اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

اجرای طرح « یک کاسب ـ یک دانش‌آموز» در سراسر کشور

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور از اجرای طرح « یک کاسب ـ یک دانش‌آموز» در سراسر کشور خبر داد.

اجرای طرح « یک کاسب ـ یک دانش‌آموز» در سراسر کشور

غلامرضا حسن‌پور رئیس سازمان بسیج اصناف کشور در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس درباره اجرای طرح « یک کاسب ـ یک دانش‌آموز»، اظهار کرد: چند سالی است که این طرح با هدف رفع محرومیت به ویژه برای حمایت از دانش‌آموزان مناطق محروم اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح «یک کاسب ـ یک دانش‌آموز» از دو سال پیش آغاز شد و دو مرحله در سال یعنی قبل از شروع سال تحصیلی و قبل از ایام نوروز برگزار می‌شود، گفت: در این طرح، هر کاسب، یک دانش‌آموز را تحت پوشش قرار می‌دهد و لوازم‌التحریر و پوشاک او را تأمین می‌کند.

حسن‌پور با بیان اینکه طرح «یک کاسب ـ یک دانش‌آموز» از روز گذشته کلید خورد، ادامه داد: این طرح با حفظ کرامت و آبروی افراد برگزار می‌شود و هدف این است که بتوانیم امکان تحصیل را برای همه دانش‌آموزان فراهم کنیم.

وی با اشاره به کمک‌های جمع‌آوری شده در دو سال گذشته در این طرح، بیان کرد: در سال 97 رقم 10 میلیارد تومان و در سال 98 رقم 13 تا 14 میلیارد تومان کمک به دانش‌آموزان انجام شد و پیش‌بینی می‌کنیم که این رقم در سال‌جاری به 30 میلیارد تومان برسد.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور تصریح کرد: امسال این طرح با همراهی بسیج دانش‌آموزی و پویش «همکلاسی مهربان» برگزار می‌شود؛ در پویش همکلاسی مهربان، دانش‌آموزان به دانش‌آموزان کمک می‌کنند و در طرح ما، هر کاسب، این کمک را به دانش‌آموز می‌کند.

وی در خصوص نحوه شناسایی کاسب نیکوکار، گفت: بالغ بر 200 مرکز نیکوکاری اصناف داریم که در این مراکز بزرگان و نیکوکاران اصناف حضور دارند و در طرح «یک کاسب ـ یک دانش‌آموز» شناسایی می‌شوند که سالانه 100 هزار دانش‌آموز تحت پوشش قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول