اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

کاهش دما تا 10 درجه در برخی از نقاط کشور/ رگبار و رعدوبرق در استان‌های غربی و جنوبی

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با نفوذ جریانات شمالی از سوی دریای خزر در استان‌های واقع در شمال غرب، سواحل خزر، ارتفاعات البرز و شمال شرق، همچنین در کرمان، هرمزگان، فارس و جنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر، رگبار رعدوبرق، بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و دمای هوا 5 تا 10 درجه کاهش می‌یابد.

کاهش دما تا 10 درجه در برخی از نقاط کشور/ رگبار و رعدوبرق در استان‌های غربی و جنوبی

امیرحسین نقشینه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح وضعیت جوی کشور در روزهای عادی و امروز بیان کرد: بعدازظهر امروز و امشب رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد در استان‌هایی نظیر گیلان، زنجان، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، جنوب فارس، کرمان، هرمزگان و ارتفاعات البرز مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بعدازظهر امروز و امشب در جنوب تهران، جنوب سمنان، شمال اصفهان و استان‌های مرکزی، قم و یزد وزش باد شدید و در برخی نقاط گردوخاک داریم.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روزهای 3 و 14 مرداد با نفوذ جریانات شمالی از سوی دریای خزر در استان‌های واقع در شمال غرب، سواحل خزر، ارتفاعات البرز و شمال شرق، همچنین در کرمان، هرمزگان، فارس و جنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر، رگبار رعدوبرق، بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و دمای هوا 5 تا 10 درجه کاهش می‌یابد.

نقشینه با اشاره به اینکه دریای خزر روزهای 13 و 14 مرداد مواج است، گفت: روزهای 15 و 16 مرداد در سواحل خزر و ارتفاعات خراسان شمالی بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و بعدازظهر و اوایل شب در روزهای 15 و 16 مرداد رگبار و رعدوبرق و بارش پراکنده به همراه وزش باد در هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان و فارس پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از اواخر وقت فردا تا پایان هفته وزش باد شدید، گاهی گردوخاک در شرق کشور به ویژه زابل خواهیم داشت.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: شرق تنگه هرمز و دریای عمان از امروز تا سه‌شنبه مواج است. همچنین مرکز و شرق خلیج فارس روزهای دوشنبه و سه‌شنبه مواج خواهد بود.

نقشینه در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران صاف، گاهی وزش باد و گاهی نیمه‌ابری پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 37 و 25 درجه خواهد بود.

وی افزود: فردا اهواز با بیشینه دمای 48 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 11 درجه خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: در استان‌هایی که رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی شده احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آبگرفتگی و برخورد صاعقه وجود دارد که توصیه می‌شود از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها خودداری شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول