اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو اتهامات دولت بلاروس را رد کرد

سخنگوی کرملین اتهام تروریست خواندن اتباع دستگیر شده روسی در بلاروس را رد کرده و آن را اشتباه توصیف کرده است.

مسکو اتهامات دولت بلاروس را رد کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین روز پنجشنبه با رد اتهامات بلاروس علیه اتباع دستگیر شده روسی در این کشور، مبنی بر اینکه این افراد قصد انجام عملیات تروریستی را داشته‌اند آن را اتهامی اشتباه توصیف کرده است.

به نوشته خبر‌گزاری رویترز، پسکوف ضمن ابراز امیدواری درباره رعایت کامل حقوق این افراد، خواستار توضیحی از دولت بلاروس در این رابطه شد.

سخنگوی کرملین گفت: «ما اطلاعاتی نداریم که نشان دهد این افراد فعالیتی غیرقانونی داشته‌اند.»

«دیمیتری مزنتسف»، سفیر روسیه در بلاروس نیز امروز گفته این افراد در حال گذر از بلاروس به سمت یک کشور ثالث بوده‌اند و به هیچ وجه در امور داخلی بلاروس دخالت نکردند. 

وی همچنین گفت که این گروه مجبور شده‌اند سفر کوتاه خود به بلاروس را تمدید کنند؛ زیرا پرواز اصلی خود را از دست داده‌اند.

چهارشنبه این هفته، رسانه‌های دولتی بلاروس از بازداشت ۳۳ نفر از اتباع روسی به اتهام عضویت در شرکت نظامی خصوصی روسی «واگنر»، خبر دادند. 

امروز، پنجشنبه نیز یکی از مسئولان دولتی بلاروس مدعی شدند این افراد در حال برنامه‌ریزی برای «اقدامات تروریستی» در داخل بلاروس بودند. (جزئیات بیشتر)

خبرگزاری دولتی بلاروس «بلتا» با اعلام این خبر، ادعا کرد: «احتمالاً حدود ۲۰۰ مزدور روس به خاک ما آمده‌اند تا وضعیت را در طول انتخابات بی‌ثبات کنند».

ادعا شده که این افراد هنگام بازداشت گذرنامه‌های روسی، پول نقد به دلار، لوازم تاکتیکی، نشان‌های نظامی و متنی به زبان عربی به همراه داشته‌اند.

رقابت‌های انتخاباتی بلاروس که در آن «الکساندر لوکاشنکو»، رئیس‌جمهور بلاروس برای پیروزی در دور پنجم رقابت می‌کند، بعد از آن که یکی از رقبای اصلی وی «ویکتور باباریکو»، بانکدار ۵۶ ساله به پولشویی و سایر جرایم متهم شد، پرتنش شده است.

یکی دیگر از رقبای لوکاشنکو هم هفته گذشته از بلاروس به روسیه گریخت و گفت بازداشتش نزدیک بوده است. او هم مانند باباریکو از رقابت در انتخابات منع شده بود. گفته می‌شود لوکاشنکو هم هشدار داده نیروهای خارجی و گروه‌های مخالفش در بلاروس با راه‌اندازی اعتراضات گسترده علیه او به دنبال تضعیف آرای وی در انتخابات ۹ اوت هستند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول