اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

هفته بیست و هشتم لیگ برتر؛ کورس نایب قهرمانی و نبرد برای بقا

هفته بیست و هشتم لیگ برتر دوشنبه با انجام 5 مسابقه به پایان می رسد و در این روز تیم های تراکتور تبریز و فولاد خوزستان برای رسیدن به نایب قهرمانی تلاش می کنند و قعرنشینان برای بقا.

هفته بیست و هشتم لیگ برتر؛ کورس نایب قهرمانی و نبرد برای بقا

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، 5 دیدار پایانی هفته بیست و هشتم روز دوشنبه برگزار می‌شود.

نگاهی به این مسابقات می‌اندازیم؛

ماشین سازی تبریز - پارس جنوبی جم؛ نبرد 6 امتیازی قعرنشینان با حضور هومن

مسابقه دو تیم در خطر سقوط می‌تواند بسیار دیدنی و جذاب شود ماشین سازی در حال حاضر با 27 امتیاز در رده دوازدهم جدول است و پارس جنوبی جم 25 امتیازی در رده چهاردهم جدول است. برنده این مسابقه شانس دارد تا رده دهم جدول صعود کند و خود را تا حدی از جمع فانوس‌بدستان جدا کند با این حال این مسابقه یک ویژگی جذاب دیگر هم دارد و آن هم تقابل هومن افاضلی سرمربی ماشین سازی با تیم سابق خود پارس جنوبی است! این هم از آن اتفاقاتی است که فقط در فوتبال ایران رخ می‌دهد که یک مربی تا همین چند هفته پیش سرمربی یک تیم بوده و اکنون سرمربی تیم رقیب است! به هر حال شناخت افاضلی از بازیکنان و تیم پارس جنوبی می‌تواند به ماشین سازی کمک کند.

ماشین سازان دو باخت متوالی در لیگ داشته‌اند و دوست ندارند سومین شکست را هم تجربه کنند. پارس جنوبی هم با سیروس پورموسوی به دنبال بقاست. بازی رفت دو تیم با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید اما این مرتبه مساوی می‌تواند برای هر دو تیم باخت محسوب شود زیرا ممکن است هر دو تیم را به قعر جدول نزدیک‌تر کند.

فولاد خوزستان - سایپا؛ تلاش برای نایب قهرمانی

این مسابقه هم در نوع خود دیدنی و جذاب است. فولادی‌ها برای کسب سهمیه اسیایی تلاش می‌کنند و سایپا به دنبال بقاست. شاگردان ابراهیم صادقی هفته گذشته با برد خوبی که مقابل ماشین سازی به دست آوردند تا حدی از منطقه قرمز جدول و سقوط فاصله گرفته‌اند اما هنوز جایگاه تثبیت شده‌ای ندارند. فولاد خوزستان توانست در یک بازی سخت مقابل گل گهر سیرجان به پیروزی برسد و همین مساله باعث شد که امیدهای شاگردان نکونام برای نایب قهرمانی و سهمیه آسیایی همچنان پر رنگ باشد.بازی رفت دو تیم با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید.

شاهین شهرداری بوشهر - تراکتور تبریز؛ جنگ بقا و نایب قهرمانی

شاهین آخرین تیم جدول است که با مهدی پاشازاده به دنبال بقا در لیگ برتر است اما تراکتور هنوز برای کسب سهمیه آسیایی در لیگ برتر و حتی نایب قهرمانی لیگ شانس دارد. مسابقه این دو تیم هم حساسیت‌های فراوانی دارد. تراکتور در صورت پیروزی ممکن است حکم رسمی سقوط شاهین به لیگ یک را امضا کند و اگر خودش بازنده شود قرمزپوشان تبریزی از نایب قهرمانی دور می‌شوند. بازی رفت دو تیم با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید اما تساوی در این بازی نیز برای هر دو تیم باخت است. یکی باید ببرد و بازنده هم از رویاهایش دور می شود.

پیکان - صنعت نفت آبادان؛ مرگ و زندگی

پیکانی‌ها نسبت به سایر رقبا در این هفته بازی ساده‌تری دارند. زیرا حریف‌شان دغدغه سقوط و صعود ندارد و فقط به دنبال انجام یک بازی خوب است! نفتی‌ها با قرار گرفتن روی پله هفتم جدول با برد هم بالاتر از این رده نخواهند رفت و در بدترین حالت در این فصل هم با دو پله سقوط به رده نهم می رسد اما در آنسوی میدان بازی برای پیکان حکم مرگ و زندگی دارد زیرا اگر برنده شوند به بقا امیدوار خواهند شد و در صورت باخت یا مساوی باید دوباره سقوط را تجربه کنند. پیکان در فصول گذشته نیز حضور در لیگ یک را تجربه کرده است. بازی رفت دو تیم با نتیجه 3 بر 2 به سود نفت آبادان تمام شد.

نفت مسجدسلیمان - گل گهرسیرجان؛ نبرد در شهر اولین ها

بازی رفت دو تیم با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید. اکنون هم نفت مسجدسلیمان که در رده نهم جدول است دغدغه زیادی در لیگ ندارد اما مهدی تارتار سرمربی نفت که تیمش در جمع 4 تیم صعود کرده به نیمه نهایی جام حذفی قرار دارد به این بازی شاید به چشم دیداری تدارکاتی نگاه کند اما برای گل گهرسیرجان و مجید جلالی بازی مرگ و زندگی است. گل گهر که مقابل فولاد بازنده شده اگر می خواهد در لیگ برتر بماند باید در شهر اولین ها پیروز شود. همین مساله می تواند بازی را جذاب کند.

اسامی داورن و برنامه مسابقات هفته بیست و هشتم لیگ برتر؛

دوشنبه ۲۰ مرداد ۹۹

ماشین سازی تبریز- پارس جنوبی جم ساعت 19:45
رضا عادل – علی اکبر عظیم پور – عسگر محمدی – کمیل غلامی
ناظر: حاتم بک پور

فولادخوزستان- سایپا تهرانساعت 20:30
سیدرضا مهدوی – آرمان اسعدی – حمید سبحانی – میثم حیدری
ناظر: یدالله جهانبازی

شاهین شهرداری بوشهر- تراکتورسازی تبریز ساعت 20:30
مهدی سیدعلی – محمد عطایی – امیرمحمد داودزاده – پیمان فرخی مهر
ناظر: رسول فروغی

پیکان تهران- صنعت نفت آبادان ساعت 20:30
محمدرضا اکبریان – تورج عیوض محمدی – حمیدرضا کنعانی – احمد مرشدی
ناظر: اسماعیل صفیری

نفت مسجد سلیمان- گل گهرسیرجان ساعت 20:30
علی بای – علیرضا ایلدروم – سعید زیبا – محمدرضا تارخ
ناظر: حیدر شکور

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول