اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

اجرای طرح‌های جدید محور نشست مقامات ازبکستان و بانک توسعه اروپا

وزیر سرمایه‌گذاری و تجارت خارجی ازبکستان و معاون رئیس بانک توسعه و بازسازی اروپا در نشست ویدئویی تامین مالی طرح‌های جدید اقتصادی را بررسی کردند.

اجرای طرح‌های جدید محور نشست مقامات ازبکستان و بانک توسعه اروپا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «سردار عمررزاق اف» معاون نخست وزیر، وزیر سرمایه‌گذاری و تجارت خارجی ازبکستان و «آلان پیلاو» معاون رئیس بانک توسعه و بازسازی اروپا در نشست ویدئویی ابعاد اولویت‌دار گسترش همکاری‌های متقابل و تامین مالی طرح‌های جدید در زمینه اقتصاد را بررسی کردند.

در این نشست اقدامات در دست انجام ازبکستان برای مقابله با شیوع کرونا و همچنین کاهش تاثیر پیامدهای بحرانی جهانی به اقتصاد ملی و رفاه جمعیت کشور بررسی شد.

طرفین در این نشست طرح‌های در دست اجرا در زمینه‌های انرژی، عمرانی، محیط زیستی و بخش خصوصی را بررسی و امکان تسریع اجرای طرح‌های جاری و همچنین سازوکارهای همکاری‌های متقابل مبنی بر رفع تاثیر منفی پاندمی بر اقتصاد تبادل نظر کردند.  

طرفین همچنین به ارائه کمک مالی تکمیلی بانک توسعه و بازسازی اروپا به بانک‌های تجاری ازبکستان به صورت خطوط اعتباری برای طرح‌های صنعت کوچک و متوسط به توافق رسیدند.

طرفین همچنین بر اهمیت گسترش همکاری‌های متقابل با بانک توسعه و بازسازی اروپا در اجرای پیگیرانه اصلاحات در زمینه‌های بانکی و انرژی ازبکستان تاکید کردند.   

همچنین امکان تامین مالی فعالیت کارآفرینی زنان در ازبکستان از طریق برنامه ویژه بانک توسعه و بازسازی اروپا «زنان در تجارت در آسیای مرکزی» بررسی شد.

طرفین در پایان این نشست در مورد گسترش بیش از پیش همکاری‌های متقابل در خصوص طرح‌های معین بین ازبکستان و بانک توسعه و بازسازی اروپا به توافق رسیدند.

بانک توسعه و بازسازی اروپا با هدف حمایت از بازار و دموکراسی در سال 1991 میلادی ایجاد شده است.

65 کشور جهان، اتحادیه اروپا و بانک سرمایه‌گذاری اروپا سهام‌داران این بانک هستند.

ازبکستان در سال 1992 میلادی به بانک توسعه و بازسازی اروپا پیوست.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول