اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

ضربه سنگین برگزاری محدود حج به اقتصاد مردم سومالی

برگزاری محدود مراسم حج به خاطر شرایط پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا به شدت به کشاورزان، دامداران و تجار سومالی آسیب زد.

ضربه سنگین برگزاری محدود حج به اقتصاد مردم سومالی

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از عرب‌نیوز، برگزاری مراسم حج و قربانی کردن میلیون‌ها دام کوچک و بزرگ در عید قربان همواره محلی برای خوشحالی مردم سومالی بود. دامداران و کشاورزان به همراه تجار سومالی سالانه میلیون‌ها رأس دام برای عید قربان به عربستان صادر می‌کردند اما شرایط پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا و برگزاری محدود مراسم حج باعث شد دام‌های دامداران سومالی روی دستشان بماند. 

یحیی حسن، کارمند بازار دام موگادیشو پایتخت سومالی می‌گوید بازار خیلی بد است و تأثیر شیوع ویروس کرونا بسیار نمایان است. 

وی گفت: کشورهای عربی در حال حاضر به دام تولید شده در سومالی نیازی ندارند و از طرف دیگر مردم روستایی که دام خود را برای مبادله به شهر می‌آورند از ترس کرونا مراجعه نمی‌کنند. 

مورحسن یک معامله‌گر دیگر بازار موگادیشو می‌گوید شاهد بازار قابل توجهی برای دام نیستیم. 

به گفته وی، کاهش تقاضای خارجی برای دام سومالی فاجعه‌بار بوده است. 

در حالی که در دوره‌های قبل میلیون‌ها مسلمان در مراسم حج شرکت می‌کردند اما سعودی ها مجوز حضور 10 هزار حاجی آن هم اکثر از داخل عربستان را صادر کردند که همین امر باعث شد تا تعداد دام‌های ذبح شده در عید قربان به شدت کاهش یابد. 

عربستان همه ساله مقصد دوسوم دام تولید شده در سومالی است و در سال 2015 و گزارش بانک جهانی 5 میلیون رأس دام کوچک و بزرگ از سومالی به عربستان صادر شد. به خاطر شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت در مسافرت‌های بین‌المللی انتظار می‌رود صادرات دام سومالی به عربستان نصف شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول