اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

از رُم تا قُم/ روایت مسلمان شدن دختر مسیحی در غدیر

«رکسانا» دختر مسیحی است که در رُم تحصیل می کند اما وقتی با یک دختر تازه شیعه شده آشنا می‌شود، مسیر زندگی اش تغییر پیدا می کند و در نهایت عاشق و شیفته امام علی(ع) می‌شود.

از رُم تا قُم/ روایت مسلمان شدن دختر مسیحی در غدیر

خبرگزاری فارس_ کتایون حمیدی: ۸ سالی می‌شود که مسلمان شده، یک سال اولش را سنی بوده، اما وقتی از طریق فیس‌بوک با یک دختر تازه شیعه شده آشنا می‌شود مسیر زندگی‌اش تغییر می‌کند.

او پس از خواندن پست‌های فیس‌بوکی آن دختر شیعه چند روز اول را نمی‌خوابد، هر روز مطالعه می‌کند، با داستان امام حسین(ع) مواجهه می‌شود، با نهج البلاغه و فرهنگ مهدوی و در نهایت عاشق حضرت علی(ع) می‌شود.

ماجرای دختر مسیحی که از عشق ارادت به امام علی (ع) مسلمان شد

داستان مسلمان شدن او را از طریق پست اینستاگرامی فاطمه گلناری، دوست ایرانی‌ام که ساکن میلان ایتالیاست، متوجه شدم. او همزمان با عید غدیر متنی کوتاه از یک دختر مسیحی که در غدیر امسال به مرکز امام علی(ع) شهر میلان آمده بود را منتشر کرد.

فاطمه در این خصوص می‌گوید: اتفافات جهان و تبلیغات رسانه‌ای علیه اسلام و خلاء درونی باعث شد تا رکسانا به مطالعه و تحقیق در رابطه با اسلام بپردازد.نامش رُکسانا است، دختری از رُم و تحصیلکرده ایتالیا در رشته فیزیوتراپی. ۲۸ سال دارد و ساکن فرانسه است؛ او در یک خانواده مسیحی به دنیا آمده و به گفته خودش اوایل دین‌گریز بوده حتی از اسلام نیز نفرت داشته است.

او به مراسم عید غدیر در مرکز امام علی(ع) اشاره کرده و می‌گوید: رکسانا آن روز نمی‌دانست که عید غدیر است و برای اجرای یک ایده فرهنگی به مرکز امام علی(ع) آمده بود ولی وقتی فهمید که خداوند او را دقیقا در غدیر به آنجا  کشانده، فقط ذکر سبحان‌الله و الحمدالله را به لهجه ایتالیایی زمزمه می‌کرد.

نام امام علی (ع)، صدای اذان و اشک‌های رکسانا

خانم گلناری از احساسات رکسانا به امام علی(ع) می‌گوید: رُکسانا عاشق امیرالمومنین است و هر بار که اسمش در اذان می‌آید، اشک از گونه‌هایش جاری می‌شود.

فاطمه اضافه می‌کند: رکسانا از من می‌پرسد که اذان برای تو چگونه است؟می گویم هر بار انگار نوری در دلم می‌ریزد.

لبخند می‌زند و می‌گوید نور ایمان است! به رکسانا حسودی می‌کنم، انگار جایمان عوض شده است و او مسلمان زاده است و من تازه مسلمان!انگار او مسلمان‌زاده‌ است و من تازه مسلمان

به گفته فاطمه، برخلاف ایتالیایی‌ها که اکثرا انگلیسی نمی‌دانند، اما رکسانا خوب انگلیسی حرف می‌زند، رکسانا دو بار به ایران سفر کرده و در این سفرها به شهرهای زیادی از جمله تهران و تبریز رفته، ولی عاشق مشهد و جمکران است.

رکسانا یکسال اول مسلمانی‌اش سنی بوده، ولی گویی هنوز به آنچه دلش می‌خواسته، نرسیده و ذهنش شده بود پر از سوال. او در این خصوص می‌گوید: از هر فرد سنی که در مورد شیعه سوال می‌کردم با برخورد بد و نامناسب و حتی عصبانیت برخورد می‌کردم و در سردرگمی عجیبی بودم.

او ادامه می‌دهد: در دلم غوغایی بود، نمی‌دانستم قرار است چه شود ولی یقین داشتم که اینجا جایی نیست که من متوقف شده‌ام و هنوز راه زیادی دارم.

آن‌طور که خودش می‌گوید، از طریق فیس‌بوک با دختری که تازه شیعه شده بود آشنا می‌شود و همان شب تمام پست‌‌های او را می‌خواند و اشک می‌ریزد، نمی‌داند دلیل اشک‌هایش چه بوده است. او آن شب نمی‌خوابد و فقط مطالعه می‌کند، با سیدالشهدا آشنا می‌شود، امیرالمومنین را می‌شناسد و فرهنگ مهدوی و انتظار شیعیان برای ظهور آقایشان در دلش جاری می‌شود.

 پُست‌های فیس‌بوکی دختر تازه شیعه شده من را عاشق کرد

رکسانا از اتفاقات بعد مسلمان شدن‌اش هم می‌گوید: محجبه شدن یکی از نشانه‌هایی است که در جامعه بیانگر مسلمان بودن فرد می‌باشد و من از این بابت سختی‌های زیادی کشیدم چراکه من در اروپا به دنیا آمده‌ام و همه نسل و اجدادم اروپایی و مسیحی هستند ولی همه مشکلات را به جان می‌خرم و خوشحالم که از درون به آرامش رسیده‌ام.

او علاقه‌ای به حرف زدن در مورد روزهای سُنی بودنش ندارد و شیعه‌ شدنش را یک نعمت وصف نشدنی از سوی پروردگار می‌داند.

جملات قصار امام علی(ع) به زبان ایتالیایی و به قلم رکسانا

حالا رکسانا تصمیم گرفته تا جملات قصار امام علی(ع) و کتاب نهج‌‌البلاغه را به زبان ایتالیایی ترجمه کند و در اختیار مردم کشورش بگذارد، زیرا او معتقد است که جملات امیرالمومنین از جمله نکات مهمی هستند که مسلمان و غیر مسلمان نمی‌شناسد و باید همه آنها را بخوانند.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول