اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

وزش باد شدید فرداشب در تهران/هشدار سیلاب و خسارت به شالیزارها در شمال

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: فردا وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق و کاهش دما در استان گیلان و روز سه‌شنبه در استان‌های مازندران و شرق گیلان پیش‌بینی می‌شود که موجب بالا آمدن آب رودخانه‌ها و خسارت به شالیزارها می‌شود.

وزش باد شدید فرداشب در تهران/هشدار سیلاب و خسارت به شالیزارها در شمال

فریبا گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس‌،  در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور در روزهای آتی و امروز بیان کرد:‌ بعدازظهر امروز رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت در ارتفاعات البرز مرکزی همچنین ارتفاعات استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و هرمزگان، برخی نقاط کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری وزش باد و کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور به ویژه استان‌های ساحلی خزر و اردبیل رخ می‌دهد، در این دو روز در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی همچنین ارتفاعات هرمزگان و کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار باران، رعد و برق  و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه شدت بارش‌ها در استان‌های ساحلی خزر پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر هم مواج خواهد بود.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌ روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری در ارتفاعات البرز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از فردا تا پایان هفته در نوار شرقی کشور خصوصاً زابل وزش باد شدید گاهی گرد و خاک داریم و در این مدت شرق و مرکز خلیج‌فارس مواج است.

گودرزی بیان کرد: روز آینده وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق و کاهش دما در استان گیلان و روز سه‌شنبه در استان‌های مازندران و شرق گیلان پیش‌بینی می‌شود که موجب بالا آمدن آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها، آب‌گرفتگی، خسارت به شالیزارها، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید در مناطق کوهستانی خواهد شد، توصیه می‌شود بخش‌های مختلف کشاورزی تمیهدات لازم را به عمل آورند همچنین از توقف و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران امروز قسمتی ابری، جهت باد جنوب‌شرقی و سرعت باد 14 کیلومتر بر ساعت است؛ دید افقی امروز در پایتخت بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 14 درصد است.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌ آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری و بعدازظهر وزش باد و در شب با احتمال وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 39 و 25 درجه خواهد بود.

گودرزی افزود: فردا اهواز با بیشینه دمای 47 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای 12 درجه خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول