اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

خراسان‌جنوبی اولین تولیدکننده عناب در کشور/ پیش‌بینی برداشت ۵ هزار تن عناب درخراسان‌جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی یکی از قطب‌های پرورش عناب در جهان است، گفت: خراسان‌جنوبی با تولید ۹۷ درصد عناب کشور اولین تولیدکننده این محصول در کشور و جهان است.

خراسان‌جنوبی اولین تولیدکننده عناب در کشور/ پیش‌بینی برداشت ۵ هزار تن عناب درخراسان‌جنوبی

غلامرضا قوسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: سطح کشت عناب در استان سه هزار و 863 هکتار است که از این میزان سه هزار و 650 هکتار آبی و 214 هکتار دیم است.

خراسان‌جنوبی با تولید ۹۷ درصد عناب کشور اولین تولیدکننده این محصول در کشور و جهان است

 

وی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی یکی از قطب‌های پرورش عناب در جهان است، بیان داشت: خراسان‌جنوبی با تولید ۹۷ درصد عناب کشور اولین تولیدکننده این محصول در کشور و جهان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی شهرستان‌های خوسف، بیرجند و سربیشه را از قطب‌های پرورش عناب در استان ذکر کرد و افزود: برداشت عناب در استان از اواسط مرداد آغاز می‌شود و تا اواخر شهریورماه ادامه دارد.

قوسی تعداد بهره‌برداران فعال در این بخش را 9 هزار و 500 نفر اعلام کرد و بیان داشت: بیشترین ارقام تولیدی استان رقم‌های بومی ثبت شده به نام سیوجان و ماژان هستند.

امسال برداشت عناب با کاهش 20 تا 30 درصدی مواجه شده و پیش‌بینی می‌شود حدود پنج هزار تن عناب از این سطح برداشت شود

 

وی با یادآوری اینکه سال گذشته هفت هزار تن عناب از باغ‌های خراسان‌جنوبی برداشت شد، عنوان کرد: امسال برداشت عناب با کاهش 20 تا 30 درصدی مواجه شده و پیش‌بینی می‌شود حدود پنج هزار تن عناب از این سطح برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی علت کاهش محصول در سال جاری را شرایط اقلیمی منطقه به‌دلیل رطوبت بالا و گرمای هوا در زمان گل‌دهی و به‌دنبال آن ریزش گل عنوان کرد و افزود: عناب علاوه بر مصرف خوراکی خاصیت دارویی هم دارد.

قوسی ادامه داد: این میوه سرشار از ویتامین c  بوده و در حالت تازه خوری دارای 74.36 درصد قند بوده و در حالت خشک 65 الی 77.71 درصد از قند خوراکی مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند که قند عناب بر خلاف سایر قندها برای دندان‌ها و بدن مضر نیست.

انتهای پیام/3403/ح/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول