اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

برای توسعه متوازن ماهشهر، مدیران باید به تعهدات خود عمل کنند

استاندار خوزستان گفت: بندرماهشهر یک شهرستان عادی در کشور نیست؛ برای توسعه متوازن آن باید به دنبال کسب رضایت مردم بود و مدیران شهری و پتروشیمی برای اجرای به موقع طرح‌ها به تعهدات خود عمل کنند.

برای توسعه متوازن ماهشهر، مدیران باید به تعهدات خود عمل کنند

غلام‌رضا شریعتی  امشب در آیین امضای تفاهم نامه اجرای طرح های توسعه متوازن شهرستان بندرماهشهر، اظهار داشت: امنیت ضامن حضور سرمایه گذار، اشتغال و وپویایی در جامعه است، در صورت نبود امنیت، اشتغال‌زایی نیز محقق نمی‌شود، نباید فراموش کرد که امنیت، زیرساخت توسعه است، چرا که در زمان برقراری آرامش ما شاهد رشد و پویایی خواهیم بود، از این رو باید برای پایداری امنیت در جامعه تلاش کرد.

وی افزود: صنعت در سراسر دنیا در ابتدا نسبت به محیط پیرامون خود بی‌توجه بود، اما با ارتقای دانش به مرور فعالان این حوزه دریافتند که در کنار سرمایه‌گذاری بایستی در قبال جامعه احساس مسئولیت داشته باشند.

استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم کسب رضایت‌مندی مردم در سرمایه‌گذاری‌های صنعتی خاطرنشان کرد: صنعت اگر به دنبال تاثیرگذاری و سودآوری است باید به دنبال رضایت‌مندی مردم باشد، در صورتی که این موضوع محقق نشود، سرمایه‌گذاری می‌تواند زیان آور نیز باشد، باید دقت شود که با ورود تکنولوژی پیشرفته، سطح جامعه متناسب با آن ارتقا یاید.

شریعتی در ادامه با بیان اینکه اجرای مسئولیت‌های اجتماعی بخش جدانشدنی صنعت است، عنوان کرد: خوشبختانه رابطه پذیرش بین مردم و صنعت حاصل شده اما باید تلاش شود، پایدارتر باشد و رشد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در کنار رشد اقتصادی محقق شود، در غیر اینصورت رشد و توسعه ابتر خواهد بود.

وی اضافه کرد: نقشه راه مسئولیت‌های اجتماعی باید مورد رضایت و مطابق خواسته‌های مردم بوده و تنها زائده فکری مسئولین نباشد، مردم باید بتوانند درک کنند که این اجرای این مسئولیت‌های اجتماعی به نفع آنها خواهد بود.

بندرماهشهر یک شهرستان عادی در کشور نیست

استاندار خوزستان شهرستان بندرماهشهر را یک شهرستان غیرعادی در کشور برشمرد و گفت: از آبان ماه سال گذشته، با توجه به شرایط منطقه تاکید شد که در کنار شورای راهبردی، شورای توسعه متوازن بندرماهشهر و بندرامام نیز تشکیل شود، این گونه نباشد که تمامی شاخص‌ها و استانداردها تنها در یک منطقه دپو شوند و در سایر نقاط شهرستان مردم محرومیت را تجربه کنند.

شریعتی ادامه داد: هدف گذاری‌ها برای تحقق توسعه باید کارشناسی شده بوده و همه آحاد جامعه از سرمایه گذاری‌های صنعت متنفع شوند، نباید مردم احساس کنند که شهروند درجه 2 هستند، مردم انتطارات به جایی از صنعت دارند و صنعت نیز پاسخ قانع کننده‌ای برای این میزان از سرمایه گذاری‌های خود دارد و به توسعه صنایع پایین‌دستی برای رشد منطقه ورفع نیازهای مردم به خصوص اشتغال تاکید دارند.

وی تاکید کرد: از این رو باید مسئولین صنعتی و شهری این حلقه گمشده را دریابند و زیرساخت‌های اشتغال مستقیم و غیرمستقیم با صنعت را فراهم کنند.

استاندار خوزستان در پایان اظهار کرد: امروز تفاهم‌نامه سند توسعه متوازن شهرستان با سرمایه‌گذاری حدود 3 هزار میلیارد ریال منعقد شد که کار بسیار ارزشمندی است، اما ضرورت دارد در مدت 3 ساله اجرای این طرح مدیران صنعتی به تعهدات خود در موعد مقرر پایبند باشند و مدیران شهری نیز در انجام وظایف خود به موقع متعهد شوند چرا که در صورت  کوتاهی و تاخیر در اجرا با توجه به تورم موجود در بازار کشور، شاهد تکمیل طرح‌های تعریف شده نخواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، تفاهم‌نامه توسعه متوازن شهرستان بندرماهشهر با حضور خون میرزایی معاون وزیر جهاد کشاورزی، استاندار خوزستان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی و تمامی مدیران اجرایی شهرستان در تالار آفرینش منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی امضا شد‌.

این تفاهم‌نامه طرح‌های مختلف عمرانی را در حوزه‌های مختلف بهداشت و درمان، اشتغال‌زایی، شیلات، ورزش و جوانان، فرهنگ و هنر، میراث فرهنگی و صنایع دستی و همچنین طرح‌هایی در زمینه محرومیت زدایی را شامل می‌شود.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول