعه درباره شرق مدیترانه، بلاروس و لبنان رایزنی می‌کنیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد، در نشست اضطراری شورای روابط خارجی این اتحادیه درباره وضعیت در شرق مدیترانه، انتخابات اخیر بلاروس و تحولات لبنان رایزنی می‌شود.

بورل: جمعه درباره شرق مدیترانه، بلاروس و لبنان رایزنی می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به گفته «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مسائل مرتبط با لبنان، بلاروس و تنش‌ها بین ترکیه و یونان در شرق مدیترانه دستور کار نشست اضطراری روز جمعه این اتحادیه با حضور وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا را تشکیل می‌دهد.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی توییتری درباره نشست اضطراری روز جمعه «شورای روابط خارجی» این اتحادیه توضیحاتی داد.

او نوشت: «من نشست اضطراری بعد از ظهر روز جمعه شورای روابط خارجی (اتحادیه اروپا) را اعلام خواهم کرد. ما درباره موضوعات دارای فوریت صحبت خواهیم کرد و به وضعیت در شرق مدیترانه، انتخابات ریاست جمهوری بلاروس و همچنین تحولات لبنان خواهیم پرداخت».

برگزاری نشست اضطراری اتحادیه اروپا با حضور وزرای خارجه درباره موضوعاتی مرتبط با شرق مدیترانه، بلاروس و لبنان در شرایطی انجام می‌شود که اظهارنظرهای مقام‌های اروپایی درباره مسائل مرتبط به این موضوعات ادامه دارد.

مقام‌های اتحادیه اروپا طی روزهای اخیر درباره تنش‌های یونان و ترکیه در خصوص فعالیت‌های کشتی‌های حفاری و اکتشافی آنکارا در شرق مدیترانه اظهارنگرانی کردند و آتن خواستار تحریم آنکارا توسط اتحادیه اروپا شده است.

مقام‌های اروپایی درباره انتخابات ریاست جمهوری بلاروس که طبق اعلام کمیسیون ملی انتخابات این کشور با پیروزی «الکساندر لوکاشنکو» به پایان رسیده، ابراز نگرانی کرده‌اند؛ انتخاباتی که به دنبال برگزاری آن خشونت‌هایی به وقوع پیوست و رقیب اصلی و ناکام لوکاشنکو نیز به کشور لیتوانی متواری شد.

برخی‌ از مقام‌های عضو اتحادیه اروپا با اتخاذ موضعی مداخله جویانه و ضمن رد نتایج انتخابات بلاروس بر لزوم «پرهیز از خشونت» و «بازشماری آرا» تاکید کرده‌‍اند.

از سوی دیگر اعلامیه جوزپ بورل درباره بررسی تحولات لبنان در نشست روز جمعه اتحادیه اروپا در شرایطی انجام شده که امروز چهارشنبه «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان برای دیدار با مقام‌های این کشور به بیروت رفته است.

در روزهای اخیر و به دنبال سفر «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه به بیروت و سپس استعفای «حسان دیاب» از نخست‌وزیری، اظهارنظرهای غرب به ویژه فرانسه و آمریکا درباره تحولات لبنان تشدید شده است.
انتهای پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول