اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

وزیر خارجه سعودی با رئیس‌جمهور تونس هم دیدار کرد

وزیر خارجه عربستان سعودی پس از سفر به مصر و الجزائر وارد تونس شد و با رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

وزیر خارجه سعودی با رئیس‌جمهور تونس هم دیدار کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی در سفری به تونس با «قیس سعّید» رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

ریاست‌جمهوری تونس در بیانیه‌ای اعلام کرد که این دیدار روز‌ سه‌شنبه(دیروز) در کاخ ریاست‌جمهوری قرطاج برگزار و طی آن اوضاع بین‌المللی و منطقه‌ای به ویژه بحران لیبی بررسی شد.

طبق گزارش وبگاه «عربی ۲۱»، بن فرحان در سفری از پیش اعلام نشده به الجزائر و مصر رفته و پس از آن نیز به تونس سفر کرد.

وی در الجزائر و قاهره نیز با روسای جمهوری این کشور دیدار و درباره تحولات لیبی و تلاش‌های مربوط به توقف درگیری‌ها در این کشور گفت‌وگو کرد.

سعّید در دیدار با بن فرحان بر علاقه‌مندی کشورش برای نزدیک‌سازی دیدگاه‌های دو طرف لیبیایی تأکید و آمادگی تونس برای کمک به پیدا کردن راهکار سیاسی مورد قبول لیبیایی‌ها و پایان دادن به بحران این کشور را که تأثیرات منفی بر همسایگان آن به ویژه تونس دارد، اعلام کرد.

وزیر خارجه سعودی نیز از نزدیکی دیدگاه بین تونس و عربستان در خصوص چالش‌های منطقه‌ای قدردانی کرد و گفت که دو طرف تأکید دارند که حل مسئله لیبی جز به روش مسالمت‌آمیز داخلی و بدون دخالت‌های خارجی ممکن نیست.

عربستان سعودی از جمله کشورهایی است که از نیروهای شرق لیبی تحت حمایت ژنرال «خلیفه حفتر» حمایت می‌کند.

وزیر خارجه سعودی همچنین از رئیس‌جمهور تونس خواست تا بنا به دعوت «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی، در سریع‌ترین زمان ممکن به ریاض سفر کند.

لیبی از سال ۲۰۱۱ و از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی با گسستگی سیاسی مواجه شده و تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» را حمایت می‌کند. دو طرف از فروردین سال 98 وارد درگیری‌های شدیدی با یکدیگر شده‌اند که همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول