اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

شانس ابتلا به کرونا در مردان و زنان/ هشدار درباره سیر بیماری به سمت سنین بالا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان را تشریح کرد.

شانس ابتلا به کرونا در مردان و زنان/  هشدار درباره سیر بیماری به سمت سنین بالا

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدحسین صومی امروز در بیست و چهارمین جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، از آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان ارائه کرد و اظهار داشت: آمار مبتلایان و فوتی‌ها در هفته جاری نسبت به هفته گذشته کاهش داشته است.
 
محمدحسین صومی با بیان اینکه برآوردها نشان می‌دهد که 80 درصد پروتکل‌های بهداشتی در فضاهای عمومی رعایت می‌شود، افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأثیر چشمگیری در کاهش میزان ابتلا و فوت ناشی از این بیماری داشته است.
 
وی با اشاره به میانگین سن ابتلا به کرونا در استان، 52 سال و میانگین فوت، 69 سال است، گفت: سیر بیماری به سمت سنین بالاست که از نظر ما یک تهدید محسوب می‌شود و می‌تواند آمار فوتی‌ها را افزایش دهد.
 
صومی اظهار داشت: شانس ابتلا به کرونا در مردان و زنان تقریباً یکسان است، اما درصد فوت در مردان بیشتر است و از نظر سنی نیز همچنان افراد مسن بالای 60 سال، بیشترین میزان ابتلای گزارش‌شده و فوت را دارند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم ماه محرم تأکید کرد و گفت: برای برگزاری کنکور هم آماده‌ایم همه امکانات دانشگاه را برای تأمین آرامش روانی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان در اختیار دستگاه‌های مسئول قرار دهیم.
 
شعبانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نیز با تأکید بر همراهی هیأت‌های مذهبی با مصوبات ستاد مقابله با کرونا، گفت: تفاهم‌های خوبی بین هیأت‌ها و دستگاه‌های مسئول برقرار شده و پیش‌بینی می‌کنیم که مشکل جدی در محرم نداشته باشیم.
 
سایر اعضای ستاد استانی مقابله با کرونا نیز در این جلسه دیدگاه‌های خود را درخصوص برگزاری مراسم ماه محرم، برگزاری کنکور سراسری و شروع فعالیت‌های آموزشی در سال تحصیلی جدید بیان کردند.

انتهای پیام/60001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول