اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

شهرداری تبریز حقوق نمی‌دهد/ تهدید به اخراج از شهرداری تبریز در صورت طلب حقوق

عضو شورای شهر تبریز گفت: امروز نوزدهم ماه است و حقوق چهار شرکت فعال در عینالی و سه پیمانکار فضای سبز منطقه ۷ و شرکت بهره‌برداری مترو پرداخت نشده است. قرار بود اول حقوق کارگران پرداخت شود بعد حقوق مدیران که امروز شاهد آن نیستیم.

شهرداری  تبریز حقوق نمی‌دهد/ تهدید به اخراج از شهرداری  تبریز در صورت طلب حقوق

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدحسن استوتچی امروز در جلسه شورای شهر تبریز با اشاره به اینکه برخی از مشکلات طی ۱۳ سال گذشته تاکنون رفع نشده است، اظهار کرد: لازم است امروز برخی از موضوعات شفاف‌سازی شود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز، اضافه کرد: کل عملکرد شهرداری باید برای شهروندان شفاف‌سازی شود که جواب مناسبی در این خصوص تاکنون گرفته نشده‌ است.

وی افزود: قول‌هایی که به مردم داده شده و عمل نشده، باید تعیین تکلیف شود و دلایل آن به مردم اعلام شود.

استوتچی با بیان اینکه نامه‌هایی با امضای رئیس شورای شهر ارسال شده و بعد از گذشت پنج ماه هنوز جوابی به آن داده نشده، یادآور شد: این یعنی تفاوتی بین امضای رئیس شورا و عضو شورا وجود  ندارد که موجب پایین آمدن شأن شورا و رئیس شورا می‌شود.

استوتچی گفت: تا امروز سه نامه با امضای رئیس شورای شهر چندین ماه است بلاتکلیف باقی مانده است.

وی با بیان اینکه امروز اگر امانتداری در شورا و شهرداری اجرا نشود، پس در کجا باید شاهد آن باشیم؟ تاکید کرد: باید این امور برای مردم شفاف‌سازی شود تا کاستی‌ها رویت شود.  

عضو شورای اسلامی شهر تبریز،  گفت: با اختیاراتی که شورای شهر و شهرداری و حراست و بازرسی دارند، اگر نتوانیم با شفافیت پاسخ سوالات و ابهامات را بدهیم، این قابل قبول نیست و عدم شفافیت‌ها موجب شده به صورت انتفاعی اقدام به نصب بنر در شهرداری و شورا کنم.

استوتچی اظهار داشت: با وجود عدم شفاف‌سازی در فضای مجازی، ما اعضای شورا به اقداماتی محکوم شدیم که بسیار جالب توجه است. مردم حق دارند انتقاد کنند چون شفاف‌سازی وجود ندارد.

وی گفت: چه در شورای شهر فعلی و چه در دوره‌های قبل نه در معامله‌ها حضور داشتم، نه امتیازی کسب کرده‌ام و نه در انتصاب شهرداران اقداماتی انجام داده‌ام.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه در دوره قبل نامه استیضاح شهردار اسبق را من نوشتم، گفت: برخی اعضا آن را امضا کردند اما رای خود را پس گرفتند، سوال اینجاست که اگر به قطعیت نرسیده بودند، چرا امضا ‌کردند؟

استوتچی تاکید کرد: حراست شهرداری به سوالات شفاهی جواب نمی‌دهد و آن را منوط به ارسال نامه می‌داند.

وی گفت: امروز نوزدهم ماه است و حقوق چهار شرکت فعال در عینالی و سه پیمانکار فضای سبز منطقه ۷ و شرکت بهره‌برداری مترو پرداخت نشده است، قرار بود اول حقوق کارگران پرداخت شود بعد حقوق مدیران که امروز شاهد آن نیستیم.

استوتچی با اشاره به اینکه برخی شنیده‌ها حاکی از تهدید کارکنانی است که حقوق خود را طلب می‌کنند، یادآور شد: این افراد از سوی شهرداری تهدید به اخراج می‌شوند.

استوتچی گفت: حقوق خرداد دو شرکت عینالی هنوز در مرداد پرداخت نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز، تصریح کرد: اگر به سوال‌ها پاسخ داده نشود و حقوق‌ها پرداخت نشود، در جلسه آینده مانع اجرای جلسه شورای شهر خواهم شد.

استوتچی اضافه کرد: برای ایجاد خزانه متمرکز در شهرداری تلاش‌های بسیاری شده که اگر اجرا نشود، تمامی زحمات از بین می‌رود.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول