اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

هشدار مدیریت بحران گیلان از احتمال وقوع سیل طی دو روز آینده/تیم واکنش سریع در گیلان تشکیل شد

مدیرکل مدیریت بحران استان از احتمال وقوع سیل در گیلان در پی بارش‌های شدید باران طی دو روز آینده خبر داد و گفت: اطلاعیه‌های هشداری در تمامی سطوح صادرشده و دستگاه‌های اجرای و خدماتی در آمادگی کامل قرار دارند.

هشدار مدیریت بحران گیلان از احتمال وقوع سیل طی دو روز آینده/تیم واکنش سریع در گیلان تشکیل شد

امیر مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت از صدور اطلاعیه نارنجی سازمان مدیریت بحران کشور در گیلان خبر داد و اظهار کرد: علاوه بر سازمان مدیریت بحران کشور، سازمان هواشناسی گیلان نیز اطلاعیه هشدار قرمزی در خصوص کشاورزی صادر کرده و بنابراین گزارش پیش‌بینی می‌شود در استان طی فردا و پس‌فردا بارش بالای یک‌صد میلی‌متری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه احتمال خسارت به محصولات کشاورزی در پی بارش روزهای پیش رو محتمل است، افزود: این هشدار به فرمانداران، شهرداران، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای درگیر در بحران اعلام‌شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان بر ضرورت جمع‌آوری سریع شالی در سطح مزارع تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه پیش‌بینی‌شده از عصر فردا بارش‌ها در استان آغاز می‌شود، توصیه می‌کنیم کشاورزان شالی خود را از سطح مزارع در اسرع وقت جمع‌آوری کنند.

مرادی با اشاره به وقع سیلاب‌های اخیر در گیلان و وارد آمدن خسارت در مناطق تالش، اشکورات و دیلمان، خاطرنشان کرد: از مسئولان استان به‌ویژه مناطق سیل‌خیز خواسته‌شده تا علاوه بر جدی گرفتن هشدارها، مردم را در جریان سیلاب آینده قرار دهند و به‌شدت از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و همچنین تماشای وقوع سیلاب بر حذر دارند.

وی با تأکید بر اینکه هدف از صدور اطلاعیه‌های هشداری نجات جان مردم و کاهش خسارت‌های احتمالی است، تصریح کرد: صدور اطلاعیه‌های هشداری به جهت پیشگیری و بالا بردن سطح آمادگی همه‌جانبه در برابر بحران‌ها است ازاین‌رو، علاوه بر مسئولان، مردم باید هشدارهای صادرشده را جدی بگیرند و از اقداماتی که ممکن است ایمنی آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهد به‌شدت پرهیز کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از تشکیل تیم واکنش سریع بحران در گیلان نیز خبر داد و گفت: این تیم متشکل از شرکت سهامی آب منطقه‌ای، راهداری، امداد و نجات، گاز و برق است و در تلاش است تا با هماهنگی با بخشداری‌ها خدمات‌رسانی به مردم در شرایط بحرانی در اسرع وقت انجام شود.

مرادی همچنین از حضور گردشگران در استان در زمان وقوع سیل ابراز نگرانی کرد و افزود: هشدارهای سازمان‌های درگیر در بحران استان در مواقع حساس و بحرانی به دستگاه‌ها و از طریق رسانه‌ها به مردم اعلام می‌شود اما گردشگران ممکن است در جریان صدور اطلاعیه‌ها نباشند که این خلأ با ارسال پیامک به مسافران درصورتی‌که وضعیت مکان‌یابی تلفن همراه آن‌ها روشن باشد به اطلاع آن‌ها خواهد رسید.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول