اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

آزمون ورودی مدارس سمپاد برگزار شد/ 35 درصد داوطلبان کارت ورود به جلسه را نگرفتند

آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان برای پایه‌های هفتم و دهم، دیروز و امروز برگزار شد که 35 درصد کارت ورود به جلسه را نگرفتند و برخی هم به رغم گرفتن کارت در آزمون شرکت نکردند.

آزمون ورودی مدارس سمپاد برگزار شد/ 35 درصد داوطلبان کارت ورود به جلسه را نگرفتند

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان برای پایه هفتم و تکمیل ظرفیت پایه دهم روز گذشته نهم مرداد و امروز دهم مرداد برگزار شد.

با توجه به شرایط کرونا در کشور، زمان برگزاری این آزمون با تغییراتی مواجه شد؛ مرکز سنجش استعدادهای درخشان در نهایت روز 27 تیر را به عنوان زمان برگزاری آزمون اعلام کرد اما شرایط کشور از نظر کرونا به‌گونه‌ای شد که ستاد مقابله با کرونا اجازه برگزاری آزمون را نداد و در نهایت مقرر شد که این آزمون نهم و دهم مرداد برگزار شود.

اما 35 درصد دانش‌آموزان کارت ورود به جلسه را نگرفتند و تعدادی هم در به‌رغم گرفتن کارت ورود به جلسه، در محل آزمون شرکت نکردند.

فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری ضمن تبریک عید سعید قربان، اظهار کرد: آزمون سمپاد روز گذشته برای آزمون پایه هفتم و امروز برای پایه دهم برگزار شد.

وی ادامه داد: 35 درصد داوطلبانی که ثبت‌نام اولیه را انجام داده بودند، کارت ورود به جلسه را دریافت نکردند و تعدادی هم که البته درصد بالایی نبود و در هر استان متفاوت بود، غیبت داشتند؛ این افراد به دلیل شرایط کرونا و نگرانی‌هایی که خانواده‌ها داشتند در آزمون شرکت نکردند.

مهاجرانی افزود: آزمون ورودی پایه‌های هفتم و دهم مدارس سمپاد برگزار شد و آزمون خوبی هم برگزار شد و بر اساس دستورالعمل، پروتکل‌های بهداشتی نیز در زمان برگزاری آزمون رعایت شده است.

وی در خصوص نتیجه آزمون نیز گفت: فرایند تصحیح و اعلام نتیجه آزمون، طولانی است و تقسیم کاری در وزارتخانه داریم که اگر همه موارد به موقع انجام شود، امیدوار هستیم تا در شهریور نتایج اعلام شود زیرا با توجه به اینکه در 15 شهریور آغاز سال تحصیلی است، دانش‌آموزان شرکت کننده تعیین تکلیف شوند.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان تصریح کرد: 213 هزار و 88 دانش‌آموز در پایه هفتم و 117 هزار و 528 دانش‌آموز در پایه دهم در این آزمون ثبت‌نام کردند که همانطور که گفتم 35 درصد کارت ورود به جلسه را دریافت نکردند.

وی در خصوص روند برگزاری آزمون گفت: وقتی می‌خواهیم یک آزمون ملی را در این شرایط سخت کرونا برگزار کنیم، نمی‌توانیم ادعا کنیم که صددرصد موضوعات، عین آن چیزی که باید باشد، هست و باید بپذیریم که درصدی خطا در هر سیستمی پیش آید اما ما کلیت موضوع را باید نگاه کنیم؛ در کلیت موضوع، آزمون خوبی برگزار شد و طبق انتظار بود.

 مهاجرانی افزود: در سنوات گذشته، هیچوقت 213 هزار نفر ثبت‌نام ورودی نداشتیم و دلیلش این بود که چندین بار امکان ثبت‌نام وجود داشت ولی در هنگام اخذ کارت، کارت ورود به جلسه را نگرفتند؛ البته هزینه آزمون، زمان اخذ کارت دریافت می‌شد و هنگام ثبت‌نام اولیه رایگان بود؛ در مواردی هم به خاطر شرایط کرونا و نگرانی خانواده‌ها به رغم گرفتن کارت، در آزمون شرکت نکردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول