اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

باران شدید در مازندران و گیلان تا فردا/ گردوخاک در برخی استان‌ها و کاهش دما در شمال

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز تا پایان هفته دما در نوار شمالی کشور ۴ تا ۸ درجه کاهش می یابد، گفت: تا ظهر فردا در غرب مازندران و گیلان بارش شدید باران داریم.

باران شدید در مازندران و گیلان تا فردا/ گردوخاک در برخی استان‌ها و کاهش دما در شمال

امیرحسین نقشینه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: از امروز تا پایان هفته دما در نوار شمالی کشور ۴ تا ۸ درجه کاهش می یابد.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز و فردا دریای خزر همچنین شرق و مرکز خلیج فارس مواج است، ادامه داد: تا ظهر فردا در غرب مازندران و گیلان بارش شدید باران داریم.

وی افزود: امروز و فردا بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، اردبیل، شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، برخی نقاط گلستان، جنوب کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان داریم.

نقشینه گفت: روز سه شنبه در گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، جنوب شرق فارس و ارتفاعات شمال‌ هرمزگان، احتمال بالا آمدن ناگهانی آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها و آب‌گرفتگی و برخورد صاعقه وجود دارد که 
توصیه می‌شود احتیاط در تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات، در دستور کار باشد.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز سه شنبه همچنین در استان های قزوین، شمال مرکزی، البرز، غرب و جنوب تهران، قم، جنوب و غرب سمنان ، شمال و شرق اصفهان خراسان شمالی، جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان احتمال آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها و سقوط تابلوهای تبلیغاتی و اشیاء سبک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا وجود دارد، توصیه می شود محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها در دستور کار باشد.

وی گفت: روز چهارشنبه در برخی نقاط استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه ادامه داد: روز پنجشنبه ۱۶ مرداد در سواحل خزر بارش پراکنده داریم و روز جمعه در اغلب مناطق کشور جوی پایدار حاکم است.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: امروز و فردا در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب سرعت وزش باد در استان های قزوین، البرز، شمال استان مرکزی، غرب و جنوب تهران، سمنان و شمال و شرق اصفهان افزایش می‌یابد که می‌تواند موجب رخداد گرد و خاک در این مناطق شود.

وی بیان کرد: از امروز تا پایان هفته در شرق و جنوب شرق کشور و روز پنجشنبه در شمال شرق وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پدیده غالب است.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران فردا قسمتی ابری در بعدازظهر افزایش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۵ و ۲۳ درجه خواهد بود.

وی اضافه کرد: آسمان تهران امروز قسمتی ابری، جهت باد غربی و سرعت باد 18 کیلومتر بر ساعت است؛ دید افقی امروز در پایتخت بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 12 درصد است.

نقشینه افزود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۶ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۱۱ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد شد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول