اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

جوانمردی: بین باجلانی و دیگر وزنه‌برداران فرق گذاشتیم/ 9 میلیون تومان به او پاداش دادیم

رئیس هیأت وزنه‌برداری استان کردستان گفت: در اوج بیماری کرونا که همه جا تعطیل بود، سالن را برای الناز باجلانی باز کردند ولی حاضر نشد تمرین کند.

جوانمردی: بین باجلانی و دیگر وزنه‌برداران فرق گذاشتیم/ 9 میلیون تومان به او پاداش دادیم

شاهو جوانمردی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص صحبت‌های عجیب الناز باجلانی وزنه‌بردار دختر شهرستان کامیاران که گفته بود مسئولان ورزش استان از او هیچ حمایتی نکردند، اظهار داشت: بخاطر تمرین وزنه‌برداران خانم در کامیاران، از طریق اداره کل ورزش و جوانان کردستان، 7 هالتر استاندارد ویژه بانوان را تهیه کردیم. پدر این دختر، درگیری فیزیکی با رئیس وقت هیأت شهرستان داشت ولی با وجود مشکلات فراوانی که ایجاد کرده بودندن، از او حمایت کردیم. با مسئول سالن این شهرستان نیز هماهنگی به عمل آوردیم تا در زمان‌های دلخواه‌ش و شرایط ایده آل، تمرین خود را ادامه دهد. در این مدت که وزنه برداری بانوان راه اندازی شده، هرگونه حمایت را از این وزنه‌بردار داشتیم؛ در حالی که رئیس وقت هیأت شهرستان از من دلگیر شد که چرا اینقدر از وی حمایت می‌کنم.

وی افزود: از افرادی که مخالف حمایت از الناز باجلانی بودند، خواستم که بگذارند تمریناتش را با خیال راحت ادامه دهد و او را وارد خصومت و کینه‌های گذشته نکنند. مادر باجلانی اصلا وزنه‌بردار نبود ولی به عنوان عضو کادر فنی تیم بانوان استان، او را در تیم قرار دادیم تا الناز بهترین شرایط را برای فعالیت در وزنه برداری داشته باشد. بین او و دیگر وزنه برداران فرق گذاشتیم و حمایت خاص از او شد.  

جوانمردی با اشاره به اینکه همه کار برای او انجام دادیم تا بدون استرس و دغدغه تمرین کند، عنوان کرد: الناز باجلانی گفته هیچ حمایتی از من نشده و فقط موقع مدال آوری سراغ من می‌آیند. او کار خاصی برای وزنه برداری استان انجام نداده است. مدال‌هایش فقط در سطح کشوری است و هیچ مدال بین‌المللی نگرفته اما در سال قبل مبلغ 9 میلیون تومان به این وزنه بردار پاداش اهدا شده. بعد از بازگشت از مسابقات قهرمانی آسیا که هیچ مدالی کسب نکرد 500 هزار تومان، بعد از قهرمانی کشور یک میلیون تومان، به دلیل حضور در اردوی تیم ملی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان یک میلیون تومان، کمک هزینه 2 و نیم میلیون تومان، بعد از المپیاد یک میلیون تومان، پایان سال 98 هم سه میلیون تومان کمک هزینه دریافت کرده است.   

رئیس هیأت وزنه برداری کردستان با اشاره به اینکه اداره ورزش کامیاران، این وزنه بردار را خیلی حمایت کرد، یادآور شد: در اوج بیماری کرونا که همه جا تعطیل بود، سالن را به خاطرش باز کردند ولی حاضر نشد تمرین کند. وقتی سالن و امکانات برای تمرین مهیاست، دلیلی ندارد هالتر را در اختیار وزنه‌بردار بگذاریم تا در طبقه دوم خانه 40 متری  وزنه بزند. کدام مسئولی حاضر می شود اموال بیت المال را که با کلی دردسر تهیه شده، در اختیار یک شخص بگذارد؟ با عقل جور درنمی‌آید که این امکانات بین ورزشکاران تقسیم شود. به طور مثال اگر یک قهرمان المپیک امکاناتی را طلب کند، حق می‌دهم که تجهیزات را در اختیارش قرار دهیم ولی در صورتی که سالن باز نباشد.

پیشکسوت وزنه برداری ایران ادامه داد: چه دلیلی دارد یک هالتر که حق همه وزنه برداران است را فقط به یک نفر بدهیم؟ اگر مشکلی برایش پیش بیاد، از من ایراد نخواهند گرفت که چرا گذاشتید در خانه تمرین کند؟ دلیلی ندارد این وزنه بردار که سن زیادی ندارد، این همه تمرین اختصاصی و شخصی داشته باشد.

جوانمردی با اشاره به اینکه چند ماه پیش با پدرش تماس گرفتم ولی جواب تلفنم را نداد، خاطر نشان ساخت: از مربیان هیأت کامیاران پیگیر تمرینات و شرایط باجلانی شدم که مشکلی برای تمرین نداشته باشد ولی گفته بود؛ فعلا ترجیح می دهم استراحت کنم. در این شرایط، دختران وزنه بردار در سالن تمرین می‌کنند و سالن باز است و این نشان می دهد که می‌خواهیم حمایت کنیم. طی دو سال، حمایت‌هایی ویژه ای از الناز باجلانی داشتیم اما او حتی در روز برگزاری مجمع انتخاباتی هیأت استان، شان مجمع را حفظ نکرد و غایب بود. مشکل اصلی این است که همیشه خودش و پدرش برای آینده ورزشی‌اش تصمیم می‌گیرند که این مسابقه را نرود یا برود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول