اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

۴۱ درصد مشاغل خرد خراسان‌جنوبی توسط کمیته امداد ایجاد شده است

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت: یکی از اولویت‌های اصلی کمیته امداد، توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت بوده و در همین راستا در سال گذشته ۴۱ درصد مشاغل خرد استان توسط کمیته امداد ایجاد شده است.

۴۱ درصد مشاغل خرد خراسان‌جنوبی توسط کمیته امداد ایجاد شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، رضا سلم‌آبادی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از اولویت‌های اصلی کمیته امداد، توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت بوده و در همین راستا در سال گذشته ۴۱ درصد مشاغل خرد استان توسط کمیته امداد ایجاد شده است.

ویفزود: در سال جاری ۱۳۲ میلیارد تومان منابع اشتغال به کمیته امداد استان اختصاص یافته و تلاش می‌کنیم سقف  وام پرداختی به مددجویان را به ۱۰۰ میلیون تومان و مدت بازپرداخت آن را به ۱۰ سال افزایش دهیم.

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی عنوان داشت: امیدواریم با همکاری بانک‌های عامل و سایر دستگاه‌های ذیربط ۴۵۰۰ شغل در سال جاری توسط این نهاد ایجاد شود.

سلم‌آبادی با بیان اینکه ساخت ۵۰۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان با همکاری سازمان برنامه و بودجه از اقدامات مهم  و ماندگار در سال‌های اخیر بوده است، اضافه کرد: امیدواریم تا پایان شهریورماه واحدهای ساخته شده در روستاهای سطح استان به مددجویان تحت حمایت تحویل ‌شود.

تلاش کرده‌ایم هیچ دانش‌آموزی به واسطه فقر و محرومیت و عدم دسترسی به امکانات از  تحصیل باز نماند

 

وی در ادامه ضمن تشریح فعالیت‌های فرهنگی برای دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت به وجود پنج مجتمع فرهنگی تربیتی امداد در سطح استان اشاره کرد و افزود: تلاش کرده‌ایم هیچ دانش‌آموزی به واسطه فقر و محرومیت و عدم دسترسی به امکانات از  تحصیل باز نماند، لذا در این مجتمع‌ها ضمن جذب دانش‌آموزان مستعد با برگزاری کلاس‌های معارفی و اعتقادی، تقویتی و کنکور، ورزشی و هنری و با استفاده از کادر مجرب علمی به آنان در موفقیت‌های تحصیلی مدد برسانیم.

تلاش کرده‌ایم هیچ دانش‌آموزی به واسطه فقر و محرومیت و عدم دسترسی به امکانات از  تحصیل باز نماند

 

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی بیان داشت: در سال‌های اخیر به علت تورم قدرت خرید مردم به ویژه خانوارهای بی‌بضاعت کاهش پیدا کرده و مراجعات به امداد افزایش چشمگیری پیدا کرده است، در این میان افزایش مستمری مددجویان با افزایش ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان بوده که به هیچ وجه پاسخگوی مشکلات مددجویان نمی‌باشد.

سلم‌آبادی بر ورود جدی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای شناسایی و رفع ریشه‌های فقر در کشور تأکید کرد و افزود: امیدواریم با همراهی و همکاری همه دستگاه‌های مربوطه بتوانیم شاهد رفع فقر و محرومیت از سطح جامعه باشیم.

انتهای پیام/3403/ج/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول