اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

آمایش و مددکاری خانواده‌ها در 10 محله حاشیه شهر بندرعباس/ تفکرات نوآورانه برای اشتغال خانگی

مدیرعامل مرکز جامع حانواده استان هرمزگان از شبکه سازی و عملیات گسترده اجتماعی با عنوان همیاری خانواده در محلات حاشیه شهر بندرعباس خبر داد.

آمایش و مددکاری خانواده‌ها در 10 محله حاشیه شهر بندرعباس/ تفکرات نوآورانه برای اشتغال خانگی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عادل معماریان در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: در ۱۰ محله سنگ‌کن شرقی، شهرک توحید،کوی آیت الله غفاری، چاهستانی‌ها،کوی گلستان، نخل پیرمرد، درخت سبز، سه راه برق، تپه الله اکبر، دوهزار و آبنما حدود ۶۰۰ خانواده مورد آمایش و ارزیابی و مدد‌کاری قرار می‌گیرند.

وی افزود: در هرکدام از محلات، مراکزی تحت عنوان مراکز محلی خانواده به همت فعالان فرهنگی اجتماعی شکل گرفته که برای حل مسائل و آسیب‌های اجتماعی به یاری مردم محله آمده‌اند. همچنین در مرحله اول این طرح ۱۵۰ همیار از محلات آموزش‌های لازم را می‌گذرانند و درصورت قبولی در مصاحبه به صورت افتخاری به همیاری در محله خود خدمت می‌کنند.

مدیرعامل مرکز جامع خانواده استان هرمزگان عنوان داشت: مرحله دوم این آمایش شامل سطح بندی مخاطبان، مرحله سوم طرح شامل  تشکیل شبکه و ورود دستگاه‌ها و نهادهای حمایتی برای کمک به بهبود کیفیت زندگی خانواده‌های تحت پوشش خواهد بود.

به گفته معماریان، در این طرح  که مجری و پشتیان آن مرکز جامع خانواده استان هرمزگان می‌باشد، دارای کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با حضور استاتید ملی و استانی خواهد بود و هدف از اجرای این طرح استفاده از ظرفیت‌های مردمی در جهت کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در محلات و شبکه سازی فعالان خانواده است که دوره‌های رشد و توانمندسازی ویژه‌ای در قالب آن در نظر گرفته شده است.

مسؤول قرارگاه تحول اجتماعی استان هرمزگان همچنن بسترسازی و فراهم آوری زمینه‌های لازم برای مشارکت آحاد مردم در ارتقای سلامت روانی و اجتماعی و حل مسائل و مشکلات هر منطقه بر پایه ارزش‌های محلی و بومی را از دیگر اهداف این طرح عنوان و تصریح کرد: افزایش ارتباطات درون اجتماع، بهبود ارتباط زوجین و ارتقای کیفیت زندگی آنان و پیشگیری از کودک آزاری عاطفی، روانی، جسمی و جنسی از جمله اهدافی است که با تقویت آموزش و آگاهی در میان خانواده‌ها محقق خواهد شد.

وی همچنین از دیگر برنامه‌ها در این زمینه را از بین بردن طلاق، بهبود تربیت فرزندان، جلوگیری از خشونت علیه کودکان و شناسایی دختران و زنان در معرض آسیب و معرفی آنها به دستگاه‌های حمایتی و یا حمایت از آنان در کاهش مشکلات، مشاوره رایگان به زوجین جهت بهبود روابط عاطفی آنان، کمک به فرزند آوری در خانواده‌ها از طریق فرهنگ‌سازی، کمک به خودکفایی اقتصاد خانواده‌ها عنوان و گفت: راهکارها در هر بخش احصا شده و اجرایی شدن آن بزودی ثمرات خوبی برای جوامع حاشیه‌ای خواهد داشت.

انتهای پیام/88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول