اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

نوای دعای عرفه در ۲۱ امامزاده خراسان‌جنوبی طنین‌انداز می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از قرائت دعای پرفیض عرفه در ۲۱ امامزاده شاخص استان خبر داد.

نوای دعای عرفه در ۲۱ امامزاده خراسان‌جنوبی طنین‌انداز می‌شود

حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند در فضیلت روز عرفه، اظهار داشت: روز عرفه روز راز و نیاز به درگاه حق تعالی بوده و در برخی از زمان‌ها نظیر این روز بستر اجابت دعا مهیا می‌شود.

وی با بیان اینکه دعای عرفه از مشهورترین ادعیه‌ها است که شامل مضامین عارفانه‌ای در شناخت پروردگار و تضرع به ذات اقدس الهی است، بیان داشت: شناخت درست نهم ‌ذی‌الحجه، روز عرفه از سفارش‌های ائمه معصومین و آموزه‌های دینی است که در این راستا باید به شایستگی تمام در برگزاری دعای عرفه همت کنیم.

دعای شریف عرفه در جوار ۲۱ بقعه متبرکه استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در فضای آزاد و در صحن امامزادگان قرائت می‌شود

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی اعلام کرد: در روز عرفه، دعای شریف عرفه در جوار ۲۱ بقعه متبرکه استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در فضای آزاد و در صحن امامزادگان قرائت می‌شود.

بخشی‌پور مطرح کرد: مراسم پرفیض دعای عرفه در بقعه متبرکه شهدای باقریه بیرجند، امامزاده بی بی نجمه خاتون(س) و محمد بن اسحاق بشرویه، امامزاده داوود(ع) و سعد الله(ع) زیرکوه، امامزاده سلطان مصیب(ع) مصعبی، سلطان کریم‌شاه(ع) کریمو و سید حسن(ع) سرایان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در شهرستان سربیشه امامزاده بی بی زینب خاتون(س)، در طبس امامزاده سید حسین روستای زرک، امامزاده علی(ع)، شیخ احمد روستای زنوغان و مجتمع فرهنگی مذهبی خواجه خضر، در شهرستان فردوس امامزادگان سلطان محمد و ابراهیم و در شهرستان نهبندان امامزاده سیدعلی(ع) و سیدناالحسین(ع) میزبان آئین پرفیض دعای عرفه هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی اضافه کرد: همچنین در شهرستان قاین دعای پرفیض عرفه در آستان مقدس امامزادگان بی بی زبیده خاتون(س)، سلطان محمد، حسن و افضل(ع)، زیدالنار و ابو زید قاین قرائت می‌شود.

شرکت‌کنندگان در این مراسم باید رعایت مسائل بهداشتی را مد نظر قرار داده و کتاب‌ دعا، جانماز، چادر نماز، تسبیح و ماسک همراه داشته باشند

 

بخشی‌پور با بیان اینکه رعایت نکات بهداشتی در شرایط فعلی شیوع ویروس کرونا ضروری است، افزود: شرکت‌کنندگان در این مراسم باید رعایت مسائل بهداشتی را مد نظر قرار داده و کتاب‌ دعا، جانماز، چادر نماز، تسبیح و ماسک همراه داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه صحن و محیط بقاع مجری برگزاری مراسم دعای عرفه قبل از برگزاری توسط خدام ضدعفونی می‌شوند، عنوان کرد:  زیارت ضریح مزار امامزادگان و توزیع نذری در بقاع متبرکه ممنوع است.

 

انتهای پیام/3403/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول