اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

سقوط 10.1 درصدی اقتصاد آلمان در سه ماهه دوم 2020

دفتر آمار فدرال آلمان گزاش داد: اقتصاد این کشور در سه ماهه دوم 2020، حدود 10.1 درصد کوچک‌تر شده است.

سقوط 10.1 درصدی اقتصاد آلمان در سه ماهه دوم 2020

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از اسپوتنیک، دفتر آمار فدرال آلمان گزارش داد: اقتصاد این کشور در سه ماهه آوریل تا ژوئن سال جاری نسبت به سه ماهه اول سال جاری 10.1 درصد سقوط کرده است.

در گزارش این مرکز آمده است: تولیدات داخلی آلمان در سه ماهه دوم سال جاری نسبت به سه ماهه اول هم به صورت فصلی هم  به صورت تاریخی و هم از نظر ارزش 10.1 درصد سقوط کرده است، این سقوط بزرگ‌ترین سقوط دوره‌های سه ماهه این کشور از ابتدای ثبت آنها در سال 1970 تا کنون به شمار می‌رود.

این کاهش سنگین رشد اقتصاد آلمان همچنین به صورت سالانه هم بزرگ‌ترین سقوط اقتصاد این کشور از بحران مالی سال  2009ـ 2008 تا کنون به شمار می‌رود.

در سه ماهه دوم سال جاری و به دلیل کاهش واردات و صادرات کالا و خدمات در این کشور از یکسو و از سوی دیگر کاهش خرید خانوارها  نسبت به مدت سال گذشته 11.7 درصد رشد منفی را تجربه کرده است.

در گزارش جداگانه‌ای دفتر آمار فدرال آلمان اعلام کرد: ‌تنها در ماه ژوئن 1.97 میلیون نفر در این کشور اعلام بیکاری کردند که نسبت به ماه می 2.1 درصد افزایش داشته و نسبت به ماه ژوئن سال گذشته 49.2 درصد بالاتر بوده است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول