اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

کانون جمعیتی تبریز با خطر کم آبی تهدید می‌شود/ انتقاد از عملکرد دولت درباره بحران آب

نماینده تبریز،آذرشهر و اسکو در مجلس با انتقاد از عملکرد دولت، به بحران کم آبی حوزه انتخابیه خود پرداخت و گفت: دولت باید با برنامه جامع سایه این تهدید را از سر مردم شمال‌غرب کشور بردارد.

کانون جمعیتی تبریز با خطر کم آبی تهدید می‌شود/ انتقاد از عملکرد دولت درباره بحران آب

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی، با اشاره به اینکه حوزه انتخابیه‌اش سخت درگیر بحران آب است،  اظهار داشت: امروز شهر تبریز به عنوان کانون جمعیتی بزرگ در شمال‌غرب کشور که نزدیک به 50 درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی در شهر تبریز و حومه آن سکونت دارند با موضوع کم آبی دست به گریبان است.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس  شورای اسلامی، گفت: هر چند که عنوان می‌شود علت وقوع کم آبی افزایش مصرف به‌واسطه بیماری کرونا است اما این بحران به غفلتی که دولت در موضوعات راهبردی و مهم مردم آذربایجان داشته بر می‌گردد که تامین آب یکی از این موضوعات است.

این نماینده مجلس با اشاره به یکی از طرح‌های عمرانی تامین آب تبریز یادآور شد: در طرح‌های بلندمدت استراتژیک آذربایجان‌شرقی به منظور تامین آب تبریز، دشت تبریز و دشت شبستر انتقال آب از رودخانه ارس پیش‌بینی شده بود، بخشی از پروژه در دولت‌های نهم و دهم انجام شد، سد گلفرج احداث شد تا مازاد حق‌آبه آذربایجان‌شرقی را پشت خود نگه دارد اما پس از آن به واسطه لغو این مصوبه، ادامه اجرای طرح مذکور توسط دولت آقای روحانی به دست فراموشی سپرده شد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر کانون جمعیتی تبریز و حیات  در این منطقه به مخاطره افتاده است، مردم با قطعی و جیره‌بندی آب مواجه هستند، آب به نقاط مرتفع نمی‌رسد.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس  در مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: برای حل بحران و رفع سایه تهدید از سر مردم تبریز لازم است در دولت چاره‌اندیشی صورت گیرد، چرا که در دوران پر آبی  به سر می‌بریم، بارندگی به قدری خوب بوده که دریاچه ارومیه حیات خود را از سر گرفته، بنابراین آنچه اتفاق افتاده معلول فقدان بینش استراتژیک و جامع برای پشتیبانی از حیات مردم در تبریز بوده است.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول