به گزارش گروه دیگر رسانههای خبرگزاری فارس، «ایلنا» گفتوگویی با داود محمدی، رئیس اتحادیه حملونقل بار و کالای سبک شهری انجام داده است که بخشهای مهم آن در ادامه میآید.
-کسب و کار در کشور، بیمار است و حال و روز خوبی ندارد. صنف حمل و نقل قبل از کرونا و از آبان ماه با آفت دیگری هم دست به گریبان بود و آن تصمیم عجولانه بابت بالا رفتن نرخ حاملهای انرژی بوده است. بالا رفتن نرخ سوخت بر حملونقل و لجستیک تاثیر منفی داشت، به طوری که این صنف هنوز نتوانسته خود را پیدا کند.
- در حال حاضر برای وانت بار 150 لیتر بنزین در ماه در نظر گرفته شده در حالی که باید 3 برابر این میزان را به قیمت 3 هزار تومان تهیه کند که اصلا به صرفه نیست و باعث افزایش قیمت در کرایهها و شکایات مردمی شده است.
- شهرداری با موازی کاری فقط درآمدزایی برای خودش را در اولویت قرار داده است. این موضوع باعث شده اوضاع ما بدتر هم شود، کشورهایی که از نظر اقتصاد و تجارت جهانی از ما جلوترند شرایط را با کرونا وفق دادهاند، این بیماری بر دنیا سایه انداخته است، کشورهای پیشرفته رفاه مردم را در نظر گرفتهاند اما شهرداری ایران طرح ترافیک را ملغی کرده و هر روز به تعداد کسانی که به کرونا مبتلا میشوند اضافه شود.
- وقتی راننده کامیون بابت طرح ترافیک 68 هزار تومان پرداخت کند، رمقی برای ادامه حیات ندارد، شهرداری با رفتارهای خود به اسم ساماندهی بدنبال انحلال اتحادیه تاکسیبار و پیک موتوری است، ما تاکنون با نامهنگاری به شورای شهر، اداره اماکن، قوه قضائیه و ریاست جمهوری به نتیجهای نرسیدیم شورای شهر و وزارت کشور در تصمیمگیریها اصلا به نظر کارشناس اهمیت نمیدهند.
- در حوزه دفاتر پیکهای موتوری 30 تا 35 درصد تعطیلی را شاهدیم. به پیک موتوری 25 لیتر یعنی روزی 8 دهم لیتر سوخت تعلق گرفت که به هیچ وجه کفاف نیاز را نمیدهد و منجر به تعطیلی 35 درصدی شده است.
انتهای پیام/