اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

پیش بینی برداشت بیش از25 هزار تن شلیل از باغات آذربایجان‌غربی

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: امسال براساس برآوردهای انجام شده ، 25 هزار و 700 تن شلیل از سطح باغات استان برداشت می‌شود.

پیش بینی برداشت بیش از25 هزار تن شلیل از باغات آذربایجان‌غربی

عزیز امانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به اشتغال یک هزار و 900 نفر بهره‌بردار استان در تولید شلیل اظهار داشت: امسال براساس برآوردهای انجام شده ، 25 هزار و 700 تن  شلیل از سطح باغات استان برداشت می‌شود.

وی در خصوص میزان تولید شلیل در استان، افزود: سطح کل زیر کاشت شلیل در استان 2 هزار و 918 هکتار است که از این مساحت  2 هزار و 248 هکتار بارور و 670 هکتار غیر بارور است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: از مجموع شلیل تولیدی 50 درصد به صورت تازه خوری و یا جذب صنایع تبدیلی در داخل استان شده و مابقی به سایر استان‌های کشور و از جمله کشور روسیه صادر می‌شود.

امانی خاطرنشان کرد: به ترتیب اولویت شهرستان‌های ارومیه، میاندوآب، مهاباد، خوی، اشنویه بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص داده و مابقی محصول در سایر شهرستان‌های استان تولید می‌شود.

وی با عنوان اینکه برداشت ارقام زودرس همه ساله از 20 تیر ماه شروع می‌شود، یادآور شد: مابقی محصولات نیز از نیمه دوم مرداد ماه برداشت آن‌ها آغاز می‌شوند.

این مقام مسوول با بیان اینکه 10 هزار و 500 کیلوگرم میانگین عملکرد تن در هکتار تولید شلیل از باغات استان است، بیان کرد: ارقام مغان انجیری ، سانگولد و سانکینگ شلیل بومی سفید و شلیل شمس از جمله ارقام شلیل کشت شده در سطح استان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول