اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

استفاده از ابزارهای نوین مالی راهکاری برای رفع کمبود بودجه است

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد گفت: استفاده از ابزارهای نوین تامین منابع مالی برای مصرف هزینه در طرح‌های عمومی یکی از راه حل‌ها در مواجه با مشکل کمبود بودجه است.

استفاده از ابزارهای نوین مالی راهکاری برای رفع کمبود بودجه است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سید مجتبی حسینی پور در نشست پیشرفت طرح بازارچه صنایع دستی استان از آمادگی این سازمان برای تعریف طرح‌های مشارکتی با روش های جدید تامین منابع مالی خبر داد.

وی افزود: در زمانی که کمترین درآمد نفتی را داریم استفاده از روش‌های تازه ای نظیر تهاتر، سکوک، و اوراق مشارکت اسلامی برای تامین منابع مالی فعالیت‌های عمرانی در حال انجام است که تاکنون دولت، تامین مالی اوراق را در سررسید مقرر در دستور کار داشته است.

حسینی پور طرح بازارچه سنتی صنایع دستی جنب شاهزاده فاضل و بازار اصلی را یکی از طرح‌های موفق مشترک در شهر یزد عنوان کرد و گفت: به دنبال تعریف طرح‌های تازه و استفاده از ظرفیت‌های دیده شده در قانون بودجه هستیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد در این رابطه خواستار استفاده پروژه حمل و نقل ریلی بین شهری با استفاده از ابزارهای نوین تامین منابع مالی با مشارکت شهرداری ها شد.

وی افزود: اجرای طرح مشترک با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، میراث فرهنگی، دستگاه‌های تابعه وزارت نیرو و شهرداری با موضوع« گردشگری آب» در بازدید گردشگران از آب انبارها، یکی دیگر از پیشنهادهای سازمان مدیریت و برنامه ریزی است.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد گفت: درسی که پدیده کرونا به ما داده ضرورت تاب آوری در بخش گردشگری است.

حسینی پور با اشاره به اینکه مجموعه این سازمان همواره پشتییان جدی رونق صنعت گردشگری در استان است افزود: موضوع کرونا نشان داد باید نقاط آسیب پذیری را در حوزه گردشگری شناسایی و اصلاح کنیم. 
دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه یزد ادامه داد: نگاهی که در استان در حال تغییر است و در سند آمایش سرزمین هم آن را برجسته کرده ایم تنوع بخشی در حوزه گردشگری است.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز( شنبه)  گفته بود که از اوایل اسفند ماه ۹۸ تاکنون ۳۰۶ هزار و ۷۵۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۲۱۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی در ایران به ۱۶ هزار و ۹۸۲ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری بیان کرد: از ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۵۴۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که از این تعداد  یک هزار و ۶۷ نفر دربیمارستان  بستری شده اند.

معاون وزارت  بهداشت گفت: تاکنون ۲۶۵ هزار و ۸۳۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و همچنین چهار هزار و ۱۱ نفر از بیماران  در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری بیان کرد: تا کنون ۲ میلیون و ۴۸۲ هزار و ۵۵۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی افزود: استان‌های تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارد  و شرایط در  استان‌های آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم  هم در وضعیت هشدار است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول