اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

۵۴۷ کودک بازمانده از تحصیل در خراسان‌جنوبی به تحصیل بازگشتند

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در سال تحصیلی گذشته ۵۴۷ کودک بازمانده از تحصیل در استان شناسایی و جذب کلاس‌های درس شدند.

۵۴۷ کودک بازمانده از تحصیل در خراسان‌جنوبی به تحصیل بازگشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی واقعی صبح امروز در نشست شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، از ایجاد مجمع حمایت کودکان بازمانده از تحصیل را در بهارستان علم و ادب  در آینده نزدیک خبرداد و اظهار داشت: بسیاری از کودکان به واسطه فقر مالی، باورهای غلط موجود در جامعه، بی‌سرپرستی و یا بدسرپرستی درس و مدرسه را رها کرده و ترک تحصیل کرده‌اند.

وی افزود: استفاده از ظرفیت خیرین زمینه‌ساز شناسایی بیشتر و حضور مجدد کودکان بازمانده از تحصیل در کلاس درس بوده و ارتقای سطح مهارت‌های این کودکان نیز رویکرد دیگر آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در سال تحصیلی جدید است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان  اینکه آموزش و پرورش استان  به تنهایی نمی‌تواند در شناسایی، جذب و مهارت‌آموزی کودکان بازمانده از تحصیل موفق باشد، اضافه کرد: برای حل مشکل این کودکان باید خیرین در قالب سازمان‌های مردم‌نهاد پای کار بیایند.

واقعی عنوان کرد: این مجمع به دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در سراسر استان با معرفی و شناسایی  آموزش‌وپرورش، خدمات آموزشی و پرورشی در دو بعد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری از قبیل تهیه لوازم‌التحریر، کیف و کفش ارائه خواهد داد.

وی اجرایی شدن سند تحول بنیادین را راهکار حل مشکلات فرایند تعلیم و تربیت در استان دانست و تشریح کرد: کلیدی‌ترین و مهم‌ترین بخش سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش  نیروی انسانی و معلم است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اشاره به شرایط سخت استان پس از شیوع کرونا در عرصه های مختلف، یاد آور شد: در این شرایط جنگ تمام‌عیار اقتصادی، فرهنگی و اعتقادی که نظام سلطه علیه مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به راه انداخته است، خادمین مردم در  آموزش‌وپرورش استان تلاش می‌کنند تا با حداقل امکانات ،بیشترین بهره‌وری را داشته باشند.

انتهای پیام/3403/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول