اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

لزوم توجه به توسعه سرانه فضای سبز در سیدان مرودشت

بی‌مهری مسئولان شهر سیدان مرودشت و تمرکز بر انجام امور روتین، باعث رها شدن فضای سبز شهر به حال خود شده به‌گونه‌ای که شاهد رویش بی‌حدوحساب علف‌های هرز در مکان‌هایی از قبل تعیین‌شده برای ایجاد فضای سبز در سطح شهر خواهیم بود.

لزوم توجه به توسعه سرانه فضای سبز در سیدان مرودشت

 سرویس شهرستان‌های خبرگزاری فارس؛ مرودشت| ایجاد فضای سبز در شهر از چهره مطلوب شهرها برای شهروندان است و یکی از نیازهای ضروری و مطلوب شهرنشینی به شمار می‌رود.

کیفیت و کمیت فضای سبز در بهبود شرایط محیطی و نشاط اجتماعی نقش مؤثری دارد اما متأسفانه مردم شهر سیدان از نعمت فضای سبز در سطح شهر بی‌بهره‌اند و سال‌ها است شریان‌های تنفسی شهر با خلط بی‌مسئولیتی دست‌ به‌گریبان است و حال مساعدی ندارد.

اگر در خیابان‌های اصلی شهر قدم بزنیم، وضعیت خیابان‌ها و کوچه‌های فرعی شهر به‌مراتب بدتر است که بدون شک شاهد رویش انواع علف‌های هرز هستیم.

بی‌مهری مسئولان به این مهم و تمرکز بر انجام امور روتین از پیش تعیین‌شده باعث رها شدن فضای سبز شهر به حال خود شده، به‌گونه‌ای که شاهد رویش بی‌حدوحساب علف‌های هرز در مکان‌های از قبل تعیین‌شده برای ایجاد فضای سبز در سطح شهر خواهیم بود.

تاثیر فضای سبز در ارتقای کیفیت منظر شهری

یکی از شهروندان سیدانی با انتقاد از کمبود سرانه این شهر در حوزه فضای سبز شهری، پارک‌ها و بوستان‌های محله‌ای اظهار داشت: امیدواریم مسئولان، طرح‌های توسعه فضای سبز شهری را با جدیت بیشتری پیگیری کنند تا خانواده‌های ساکن در این منطقه به نحوی عادلانه از چنین امکاناتی بهره‌مند شوند.

 زارع افزود: فضای سبز باعث شورونشاط اجتماعی و همچنین موجب ایجاد انگیزه و روحیه قوی می‌شود.

یکی از بانوان این شهر نیز بیان داشت: ساخت فضاهای سبز شهری ضمن ایجاد مکانی برای تفریح خانواده‌ها و کودکان، به زیبایی شهر و برخورداری از هوای مطبوع نیز کمک می‌کند.

  اکبرپور گفت: ایجاد فضای سبز مطلوب راه‌حل مناسبی برای بسیاری از مشکلات حاد شهری است که علاوه بر ارتقای کیفیت منظر شهر در مقوله زیبایی‌شناسی و ادراک هویت نیز تأثیر فراوانی دارد.

تعیین محدوده قانونی با هدف حفظ باغات اطراف شهر سیدان

خبرنگار فارس در مرودشت به جهت اهمیت موضوع به دلیل عدم پاسخگویی شهردار به سراغ رئیس شورای شهر رفت و خواستار پاسخ به دلایل عدم افزایش سرانه سبز و ترمیم سازی وضع موجود شد.

 ابراهیم سجادیان در گفتگو با خبرنگار سرویس شهرستان‌های فارس در مرودشت اظهار داشت: شهرداری سیدان همچون سایر شهرداری‌ها، بر اساس وظیفه‌ای که در ایجاد و حفظ فضاهای سبز دارد، باید در زمینه مبلمان شهری، زیبایی، طراوت، بهداشت محیط، و ایجاد شور و نشاط در شهروندان تلاش کند.

وی افزود: سعی بر آن داشته‌ایم تا ضمن حفظ اراضی با کاربری فضای سبز و ایجاد پارک‌هایی همچون مجموعه گردشگری و تفریحی سرآسیاب، پارک حاشیه‌ای و باغ شهرداری، به وظیفه خود در این راستا عمل نماییم.

رئیس شورای اسلامی شهر سیدان ادامه داد: در این مسیر، تعیین محدوده قانونی با هدف حفظ باغات اطراف شهر، به‌ خصوص در قسمت‌های شمالی، شرق و جنوب شرقی یکی از برنامه‌های شهرداری جهت حفظ فضاهای سبز بوده است.

سجادیان اضافه کرد: از جمله برنامه‌های شهرداری و شورای شهر، خرید و تملک دو ملک است که اکنون کاربری باغ داشته و بنا به دلایلی مورد بی‌توجهی و خشک شدن درختان شده و مستعد برای ایجاد فضای سبز و افزایش سرانه است.

وی با بیان اینکه با توجه به جمعیت شهر، از نظر سرانه فضای سبز مشکل زیادی وجود ندارد، افزود: اما با عنایت به افزایش جمعیت، صنعتی شدن زندگی امروزی، تلاش در زمینهٔ افزایش سرانه فضای سبز از ضروریات غیر قابل‌ انکار است که شهرداری و شورای اسلامی سیدان، بر اساس بضاعت مالی خود در تملک املاک با کاربری فضای سبز از مالکین و حفاظت از داشته‌های خود تلاش نموده و این مهم را در اولویت قرار داده و در طرح چشم اندازه تدوین‌شده نیز به‌صورت مطلوب مورد توجه قرار داده است.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول