اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

نباید اجازه داد افکار فاسد در فضای دانشگاه و جامعه منتشر شود

دبیر واحد خواهران جامعه اسلامی دانشجویان گفت: تشکل های دانشجویی باید تلاش کنند و اجازه ندهند نسبت به دختران مسلمان و حجاب اسلامی و فعالیت آنان بی احترامی صورت بگیرد و افکار فاسد را در فضای دانشگاه و جامعه منتشرکنند.

نباید اجازه داد افکار فاسد در فضای دانشگاه و جامعه منتشر شود

تینا حاج‌محمدی دبیر واحد خواهران جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: پس از پیروزی انقلاب، جمهوری اسلامی ایران همیشه درحال مبارزه بوده است، مبارزه ایی که مربوط به دیروز و امروز نیست.

وی ادامه داد: درسـت اسـت کـه دوران جنـگ مسـلحانه دفـاع از کشـور امـروز مطـرح نیست، امـا دفـاع از مرزهـای هویـت ملـی، شـخصیت دینـی و عقیدتـی مطرح است، مبارزه نسل هاست، نسلی که از مبدا و آغاز انقلاب فاصله گرفته است، نسلی که اگر بخواهد ایران را بسازد و به عزت برساند و عظمت بخشد تا الگویی زنده در مقابل ملت های دیگرباشد باید تلاش کند تا با روشن بینی و حرکت در مسیر حق، بینی استکبارهای داخلی که بر محیط های کوچک برقرارندتا استکبارهای بزرگ دنیا و رژیم صهیونیست را به خاک بمالد،نیاز به افراد متدین انقلابی دارد.

حاج‌محمدی تاکید کرد: دانشگاه‌ها از جمله محیط‌هایی هستند که می‌توان از آنها به عنوان محل رشد و شکوفایی جوانان نام برد لذا محیط دانشگاه ها بسیار اهمیت دارد و باید محیطی اسلامی باشد تا زمینه را برای رشد انسان طراز اسلام و جوان مومن انقلابی با الگوگیری از حضرت فاطمه الزهرا(س)، سرور تمام زنان امت پرورش دهد تا همچون ایشان در شرایطی که سکوت را جایز نمی دانستند از طرق مختلف همچون خطبه های غرا و روشنگرانه با منطق و استدلال،برای دفاع از حق، سعی و کوشش کنند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: این وظیفه امروزدانشجویان و نسل جوان و آینده ساز کشور است که باید پایه های مجد و عظمتی که معمار انقلاب بنا نهاده است را حفظ کنند و بالا ببرند و اجازه ندهند با الگو قرار گرفتن سایر افراد، انقلابی نماها محیط دانشگاه و جامعه را در دست بگیرند، دانشجویان به غیر از وظیفه دانشجویی و تحصیل،وظیفه انقلابی،وظیفه اسلامی و دینی هم بر دوش دارند به همین جهت با تلاش در جهت کسب دانش با بهره از اراده و نیروی خود بتوانند عقب ماندگی های انقلاب را جبران کنند.

دبیر واحد خواهران جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی افزود: جوانان ما باید هشیار و آگاه باشند و با فعالیت های گوناگون از جمله تحقیق و بررسی و ورود به مسائل روز دنیا و اهتمام به کارهای دینی شخصیت خودشان را ارتقا و استحکام بخشند تا دشمنان ما، دشمنان عزت ما از نقاط ضعف آنها استفاده نکنند، در این میان دانشجویان فعالین فرهنگی و تشکیلاتی  نقش مهم تری دارند و می بایست با عزم و اراده راسخ،با طهارت و عصمت در خط مستقیم معنویت دین و دنیای اسلامی گام بردارند و از هیاهوهای مسیر نترسند.

وی تصریح کرد: در کشور ما نسبت جوان و دانشجو نسبت بالایی هست و دانشجویان در همه زمینه ها من جمله زمینه علمی و سیاسی نقش آفرین هستند،یکی از اهداف توطئه های استکباری،بلاشک دانشجوها هستند و انواع خدعه ها و گردابهای گوناگون، از جاذبه‌های غریزی تا فریب های سیاسی و عرفان های ساختگی آنها را محاط کرده است.تشکلها می توانند مصونیت بخش باشند،می توانند دانشجو را از افتادن در منجلاب های مختلف نجات دهند و حفظ کنند.

حاج‌محمدی یادآور شد: جوانان ما علی الخصوص فعالین تشکیلاتی باید قدر خود و نیروی جوانی شان را بدانند و خودشان را برای مسئولیت های سنگین و بزرگی که در آینده به آنها محول می شود آماده کنند و از فرصتی که به آنان داده شده نهایت استفاده را در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و آرمان های متعالی انقلاب اسلامی و رضای خدا ببرند.

وی ادامه داد: از آنجایی که بیش از نیمی از جمعیت دانشجویان را دختران تشکیل می‌دهند، با توجه به تحرکات و جنبش های اخیر اسلامی و ایجاد حکومت جهانی در آخرالزمان نقش زنان و دختران از جایگاه ویژه ای برخوردار است، مخصوصا در یکی از ساختارهای مهم و بنیادی در دانشگاه که تشکل های دانشجویی می باشند، افراد باید تلاش کنند و اجازه ندهند نسبت به دختران مسلمان و حجاب اسلامی و فعالیت آنان بی احترامی صورت بگیرد و افکار فاسد را در فضای دانشگاه و جامعه منتشرکنند.

دبیر واحد خواهران جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در واقع دیدگاه بسیاری از افراد به فعالیت خواهران در تشکل های دانشجویی به صورت نگاهی از بالا به پایین است به طوری که توانایی خواهران را برای اجرای برنامه های جامع کافی نمی دانند و یا فعالیتشان را به موضوعات و محور های خاصی محدود می کنند.

حاج محمدی گفت: زنان مسلمان باید همانند مردان مسلمان به امور مسلمین، جهان اسلام و همه  مسائل که دردنیا می گذرد احساس مسئولیت کنند و اهتمام وزرند، آنان حق دارند آنچه اقتضای زمان است و آن خلایی را که در فعالیت های اجتماعی، سیاسی، علمی و سایر فعالیت های گوناگون... احساس می کنند و آن وظیفه ایی را که بر دوش خود می دانند، به شرط رعایت عفاف و حجاب انجام دهند.

وی افزود: هم اکنون شاهدیم که دختران به لحاظ اثرگذاری و تاثیر معنوی قدرت بالاتری دارند و با پشتکار و برنامه ریزی  باعث شده بسیاری از خواهران عملکرد بسیارخوبی، حتی بهتر از برادران داشته باشند.

دبیر واحد خواهران جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی اظهار داشت: در این مورد دخترانی که در سطح دانشگاه هستند، نباید خودشان و توانایی و مهارت هایشان را دست کم بگیرند، بلکه دختران و زنان ما باید از شخصیت والای حضرت زینب کبری(س) الگو بگیرند تا به آن تعالی و روشنایی و شفافیت برسند و همه موانع در مقابل را کوچک شمارند و قدرت و توانایی همه کارهای خود را تامین کنند.

وی گفت: دختران و زنان دانشجوی فعال، در تشکل ها با توجه به هدف و رسالت خود و بیانات مقام معظم رهبری، وظیفه دارند، براساس بینش اسلامی در همه زمینه ها نقش آفرین و موثر بوده تا هویت والای زن اسلامی را همانندقبل از پیروزی انقلاب،که در عرصه های مختلف جنگ و سازندگی و... فعالیت کردند و در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز توانستند الگوی زن مسلمان و انقلابی را به منصه ظهور بگذرانند و به  جهانیان نشان بدهند که دین  سر منشاء رشد و تعالی همه جانبه زنان در جامعه اسلامی را فراهم آورده است، آنچنان زنده کنند که چشم دنیا را به خود جلب کند، به همین جهت یکی از مهم ترین مسئولیت های زنان، دختران و دانشجویان نخبه این است که نقش زن را به درستی و از دیدگاه اسلام ترسیم و برجسته کنند.

این فعال دانشجویی گفت: همچنین استکبار جهانی و دشمنان قسم خورده بشریت در عصر حاضر برای فروپاشی نظام اسلامی، بنیان خانواده را نشانه گرفته اند و هدف اصلی فروپاشی در نظام خانواده «زن» است و به معنای دقیق تر «مادر» به عنوان رکن اساسی و تربیت کننده نسل آینده جامعه را مورد هدف قرار داده اند.

وی افزود: بنابراین زنان مسلمان باید با پایبندی به اصول، آگاهی و شناخت هر چه بیشتر در برابر توطئه ها و ترفندهای جهان غرب و استکبارجهانی، مهیا باشند، که این امر امکان پذیر نمی شود، مگر با توجه به بینش و دیدگاه دینی اسلامی و ارزشی که خداوند برای زن به عنوان مادر و همسر قائل شده است همراه خودسازی در مقابل اغواگری‌ها و تبلیغات هوس انگیز دشمن که هدفی جز گمراهی جامعه ندارند، تلاش کنند زیرا برای تربیت فرزندانی انقلابی و جامعه تمدن ساز، که هدف تشکل های انقلابی نیزمی باشد، ابتدا نیاز به تربیت نفس خود دارند.

حاج محمدی ادامه داد: نکته‌ای که باید مورد توجه دختران این نسل قرار بگیرد، این است که زن در عین حال که هویّت و خصوصیت زنانه خود یعنى آن احساسات رقیق را، عواطف جوشان را، آن مهر و محبت و درخشندگى زنانه را براى خود حفظ مى‌کند، درعین‌حال هم باید در میدان ارزش هاى معنوى مثل علم، عبادت، تقرّب به خدا، معرفت الهى و سیر وادی هاى عرفان پیشروى کند، هم در عرصه مسائل اجتماعى و سیاسى و ایستادگى و صبر و مقاومت و حضور و خواست و درک و هوش سیاسی شناخت کشور و آینده خود، شناخت اهداف بزرگ ملى و اسلامى مربوط به کشورهاى اسلامى، شناخت دشمن توطئه‌ها و روش های آنان، باید روزبه‌روز پیشرفت کند و دختران نگویند که در زمینه سیاسی علاقه یا توانایی ندارند و فعالیت در این حوزه مخصوص برادران است، بلکه باید به ریزترین پدیده های سیاسی دنیا فکرو تحلیل کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به فضای رسانه ایی موجود که از جانب افراد صاحب نام،کمپین ها و موضوعاتی مورد توجه عامه مردم قرار می گیرد و آنان را به هر سمتی که مورد نظر خودشان است سوق می دهد، لذا باید در جهت افزایش سطح آگاهی و بینش تمامی مردم برای درک تحلیل موضوعات سیاسی تلاش کنند و جوانان به خوبی بدانند که باید هم در مورد مسائل اساسی کشور جدی برخورد کنند و هم در زمینه ایجاد عدل و انصاف و محیط آرامش و سکونت در داخل خانواده باید پیشرفت داشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول