اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پیام‌های اعلام همبستگی گروه‌های مقاومت عراقی با لبنان

گروه‌های مقاومت عراقی در پیام‌هایی جداگانه ضمن ابراز همدردی و همبستگی با ملت لبنان اعلام کردند که در کنار مردم این «کشورِ مقاومت» خواهند ماند.

پیام‌های اعلام همبستگی گروه‌های مقاومت عراقی با لبنان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی انفجار مهیب روز گذشته (سه‌شنبه - ۴ آگوست) در بیروت و کشته شدن دست‌کم یکصد نفر و مجروحیت بیش از چهارهزار تن علاوه بر روسای قوای سه‌گانه عراق، گروه‌ها و رهبران مقاومت اسلامی در عراق نیز با ارسال پیامهایی با ملت لبنان ابراز همدردی و همبستگی کردند و با اعلام اینکه مردم لبنان از این مصیبت نیز با سربلندی عبور خواهند کرد، برای حفظ این کشور که کشور مقاومت است و توانسته بر صهیونیستم پیروز شود، دعا کردند.

عصائب اهل الحق انفجارهای مهیب عراق در دوره اشغال آمریکا را یادآور شد

«قیس الخزعلی» دبیرکل حزب «عصائب اهل الحق» عراق با انتشار بیانیه‌ای به انفجار مهیب عصر روز گذشته در بیروت که به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از شهروندان لبنانی منجر شد، واکنش نشان داد.

 

وی نوشت: با درد فراوان اخبار انفجار مهیب در بیروت را که به شهادت و مجروحیت شمار زیادی از مردم و تخریبی بالا منجر شد، دریافت کردیم.

آنچه که امروز در کشور برادر ما لبنان روی داد، احساس درد و تاسف عراقی‌ها را برانگیخت به ویژه که آنها نیز طی دوره اشغال کشورشان از سوی آمریکا و پس از آن مصیبت‌های انفجارهای بزرگ را به یاد دارند و تجربه کرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به کمک‌های مردم عراق و حمایت آنها از نبرد با داعش گفت: وظیفه اخلاقی و انسانی ما و همه انسانهای شریف در هر مکانی در جهان است که هر آنچه در توان داریم برای حمایت و پشتیبانی از ملت لبنان برای کاستن حجم این حادثه دردناک صرف کنیم.

الخزعلی در ادامه تصریح کرد که اطمینان داد ملت لبنان توانایی و امکان عبور از این مصیبت و غلبه بر آن را دارد زیرا این ملت، ملتی است که بر تروریسم صهیونیستی پیروز شده است.

وی در ادامه به خانواده‌های شهدای این حادثه تسلیت گفت و برای شهدا طلب آمرزش و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل کرد.

هادی العامری خواستار حمایت تمامی دولت‌ها و ملتهای جهان از لبنان شد

«هادی العامری» رئیس سازمان بدر و ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «السومریه» منتشر شد، گفت: با اندوه فراوان خبر انفجار وحشتناک عصر دیروز در بیروت را دریافت کردیم و از طریق رسانه‌ها در جریان میزان بالای خسارات وارده قرار گرفتیم. ما ضمن ابراز همدردی با مردم سربلند و عزیز لبنان، اندوه عمیق خود را به خانواده‌های قربانیان و زخمی‌های این حادثه ابلاغ می‌کنیم و با آنها در این مصیبت و رنج بزرگ اعلام همبستگی می‌کنیم.

 

وی در ادامه از تمامی دولت‌ها و ملتهای جهان خواست تا در کنار لبنان بایستند و در این فاجعه بزرگ از آن حمایت کنند. 

العامری افزود: ما اطمینان داریم که ملت سرافراز لبنان از این رنج و مصیبت نیز عبور خواهند کرد.

 

 رئیس شورای سیاسی جنبش النُجَباء: بانگرانی وضعیت لبنان را تا روشن شدن ماجرا دنبال می‌کنیم

«علی الاسدی» رئیس شورای سیاسی مقاومت اسلامی نُجَباء در پیامی نوشت: با نگرانی حادثه فاجعه‌بار بندر بیروت را تا زمان مشخص شدن ابعاد ماجرا دنبال می‌کنیم.از خداوند متعال می‌خواهیم که ملت لبنان و در راس آن سید مقاومت را حفظ کند.

وی ضمن آرزوی مغفرت برای شهدا و شفای عاجل برای مجروحان، ابراز امیدواری کرد که «کشورِ جهاد و ایستادگی» صحیح و سالم باشد.

«کتائب حزب‌الله» خواستار کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم عراق به ملت لبنان شد

گروه مقاومت اسلامی «کتائب حزب‌الله» عراق ضمن تسلیت به مردم لبنان برای فاجعه انفجار بندر بیروت از مردم عراق خواست که کمپینی را برای کمک‌های نقدی و غیرنقدی به لبنان تشکیل دهند.

 سخنگوی النُجَباء: خداوند ملتِ مقاومت و مجاهدان و سید آن را حفظ کند/در هر پیشامدی کنار لبنانی‌ها هستیم

«نصر الشمری» سخنگوی جنبش النُجَباء در پیامی ضمن تسلیت به مردم لبنان در پی انفجار مهیب بیروت که به کشته و زخمی شدن صدها تن انجامیده، نوشت: دل همگی ما همراه با لبنانِ مقاومت و جهاد و ایستادگی است.

 

وی افزود: از خداوند متعال می‌خواهیم این کشور را از شر هر گزند و مصیبتی مصون بدارد و ملت و مردان مقاومت را به همراه سید مقاومت حفظ کند.ما در هر پیشامد و اتفاقی همراه شما هستیم.غم شما غم ما و شادی‌تان شادی ماست. به امید روزی که نصر الهی و فرج محقق شود؛ روزی که به امید خدا نزدیک است. 

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول