اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

راه‌اندازی دو طرح بوم‌گردی در شهرستان کیار

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری گفت: دو طرح بوم‌گردی توسط بخش خصوصی در شهرستان کیار راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی دو طرح بوم‌گردی در شهرستان کیار

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، فرجام سمیعی امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری  با بیان اینکه موافقت اصولی راه‌اندازی دو طرح بوم‌گردی توسط بخش خصوصی در شهرستان کیار صادر شده است، گفت: برای راه‌اندازی این اقامتگاه‌های بوم‌گردی 17 میلیارد و 260 میلیون ریال از سوی بخش خصوصی سرمایه‌گذاری می‌شود.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بهره‌برداری از این طرح‌ها در شهرستان کیار زمینه اشتغال مستقیم 9 نفر فراهم خواهد کرد، ادامه داد: هم‌اکنون ۴۹ واحد فعال اقامتگاه بوم‌گردی با سرمایه‌گذاری ۷۷ میلیارد و ۸۶۸ میلیون ریال در چهارمحال و بختیاری فعال است.

وی اضافه کرد: از این میزان ۲۸ میلیارد و ۴۳۲ میلیون ریال تسهیلات بانکی و بقیه از محل آورده متقاضیان بخش خصوصی تامین و هزینه و زمینه اشتغال مستفقیم 117 نفر فراهم شده است.

سمیعی اضافه کرد: برای ارتقای کمی و کیفی اقامتگاه‌های بوم‌گردی چهارمحال و بختیاری استانداردسازی واحدها (درجه‌بندی)، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مدیران و کارکنان واحدها، حضور مدیران این حوزه در نمایشگاه‌های صنعت گردشگری به‌منظور معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان، روند تسهیل در گرفتن استحکام بنا، توسعه کمپ‌های عشایری، معرفی به بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات و یارانه تسهیلات در دستور کار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول