اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

سیر نزولی «کرونا» در خراسان‌جنوبی/ آغاز سال تحصیلی از ۱۵ شهریورماه

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به سیر نزولی بیماران کرونایی در استان، گفت: همراهی مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک سبب شده، طی هفته گذشته شاهد کاهش آمار مبتلایان به کرونا در استان باشیم.

سیر نزولی «کرونا» در خراسان‌جنوبی/ آغاز سال تحصیلی از ۱۵ شهریورماه

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدصادق معتمدیان عصر امروز در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونای استان خراسان‌جنوبی با بیان اینکه قطع کامل زنجیره بیماری کرونا نیازمند مساعدت و همراهی بیشتر مردم است، اظهار داشت: برای کنترل بیشتر بیماری و جلوگیری از افزایش آمار مبتلایان به کرونا، نیازمند تشدید نظارت‌ها بر وضعیت رعایت دستورالعمل‌ها هستیم.

همراهی مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک سبب شده، طی هفته گذشته شاهد کاهش آمار مبتلایان به کرونا در استان باشیم

 

وی با اشاره به سیر نزولی بیماران کرونایی در استان، بیان داشت: همراهی مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک سبب شده، طی هفته گذشته شاهد کاهش آمار مبتلایان به کرونا در استان باشیم.

استاندار خراسان‌جنوبی به مأموریت ویژه کمیته اجتماعی، امنیتی در این زمینه اشاره کرد و افزود: در این کمیته باید تدابیری اتخاذ گردد تا با هم‌‌افزایی دستگاه‌های اجرایی، اماکن جمعیتی را بیشتر کنترل کنیم و شاهد کاهش آمار مبتلایان به بیماری باشیم.

تجربه موفق کشور در برگزاری آزمون دکترا

معتمدیان با اشاره به تجربه موفق کشور در برگزاری آزمون دکترا، تصریح کرد: این تجربه می‌تواند در دیگر برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، البته با رعایت کامل ضوابط تکرار شود.

وی به موضوع برگزاری مراسم مذهبی در ماه محرم اشاره کرد و توضیح داد: رهبر انقلاب اسلامی در بیانات خود در روز عید قربان در این زمینه اتمام حجت فرموند و دولت نیز مصمم است در جلسه روز پنجشنبه به جمع‌بندی نهایی برسد و موارد مصوب، روز شنبه آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد تا تکلیف مردم و دستگاه‌ها نیز معین گردد.

آنچه به‌عنوان سیاست‌های کلی در ماه محرم مدنظر قرار می‌گیرد بر سه اصل الگوسازی، شکوه آفرینی و سلامت‌محوری استوار خواهد بود

 

استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: آنچه به‌عنوان سیاست‌های کلی در ماه محرم مدنظر قرار می‌گیرد، بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب بر سه اصل الگوسازی، شکوه آفرینی و سلامت‌محوری استوار خواهد بود.

فرمایش رهبری برای مسؤولان اتمام حجت است

معتمدیان بیان داشت: فرمایش رهبری در خصوص ملزم بودن بر رعایت توصیه‌های بهداشتی و عمل کردن به مصوبات ستاد ملی کرونا برای همه ما اتمام حجت است لذا ملزم بودن بر رعایت توصیه‌های بهداشتی و عمل کردن به مصوبات ستاد ملی کرونا، شاهد کاهش آمار مبتلایان به بیماری در ایام محرم خواهیم بود.

براساس مصوبه روز گذشته ستاد ملی کرونا، سال تحصیلی با تمهیدات خاص از ۱۵ شهریورماه آغاز می‌شود

 

وی در ادامه به موضوع روند برگزاری آزمون سراسری و الزامات شروع سال تحصیلی جدید در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها اشاره کرد و بیان داشت: براساس مصوبه روز گذشته ستاد ملی کرونا، سال تحصیلی با تمهیدات خاص از ۱۵ شهریورماه آغاز می‌شود.

استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه کادر آموزشی و اداری ملزم به حضور در محل کار خود هستند، گفت: بنا به مصوبه ستاد ملی کرونا، آموزش‌های غیر حضوری نیز در ساعت رسمی و با استفاده از تجهیزات مدارس خواهد بود.

نحوه برگزاری کلاس‌ها در سال تحصیلی جدید

معتمدیان اعلام کرد: طبق این مصوبه، کلاس‌ها در مناطق سفید به‌صورت حضوری برگزار می‌شود، در مناطق کم‌خطرموضوع کاهش تعداد دانش‌آموزان، دو نوبته‌کردن مدارس، حذف تعطیلی روزهای پنجشنبه و رعایت پروتکل‌ها مورد تأکید است و در مناطق پرخطر کلاس‌ها به‌صورت غیر حضوری و به تشخیص ستاد استانی مدیریت کرونا برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در مورد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نیز قاعده بر این است که هر دانشجو می‌تواند در صورت تمایل در دانشگاه محل سکونت خود ثبت‌نام نماید و دانشجویانی که به هر دلیل نمی‌خواهند در این ترم ثبت‌نام کنند می‌توانند از مرخصی استفاده کنند.

افرادی که در قالب نیروهای کار معین، شرکتی یا کارگری در ایام کرونا در مراکز درمانی فعال بوده‌اند از امتیازات ویژه‌ای در آزمون استخدامی وزارت بهداشت برخوردار می‌شوند

 

استاندار خراسان‌جنوبی به موضوع آزمون‌های استخدامی دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: افرادی که در قالب نیروهای کار معین، شرکتی یا کارگری در ایام کرونا در مراکز درمانی فعال بوده‌اند از امتیازات ویژه‌ای در آزمون استخدامی وزارت بهداشت برخوردار می‌شوند.

تخصیص ۳ دستگاه MRI به ۳ شهرستان

معتمدیان تأمین تجهیزات و تقویت نیروی انسانی را دو ضرورت مهم در این ایام ذکر کرد و افزود: از سیاست‌های دولت و مصوبات ستاد ملی کرونا این است که با توجه به زمان‌بر بودن بیماری، این دو اصل مورد توجه قرار گیرد.

وی از تخصیص سه دستگاه MRI به سه شهرستان استان خبر داد و گفت: این دستگاه‌ها به علاوه دستگاه شتاب‌دهنده ویژه بیمارستان ایران مهر که قبلاً وعده شده بود، تا یکی دو ماه آینده وارد کشور شده به استان خواهند رسید.

استاندار خراسان‌جنوبی موضوع تأمین ماسک ارزان‌قیمت را از مهم‌ترین مسائل روز استان برشمرد و از سرپرست سازمان صمت استان خواست همچنان برای تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی و رفع نیاز استان پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/3403/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول