اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

مراسمات محرم باشکوه اما کنترل شده برگزار شود/ رعایت پروتکل‌ها نشانه دینداری عزاداران است

فرماندار شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه مراسمات ماه محرم باشکوه و عزت همیشگی خود برگزار خواهد شد، گفت: در این مراسمات تمامی مصوبات و دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله کرونا باید اجرایی شود.

مراسمات محرم باشکوه اما کنترل شده برگزار شود/ رعایت پروتکل‌ها نشانه دینداری عزاداران است

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، امروز جلسه مشترک ستاد شئونات فرهنگی و ستاد مقابله با کرونای شهرستان گنبدکاووس در فرمانداری این شهرستان با محوریت موضوع برگزاری مراسمات عزاداری ماه محرم و پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شد.

* کمک‌های مومنانه در موج دوم کرونا قطع نشود

فرماندار گنبدکاووس با اشاره به اینکه همه ما باید تلاش کنیم تا مراسمات ماه محرم باشکوه و عزت خاصی برگزار شد، اظهار کرد: اما نکته‌ای که ما همواره بر آن تاکید می‌کنیم برگزاری این مراسمات با رعایت نکات بهداشتی و توجه به حفظ سلامت مردم به عنوان اولویت نخست باشد.

عبدالقدیر کریمی با بیان اینکه اقناع عمومی یکی از مهم‌ترین ضرورت‌های پیش‌روی ما در سطح شهرستان در حوزه مراسمات ماه محرم است، افزود: عشق و محبت مردم به سالار شهیدان حضرت اباعبدالله (ع) قطعا آنها را به سمت رعایت پروتکل‌ها و رعایت قانون در جامعه اسلامی به عنوان پایه و اساس مردم‌سالاری دینی خواهد برد.

وی با تاکید بر اینکه در موج نخست شیوع بیماری کرونا در گنبدکاووس حضور پررنگ خیرین، مردم و نهادهای انقلابی و سمن‌ها را داشتیم، خاطرنشان کرد: امروز نیز باید در موج دوم این بیماری همه ظرفیت‌های شهرستان در راستای کمک مومنانه پای کار آمده و فعالیت جدی خود را تداوم ببخشند.

فرماندار گنبدکاووس بر لزوم تداوم فعالیت‌های رسانه‌ای و آگاهی‌بخشی در حوزه مبارزه با بیماری کرونا تاکید کرد و گفت: از دستگاه‌های فرهنگی و همچنین اتاق اصناف تقاضا دارم نسبت به فضاسازی مناسب سطح شهر در ایام محرم با جدیت اقدام کنند تا خلا و نبود دسته‌روی و برخی محدودیت‌های اعمال شده نسبت به عزاداری‌ها جبران شود.

* قیمت رسمی ماسک با قیمت فروش تفاوت عمده‌ای دارد

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه براساس اعلام مسوولان وزارت بهداشت مهم‌ترین عامل برای پیشگیری از شیوع کرونا استفاده از ماسک است، افزود: قیمت مصوبی که برای ماسک سه لایه استاندارد در سامانه ما در اداره تعزیرات ثبت شده است یک هزار و 200 تومان تا یک هزار و 500 تومان است که عملا در شهرستان اعمال نمی‌شود.

دنکوب با بیان اینکه متاسفانه داروخانه‌ها و مراکز رسمی زیر نظر وزارت بهداشت این ماسک را کمتر از 2 هزار و 500 تومان در اختیار مردم قرار نمی‌دهند، ادامه داد: این تناقضات باید مرتفع شده و موضوع قیمت‌ها در مناطق مختلف از جمله گلستان در دو کارخانه تولید ماسک استان بومی‌سازی و راستی‌آزمایی شود.

وی با تاکید بر اینکه ما نمی‌توانیم برخلاف منطق و مصلحت مردم حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: در صورتی که نتوایم به صورت منطقی و رسمی قیمت را در مراکر رسمی اعلام کنیم برخورد و جمع‌آوری منجر به فروش زیرزمینی و غیرقانونی با قیمت‌های بالاتر خواهد شد.

* استفاده از ماسک به سبک زندگی جاری مردم تبدیل شود

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به صدور پروتکل‌های بهداشتی و آئین‌نامه بهداشتی اجرای مراسمات عزاداری در ماه محرم، گفت: همه ما همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند تابع قانون و تصمیم ستاد ملی کرونا هستیم.

حجت‌الاسلام محمود ترابی با بیان اینکه نکات مهم این دستورالعمل در چند بند خلاصه می‌شود که یکی از آنها ممنوعیت جابه‌جایی و حرکت دسته‌های عزاداری در سطح شهر است، تصریح کرد: تعطیلی پذیرایی‌ها و همچنین مراسم متمرکز روز عاشورا در آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) از دیگر مصوباتی است که از انطباق مصوبات ستاد ملی با وضعیت شهرستان منجر می‌شود.

وی بر لزوم همکاری همه نهادهای فرهنگی با هیئت‌های عزاداری برای تهیه ملزومات مورد نیاز برای اجرای باشکوه و البته بهداشتی و کنترل شده مراسمات تاکید کرد و گفت: از همه مردم و مسوولان می‌خواهم استفاده از ماسک را به عنوان یک فرهنگ و سبک زندگی دائمی تا شکست نهایی کرونا تداوم بخشند.

* گنبدکاووس همچنین در وضعیت هشدار و خطر قرار دارد

رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس با اشاره به اینکه آمار بیماران بستری شده در بیمارستان‌های گنبدکاووس کمی پائین آمده است، ادامه داد: امیدواریم تداوم استفاده مردم از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان در سبک زندگی مردم ساری و جاری باشد.

عبدالحمید پالیده با بیان اینکه هنوز وضعیت شهرستان در مرز خطر و هشدار قرار دارد، اضافه کرد: از همه عزداران حسینی و محبان اهل بیت (ع) می‌خواهیم نسبت به رعایت دقیق توصیه‌های بهداشتی با هدف حفظ سلامت و جان مردم اهتمام ورزیده و همچون همیشه در خدمت مردم و ارزش‌های کشور باشند.

وی با تاکید بر نظارت دقیق بر تمامی مراسمات رسمی که با دریافت مجوز از اداره تبلیغات اسلامی اقدام به برگزاری مراسمات عزاداری می‌کنند تاکید کرد و ادامه داد: امیدواریم با همکاری هیئت امنا مساجد، هیئات مذهبی، مداحان و سخنرانان بتوانیم امسال با موفقیت و بدون کمترین مشکلی از سد بیماری کرونا عبور کنیم.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول