اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

متلاشی شدن 255 باند سرقت با 2 هزار سارق در آذربایجان‌شرقی/ تقدیر فرمانده انتظامی از خبرگزاری فارس

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۷۰ درصد سارقان دستگیر شده دارای سابقه هستند، گفت: ۲۵۵ باند سرقت در استان متلاشی و 2 هزار سارق دستگیر شده است.

متلاشی شدن 255 باند سرقت با 2 هزار سارق در آذربایجان‌شرقی/ تقدیر فرمانده انتظامی  از خبرگزاری فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، صابر عباس‌زاده، رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی به مناسبت روز خبرنگار از خبرگزاری فارس استان بازدید کرد و گفت‌وگویی با خبرنگاران این مجموعه انجام داد. 

تعامل پلیس و رسانه، موجب ایجاد امنیت پایدار در جامعه می‌شود

صابر عباس‌زاده، رئیس پلیس آگاهی استان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز  با گرامیداشت یاد شهدای رسانه و تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: خبر در جامعه اثرات زیادی دارد که یکی از اثرات آن تاثیر روی سطح روانی جامعه است. 

وی تصریح کرد: در عصر ارتباطات، نقش خبرنگاران به عنوان ابزار اطلاع‌رسانی مؤثر و اساسی است و نقش رسانه در راستای فرهنگ‌سازی و کاهش تخلفات، بسیار مؤثر و ستودنی است.

عباس‌زاده افزود: پلیس بر این باور است که نقش اصحاب رسانه در موفقیت‌های این نیرو بسیار زیاد بوده و ناجا توانسته است در کنار رسانه‌ها به خوبی مسوولیت‌ها و مأموریت‌های خود را انجام دهد.

وی با بیان اینکه یک خبر می‌تواند له و یا علیه جامعه باشد، یادآور شد: پلیس به اطلاع‌رسانی نیاز دارد که این امر توسط خبرنگاران انجام می‌گیرد، چراکه شاید پلیس به صورت شبانه‌روزی فعالیت کند و در انواع ماموریت‌ها پیروز شود ولی اگر  رسانه و خبرنگاری کارهای ما را منعکس نکند، قطعا کارمان ابتر خواهد ماند. 

رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره بر اینکه در طول هشت سال خدمتم در پلیس آگاهی، هر کاری که صورت گرفته، بازخورد آن را در جامعه دیده‌ایم، اذعان داشت: در جاهایی که امنیت روانی جامعه دچار مشکل شده است از بازوی رسانه استفاده کرده و امنیت روانی را در جامعه حاکم کرده‌ایم. 

وی متذکر شد: در حوزه پیشگیری از جرایم نیاز به فرهنگ‌سازی داریم که این امر منوط به پای‌کار آمدن خبرنگاران است، چراکه درمان همیشه هزینه‌بر است و اگر در امر پیشگیری فعالیت نکنیم قطعا ناموفق خواهیم بود. 

عباس‌زاده با تاکید بر ایجاد اعتماد در جامعه و توجه جدی به پیشگیری در بخش جرایم، ابراز کرد: در حوزه‌های مختلف ماموریت‌هایی که برای پلیس آگاهی استان واگذار شده در زمینه مبارزه با سرقت، جعل، کلاهبرداری و جنایی در سطح استان بوده است.

وی ادامه داد: اصحاب رسانه نقش موثری در پیشبرد اهداف ناجا ایفا می‌کنند که این تلاش برای همکاری بین پلیس و رسانه‌ها در ارتقاء ضریب  امنیت جامعه و باعث ایجاد آرامش روانی می‌شود.

عباس‌زاده خاطرنشان کرد: رسانه‌ها به دلیل ارتباط مستقیم با اقشار مختلف مردم نقش بسزایی برای ایجاد آرامش در جامعه دارند که این مهم و افزایش همکاری پلیس با خبرنگاران برای ایجاد محیطی امن در جامعه بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه استان ما یکی از امن‌ترین استان‌های کشور است ولی جرایم اجتماعی منتفی نیست، بیان داشت: برای حداقل کردن این جرایم اجتماعی، مشارکت مردم تعیین‌کننده است تا با قانون‌مداری به برقراری نظم و امنیت در جامعه کمک کنیم، چراکه رسیدن به آرامش از مسیر نظم و امنیت است.

عباس‌زاده با تاکید بر اینکه یکی از ضروریات زندگی اجتماعی، رعایت ایمنی است، افزود: یکی از مهم‌ترین چالش‌های ما در جامعه، عدم رعایت ایمنی در جامعه ماست.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی خبرنگاران و پلیس را مکمل یکدیگر دانست و گفت: نیروی انتظامی بر این باور است که نقش اصحاب رسانه در موفقیت‌های این نیرو بسیار زیاد بوده است.
 

کشف 82 درصد سرقت‌ها در آذربایجان‌شرقی

رئیس پلیس آگاهی استان با بیان اینکه وضعیت استان از لحاظ جرایم مربوط به پلیس آگاهی مناسب است، متذکر شد: در ماه‌‌های اخیر در سرقت افزایش ۱۲ درصدی داشتیم ولی در مقابل ۸۲ درصد سرقت در استان‌های در طول چهار ماهه اخیر کشف شده که میانگین کشوری ۷۵ درصد است.

وی ادامه داد: ۷۵ درصد پرونده‌های کلاهبرداری و ۹۹ درصد پرونده‌های قتل کشف شده است. 

عباس‌زاده  یادآور شد: در سرقت‌های خشن جزو استان‌هایی هستیم که آمار منفی داریم. 

 رئیس پلیس آگاهی استان خاطرنشان کرد: مردم باید در حوزه مالی توجه جدی داشته و اعتبارسنجی‌های لازم را انجام دهند. 

وی افزود: در سرقت خودروها ابتدا خود مردم مقصر هستند ولی برخی خودروها از نظر ایمنی ضعیف هستند که باید خریدار نسبت به تجهیز آن اقدام کند. 

عباس‌زاده در تشریح عملکرد چهار ماهه پلیس آگاهی استان، گفت: ۲۵۵ مورد باند سرقت متلاشی شده است که به همین منظور نزدیک به ۲ هزار سارق دستگیر شده است. 

وی گفت: ۷۰ درصد سارقان دستگیر شده دارای سابقه بودند همچنین ۷۴ درصد آنها معتاد هستند. 
 

 

هشدار نسبت به کلاهبرداری‌ها کارت به کارت

عباس‌زاده با اشاره به اینکه کلاهبرداری کارت به کارت با ترفندهای گوناگون از جمله سوءاستفاده از عناوین جایزه‌ها و مسابقات که از صدا و سیما پخش می‌شود، استفاده می‌کنند و کلاهبرداری از قربانیان صورت می‌گیرد، متذکر شد: به طریقی افراد را پای عابربانک‌ها می‌کشانند و حساب آنها را خالی می‌کنند که باید با اطلاع‌رسانی از طریق رسانه اعلام کنیم که نباید جواب تماس هر ناشناسی داده شود.

مالباختگان،به سامانه «نما» مراجعه کنند

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی، گفت: مالباختگان، به سامانه «نما» مراجعه کنند.

عباس‌زاده اظهار داشت: سامانه "نما" در بستر اینترنت راه‌اندازی شده و مالباختگان با ورود به سایت پلیس به نشانی www.police.ir و با مراجعه در قسمت اموال کشف شده، مشخصات کالای مسروقه خود را وارد کرده و شناسایی کنند. 

وی افزود: شماره سریال اموالی که به سرقت می‌رود در این سامانه ثبت می‌شود تا بعد از کشف، به صاحبان آن بازگردانده شود.

عباس‌زاده ادامه داد: با راه‌اندازی سامانه "نما"، شماره سریال اموال مسروقه به صورت متمرکز ثبت و به محض اینکه اموال کشف شوند از طریق این سامانه و ثبت شماره سریال اموال مسروقه، به صاحبان  اطلاع داده می‌شود.

وی اضافه کرد: ضروری است تا شهروندان حتما شماره سریال اموال خود را یادداشت کنند تا هنگام سرقت و کشف آن توسط پلیس، از طریق این سامانه مال خود را شناسایی و  و آن را تحویل بگیرند.

 رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی، یادآور شد: برای افزایش ایمنی منازل، پیشگیری و جلوگیری از سرقت در زمان‌هایی که شهروندان خارج از منزل به سر می‌برند، بهتر است از قفل‌های مناسب، نرده‌کشی پنجره‌ها، نصب دزدگیر و دوربین‌های مداربسته جهت منازل خود استفاده کنند تا دسترنج چندین ساله با یک سهل‌انگاری توسط سارقان به یغما نرود.

راه اندازی پلیس امنیت اقتصادی در آذربایجان‌شرقی

وی ابراز کرد: پلیس امنیت اقتصادی آذربایجان‌شرقی هم پس از استان‌های مهم مرزی از اول خردادماه امسال آغاز به‌کار کرد و پرونده‌های جرایم اقتصادی به صورت متمرکز و به صورت تخصصی در این معاونت پیگیری خواهد شد.
 

تقدیر فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی از خبرگزاری فارس

فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی به مناسبت روز خبرنگار، ضمن تبریک این روز با اهداء لوح سپاس از تلاش‌ها و همکاری‌ خبرگزاری فارس در استان آذربایجان‌شرقی در راستای انتشار اخبار و گزارش‌های این فرمانده انتظامی و آگاه‌سازی جامعه از حقوق شهروندی تقدیر کرد.

سرهنگ صابر عباس‌زاده رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی به نمایندگی از سرتیپ دوم پاسدار حسین عبدی فرمانده انتظامی استان در دفتر خبرگزاری فارس در آذربایجان‌شرقی حاضر شد و این لوح سپاس را به مدیر دفتر خبرگزاری فارس در استان آذربایجان‌شرقی اهدا کرد.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول