اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

مجلس و دولت تکلیف دو میلیون سهامدار عدالت را روشن کنند

مخاطبان فارس خواستار تعیین تکلیف دو میلیون سهامدار عدالت که با داشتن کارت پرس‌شده در سامانه دولت به عنوان سهامدار شناخته نمی‌شوند، شدند.

مجلس و دولت تکلیف دو میلیون سهامدار عدالت را روشن کنند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، طرح سهام عدالت که از سال 84 قرار بود در راستای ایجاد عدالت به 6 دهک کم درآمد جامعه تعلق گیرد، از آن موقع برای حدود 50 میلیون نفر ثبت‌نام انجام شد، اما با گذشت 15 سال از طرح سهام عدالت از وقتی که طرح آزادسازی سهام عدالت در 10 اردیبهشت امسال آغاز شد، تعدادی از شهروندان در تماس با خبرگزاری فارس با ارائه مدرک اعلام کردند با وجود گذراندن همه مراحل ثبت‌نام برای سهام عدالت و همچنین داشتن کارت پرس شده سهام عدالت، اما وقتی به سامانه سهام عدالت مراجعه می‌کنند، با این پیغام روبه‌رو می‌شوند که شما دارنده سهام عدالت نیستید.

در این زمینه تعداد 1060 نفر از مخاطبان «فارس من» با ثبت عنوان «درخواست تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت» و تعداد 804 نفر از مخاطبان سامانه فارس من با ثبت «عنوان امکان ثبت‌نام دوباره برای جا ماندگان از دریافت سهام عدالت» فراهم شود و نیز تعداد 244 نفر با ثبت عنوان امکان ثبت‌نام دوباره برای جاماندگان از دریافت یارانه​ و همچنین 244 نفر با ثبت عنوان جا ماندگان سهام عدالت چه کنند؟ خواستار پیگیری این مسأله شدند.

خبرنگار فارس قبلاً این موضوع را پیگیری کرده و مدیران سازمان خصوصی‌سازی اعلام کردند، فعلاً ملاک ما برای سهامداران عدالت کسانی هستند که با وارد کردن کدملی آنها در سامانه سهام عدالت به نشانی سامانه سهام عدالت به عنوان سهامدار عدالت شناخته می‌شوند که تعداد آنها 49 میلیون و 147 هزار نفر است.

همچنین اکبر حیدری سخنگوی کانون شرکت‌های استانی سهام عدالت در این زمینه گفت: تمام کسانی که در شرکت‌های تعاونی شهرستانی سهام عدالت ثبت‌نام نهایی شده و کارت پرس شده سهام عدالت در اختیار دارند از نظر ما سهامدار عدالت شناخته می‌شوند و این مشکل سامانه‌های سازمان خصوصی‌سازی است که نتوانسته اطلاعات شرکت‌های استانی سهام عدالت را به موقع بارگذاری کند.

در این زمینه همچنین محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از تهیه طرحی در مجلس برای اختصاص سهام عدالت جاماندگان و متقاضیان سهام عدالت که تعداد آنها به حدود دو میلیون نفر می‌رسد خبر داد.

گرچه علیرضا صالح رئیس سازمان خصوصی‌سازی در نشست خبری آزادسازی سهام عدالت در مورد این پرسش که برای جاماندگان سهام عدالت چه می‌کنید، گفت: دولت شرکت‌های مازاد برای اختصاص سهام آنها به جاماندگان سهام عدالت ندارد.

اما بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران در این زمینه گفت، دولت از محل حدود 11 شرکت سرمایه‌پذیر سهام عدالت که به دولت برگشته سهام مازاد دارد و به راحتی می‌تواند سهام عدالت به حدود 1.8 میلیون تا 2 میلیون نفری که جامانده سهام عدالت هستند سهام عدالت جدید اختصاص دهد.


به گزارش فارس، در این زمینه حدود 1.8 تا 2 میلیون ایرانی با داشتن کارت پرس شده سهام عدالت اما به خاطر عدم هماهنگی بین شرکت‌های تعاونی سهام عدالت و سازمان خصوصی‌سازی جامانده سهام عدالت تلقی می‌شوند در حالی که این کارت‌های پرس شده که دارای کد 24 رقمی و بارکد هستند و تمام اطلاعات شهروندان و ارزش سهام آنها ثبت شده و برای دریافت آن حتی مبلغی از آنها به گواه دارندگان آن گرفته شده است، این افراد مستحق دریافت سهام عدالت هستند و باید دولت و مجلس در همکاری دوجانبه تکلیف این افراد را هر چه سریع‌تر مشخص کند.


انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول