اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

نتیجه بازخورد گزارش فارس از یک کارآفرین

به دنبال گزارش خبرگزاری فارس با تیتر اشتغال‌زایی سلطانی با سلطان گل‌ها برای زندانیان جهت پرداخت به مشکلات کارآفرین میهن‌دوست ایرانی با مدیرکل بهزیستی آدربایجان‌شرقی و مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان تبریز دیدار و گفت‌وگو انجام گرفت.

نتیجه بازخورد گزارش فارس از یک کارآفرین

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، در روزهای گذشته گزارشی با تیتر "اشتغال‌زایی سلطانی با سلطان گل‌ها برای زندانیان" در خبرگزاری فارس منتشر شد، گزارشی که رایحه امید از یک کارخانه به همراه داشت.

در این گزارش به ابعادی از اقدامات یک کارآفرین جوان آذربایجانی پرداخته شد، چراکه در روزهایی که تعدادی از کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی به دلیل شیوع کرونا و وضعیت اقتصادی حال خوشی ندارند اما در یک واحد تولیدی عطر گل محمدی در تبریز جریان اشتغال و کار متفاوت است؛ آنجا طلای مایع توسط کسانی تولید می‌شود که معمولا توسط  کارفرمایان به‌کارگیری نمی‌شوند.
 

آقای مسعود سلطانی جوان ۴۰ ساله و دارای تحصیلات دکترای فیتوشیمی گیاهان دارویی با احداث کارخانه‌ای امید را برای افرادی ایجاد کرد که به علت معلولیت و سوءپیشینه در هیچ جای دیگر کار پیدا نمی‌کردند.

این کارآفرین جوان اما چند گلایه و درخواست هم داشت که مربوط به دو مجموعه بهزیستی و انجمن حمایت از زندانیان تبریز داشت.

به دنبال این گزارش، خبرگزاری فارس برای رسیدگی به درخواست این کارآفرین دیداری با حضور آقای سلطانی یا فرگل صحاف، مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی و محمدعلی نصرتی، مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان تبریز برگزار کرد.

در این دیدارها، آقای مسعود سلطانی، کارآفرین ایرانی توضیحاتی در رابطه با کارخانه خود، تولیدات کارخانه و کارگران این مجموعه داد و از برخورد مدیرکل سابق بهزیستی استان هم گلایه کرد.

افراد آسیب‌پذیر قدر کار را بیشتر می‌دانند

وی ابراز داشت: انگیزه اینکه مجموعه کارگری کارخانه را از قشر آسیب‌پذیر جامعه انتخاب کردم به خاطر نتیجه خوبی بود که یک کارخانه ترکیه‌ای از آن گرفته بود زیرا معتقدم که چنین افرادی قدر کار را بیشتر از سایر افراد می‌دانند، عملکرد خوبی هم دارند.

سلطانی ادامه داد: ظرفیت ایران در تولیدات گیاهان دارویی بسیار فراتر از سایر مقوله‌هاست و اصلا ربطی به بالا و پایین آمدن دلار و تحریم ندارد و همیشه سودآور است ولی متاسفانه توجه آنچنانی به آن نشده و در ایران بیش از ۲ یا ۳ کارخانه مرتبط با اسانس و عصاره‌گیری نداریم.  

درمان مهاجرت معکوس با کشت گیاهان دارویی

وی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل عمده برای بازگردندان ساکنین یک منطقه که مهاجرت معکوس داشته‌اند، همین کشت گیاهان دارویی است که در حوزه آبخیز دریاچه ارومیه بسیار موثر خواهد بود.
 

صحاف: ما دست کارآفرینانی که مددجوهای ما را به‌کار گیرد را می‌بوسیم

فرگل صحاف، مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان شرقی در این دیدار اظهار کرد: برای ما افتخاری است که یک سرمایه‌گذار در حال تلاش برای رونق اقتصادی کشورش است و این زمانی شیرین‌تر می‌شود که نیروی کار خود را از افراد تحت پوشش بهزیستی انتخاب می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: ما دست افرادی که  مددجوهای ما را به‌کار می‌گیرند را می‌بوسیم.

وی با بیان اینکه حتما بازدیدی از مجموعه و کارخانه آقای سلطانی خواهم داشت و قطعا در صورت نیاز افراد تحت پوشش و جویای کار را به این کارخانه معرفی می‌کنیم، افزود: ما قدر کارآفرینان را می‌دانیم و نهایت همکاری را با این عزیزان خواهیم داشت و ما نباید باعث دلزدگی این وطن دوستان شویم.

در ادامه به دیدار سردار محمدعلی نصرتی، مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان تبریز رفتیم.

مشکل رای باز زندانیان در مرخصی کرونایی

مسعود سلطانی، صاحب کارخانه اسانس و عصاره گیاهان دارویی در این دیدار بیان کرد: چند نفر از کارگران در کارخانه از افراد زندانی هستند که به خاطر کرونا مرخصی گرفته و در کارخانه به‌کارگیری می‌شوند.

وی افزود: تنها مشکلی که در این خصوص داریم، مسئله بازگشت دوباره زندانیان به زندان است زیرا این افراد بعد از گذراندن دوره و کسب تخصص باید دوباره به زندان بازگردند که این به ضرر کارخانه است زیرا ما باید هر بار به افراد جدید آموزش دهیم و وقتی مرخصی‌شان تمام شد، باید به زندان برگردند و به جای آنها افراد جدیدی بیایند.

این کارآفرین متذکر شد: اگر بتوان پرونده چند نفر از کارگران که تخصص لازم را کسب کرده‌اند به سرانجام رساند، بهتر خواهد شد.

وی ادامه داد: البته یک بخش بسته‌بندی در کارخانه داریم که از زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست استفاده می‌شود که می‌توان از خانواده زندانیان استفاده کرد.
 

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان تبریز در این دیدار با طرح چند سوال مبنی بر انگیزه آقای سلطانی از به‌کارگیری از زندانیان و معلولان، متذکر شد: بیشترین وظیفه ما حمایت از خانواده زندانیان است که اخیرا به علت کرونا در تلاش برای تامین معیشت این خانواده‌ها هستیم.

وی افزود: البته اگر از خانواده زندانیان در این کارخانه استفاده شود، می‌توان حمایت‌های زیادی کرد.

نصرتی: زندان، دنیای هنرمندان و دردمندان متخلف

نصرتی با تاکید بر اینکه زندان دنیای دردمندان و هنرمندان متخلف است، تصریح کرد: من یکی از جوان‌ترین روسای زندان بودم که در سن ۲۳ سالگی این سمت را داشتم و به خوبی با آن فضا آشنا هستم و معتقدم که همه زندانیان در اثر یک رفتار عجولانه، ریسکی، بدون فکر، هیجان و یا حس ماجراجویی زیاد گرفتار شده‌اند.

وی افزود: قطعا بازدیدی از کارخانه آقای سلطانی خواهیم داشت و البته از او نیز می‌خواهیم تا از مرکز ماده ۱۶ تبریز بازدید به عمل بیاورند تا اگر کارگری که از اعتیاد پاک شده را خواستند به ما اطلاع دهند.

روایت معتادان کارتن‌خوابی که الان تولیدکننده برتر کشور هستند

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان تبریز ابراز داشت: مرکز ماده ۱۶ یکی از افتخارات تبریز است زیرا ما در آن مرکز فردی را داریم که روزی زیر پُل کارتن‌خواب بود و هر روز مرگش را می‌خواست ولی الان پاک شده و به یک تولیدکننده بزرگ تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: حتی افرادی که مایه ننگ جامعه و خانواده‌شان بودند، الان جزو بهترین خیاط‌های استان هستند.

نصرتی، به ظرفیت‌های انجمن حمایت از زندانیان تبریز مبنی بر داشتن زمین چند صد هکتاری و سالن بزرگ خالی اشاره کرد و گفت: ما می‌توانیم این ظرفیت‌ها را در اختیار کارآفرینانی مثل آقای سلطانی قرار دهیم تا با ایده‌های توجیهی و اقتصادی از آنها استفاده کنیم.

پیشنهاد در اختیار قراردادن یک سالن بزرگ و زمین کشت برای طرح‌های توجیهی و اقتصادی 

وی گفت: بعد از بازدید از کارخانه و مرکز ماده ۱۶ و دو ظرفیت ذکر شده، می‌توان تفاهم‌نامه‌ای با آقای سلطانی منعقد کرد تا به تبع آن برخی از پرونده‌ها رای باز شود و از خانواده زندانیان و معتادان پاک شده در این کارخانه استفاده کرد.

نصرتی یادآور شد: همین که دست پنج خانواده مستحق را بگیریم یعنی امام زمان (عج) را به زندگی دعوت می‌کنیم.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول